گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست ؟

گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست و چه کاربردی دارد ؟

گوگل ادز چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟ پیشرفت روزافزون دنیای مجازی و کسب و کار آنلاین باعث شده است که حوزه تبلیغات بیش از پیش در دنیای تجارت مجازی و آنلاین اهمیت پیدا کند. گوگل ادز تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords (گوگل اوردز) در صحنه ظاهر شد اما پس از مدتی در سال 2018 به دلایل تجاری به Google Ads تغییر نام داد. کارشناسان در شرکت طراحی سایت در شیراز با توجه به تجربه اجرای کمپین های تبلیغاتی مختلف در گوگل ادز به شما کمک می کنند تا از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را ببرید.

 

گوگل اوردز چیست ؟ (Google Ads)

گوگل ادز چیست؟ گوگل یکی از منابعی است که مردم در سراسر جهان از آن برای پرسیدن سوالاتی استفاده می کنند که از طریق ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک پاسخ داده می شود. گوگل ادز پلت فرم تبلیغاتی پولی است که تحت کانال بازاریابی معروف به Pay Per Click (PPC) قرار می گیرد، جایی که شما به عنوان یک تبلیغ کننده، مبلغی را برای هر کلیک یا نمایش (CPM) یک تبلیغ پرداخت می کنید. با استفاده از گوگل ادز، می‌ توانید تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل، ویدئوهای یوتیوب، پلتفرم گوگل پلی و سایت ‌ها و اپلیکیشن ‌های شریک گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، نمایش دهید. با سرمایه‌گذاری و مزایده برای عبارات کلیدی، نیز می‌ توانید موقعیت تبلیغ خود را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می ‌کنید که کاربران بر روی تبلیغتان کلیک کنند.

به طور کلی، پلتفرم های آنلاین ارائه شده توسط گوگل، سرویس ها در دنیای اینترنت بسیار محبوب هستند و میلیون ها کاربر را با تبلیغات خود هدف قرار می دهند. سرویس تبلیغاتی گوگل ادوردز در اواخر دهه 2000 شروع به کار کرد و تا به امروز، پس از چندین اصلاح ساختاری، به یکی از بهترین خدمات تبلیغات آنلاین تبدیل شده است که سال ها توسط هزاران کسب و کار آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است و ویژگی های بارز آن مشتریان بیشتری را جذب می کند.

حتما بخوانید  آموزش و نحوه نوشتن رپورتاژ | چگونه رپورتاژ بنویسیم

گوگل ادز چه کاربردهایی دارد؟

گوگل ادز چه کاربردهایی دارد؟

اکنون که متوجه شدیم گوگل ادز چیست، می بایست با کاربردهای آن آشنا شویم. سرویس تبلیغات گوگل ادز تحت ساختار پرداخت به ازای هر کلیک عمل می کند و این سرویس هزینه تبلیغات شما را برای کلیک بر روی تبلیغات محاسبه می کند. هنگامی که از سرویس تبلیغاتی Google Ads استفاده می کنید، خدمات Google تبلیغات شما را به کاربرانی که محصولات یا خدمات شما را جستجو کرده اند نمایش می دهد. در این گونه موارد خط مشی پرداخت به ازای هر کلیک وارد عمل می شود و به این معنی است که اگر تبلیغات شما کلیک بیشتری داشته باشد، سرویس تبلیغاتی Google Ads نیز هزینه بیشتری برای تبلیغات شما خواهد پرداخت. به طور کلی، هرچه کاربران بیشتری تبلیغ شما را نشان دهند، درآمد تبلیغاتی شما از تبلیغات گوگل بیشتر خواهد بود.

بنابراین، پولی که برای تبلیغات گوگل ادز می پردازید، صرف جذب مشتریان بیشتر می شود و گوگل ادز هرگز برای تبلیغی که هیچ کاربری روی آن کلیک نمی کند، هزینه ای از شما دریافت نمی کند. همچنین ساختار ارزیابی داده ها در موتورهای جستجوگر گوگل باعث می شود که تبلیغات شما فقط برای کاربرانی قابل مشاهده باشد که در جستجوی محصولات یا خدمات مشابه محصولات و خدمات شما هستند و هیچ گاه تبلیغات نامربوط به کاربران نمایش داده نمی شود. تبلیغات گوگل بر اساس کلماتی که کاربران انتخاب می کنند و تعداد جستجوهای یک کلمه، هزینه هایی را به آن اختصاص می دهد. در حقیقت تبلیغات گوگل ادز رقیبی برای سئو است.

 

استفاده از تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

استفاده از تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

در ادامه مقاله از رویال سایت می خواهیم بدانیم مزایای تبلیغات گوگل ادز چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در زیر با مزایایی که از کاربرد تبلیغات گوگل اوردز عاید می شود آشنا خواهید شد.

