گوگل دیسکاور چیست؟ چگونه در Google Discover دیده شویم ؟

گوگل دیسکاور چیست؟

شاید در ابتدا کلمه گوگل دیسکاور برایتان مجهول باشد و نتوانید آن را درک کنید. گوگل دیسکاور یک سرویس هوشمند و شخصی‌ سازی ‌شده از گوگل است که محتوای جذاب و مرتبط شما را بدون نیاز به جستجوی مستقیم به کاربران در پیشنهاد ‌های گوگل دیسکاور نشان می دهد.این سرویس با استفاده از هوش مصنوعی، محتوایی را که به علاقه و نظر شما نزدیک است و با نیازهای کاربران همخوانی دارد، بدون اینکه نیازی به جستجوی مستقیم کاربران باشد، در اختیارشان قرار می ‌دهد.

اگر شما هم می‌ خواهید بدانید که چطوری می ‌توانید محتوای خودتان را وارد این پلتفرم کنید، این مقاله برای شماست! ما در اینجا به شما نشان می ‌دهیم که گوگل دیسکاور چیست، چگونه کار می‌ کند و با چه راهکار هایی می‌ توانید محتوای خود را در آن نمایش دهید تا ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.در این مقاله از رویال سایت با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار قدرتمند و روش ‌های بهینه ‌سازی آن آشنا کنیم. همچنین، اگر به دنبال بهبود استراتژی ‌های سئوی وب سایتتان هستید، با مشاوره آنلاین سئو می ‌توانید با شناخت تکنیک ‌های حرفه ‌ای ، حضور قدرتمندی در گوگل دیسکاور داشته باشید.

 

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور (Google Discover) ، که بیشتر با نام Google Feed شناخته می‌ شود، یک فید محتوای شخصی‌ سازی‌ شده است که بر اساس علایق، تاریخچه جستجو، موقعیت مکانی و رفتار کاربران، محتوایی مرتبط را به آنها نمایش می‌ دهد. شاید باید بگوییم، برخلاف جستجوی سنتی گوگل که به کلمات کلیدی وابسته است، پیشنهاد ‌های گوگل دیسکاور به ‌صورت خودکار و بدون نیاز به اینکه بصورت مداوم کاربران بخواهند سرچ یا جستو جویی داشته باشند،ارائه می‌ شوند. جالب بنظر می آید،نه