  1. تبلیغات گوگل ادز باعث کنترل بودجه می شود
حتما بخوانید  دامین آتوریتی چیست ؟ پیج آتوریتی چیست ؟

شما می توانید تصمیم بگیرید که چقدر در ماه، در روز یا هر تبلیغ هزینه کنید، و در بیشتر موارد، به ازای هر فردی که روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه پرداخت می کنید.

  1. گوگل ادز باعث رقابت تجاری می شود

هزاران شرکت و سازمان از تبلیغات گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند، به این معنی که حتی اگر به صورت ارگانیک برای یک عبارت جستجو رتبه بندی کنید، نتایج شما همچنان پایین تر از رقبا خواهد بود. بنابراین در اینجا گوگل ادوردز به شما این امکان را می دهد که تا حد امکان بالاتر باشید و بیشتر در نتایج SERP ظاهر شوید.

  1. گوگل اوردز تبلیغات هدفمند دارد

ویژگی هدف گذاری گوگل ادوردز به شما کمک می کند تبلیغات خود را به افرادی با علایق خاص نشان دهید. کلمات کلیدی، محل تبلیغات، سن و زبان همه موضوعاتی هستند که می توانید برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده کنید.

  1. گوگل ادز امکان تبلیغ در دستگاه های دیگر را به شما می دهد

گوگل ادوردز به شما این امکان را می دهد که تبلیغات بلادرنگ  در موبایل و دسکتاپ را برای مخاطبان خود ایجاد و توزیع کنید. این بدان معنی است که وقتی مشتریان شما محصولات و خدماتی را که نام تجاری شما را ارائه می دهد از طریق جستجوی Google یا Google Maps جستجو می کنند، کسب و کار شما در صفحات نتایج جستجو (SERPs) ظاهر می شود.

  1. باعث افزایش ترافیک و درآمد شما می شود

با گوگل ادز می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، تماس های بیشتری دریافت کنید و بازدید از فروشگاه خود را افزایش دهید.  طبق گفته گوگل، تبلیغ کنندگان به ازای هر 1 دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، 8 دلار به دست می آورند.

  1. موفقیت شما را اندازه گیری می کند

با گذشت زمان، Google Ads به شما کمک می‌کند این تبلیغات را تجزیه و تحلیل و بهینه کنید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب‌وکارتان تمام اهداف کمپین پولی را برآورده کند.

حتما بخوانید  لیست 1140 سایت برای ساخت بک لینک پروفایلی رایگان {1403}

 

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو سایت

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو سایت

گوگل ادز و سئو به جز پرداخت مالی به گوگل تفاوت چندانی ندارد. همه سئوها مانند متا تگ ها، عناوین و لینک مناسب به صفحه هدف در تبلیغات گوگل باید رعایت شوند. البته اگر کاربر در بهینه سازی وب در کنار سئو در شیراز مهارت داشته باشد و بتواند سایت را در موتور جستجوی گوگل بهینه کند، هزینه بهینه سازی کمتر از تبلیغات گوگل است.

یکی از تفاوت های کلیدی بین سئو و تبلیغات گوگل، زمان لازم برای به دست آوردن نتایج است. اگر زمان برای شما مهم است و می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید، تبلیغات طبقه بندی شده راه حل شما هستند. در حقیقت، تاثیر تبلیغات گوگا ادز بسیار سریعتر از سئو است.

از آنجایی که الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند، سایت نیز باید به روز شود تا این تغییرات را منعکس کند. یکی از مزایای تبلیغات گوگل اوردز این است که شما را از چنگال قوانین گوگل رها می کند. سئو فرآیندی زمان بر است و سرمایه اصلی آن زمان است، در عوض، نتایج پایداری را ارائه می دهد.

 

سخن آخر

امروزه کسب و کارها باید راه های مختلفی را برای جلب توجه مشتریان امتحان کنند. درست است که کمبود مخاطب و کاربر در اینترنت وجود ندارد، اما افزایش مخاطب دلیل موفقیت همه برندها نیست. خدماتی مانند تبلیغات گوگل ادز به صاحبان مشاغل مختلف کمک می کند تا زودتر و موثرتر روی صفحه کاربر قرار بگیرند و شانس دیده شدن را افزایش دهند. ما در این مقاله به این سوال که تبلیغات “گوگل ادز چیست” و چه کاربردی دارد، اشاره کردیم و مزایای استفاده از آن را به شما معرفی کردیم. اگر از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید یا حتی اگر تجربه کمی در این زمینه دارید، می توانید از مشاوره تخصصی رویال سایت استفاده کنید و یک تبلیغ اولیه برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *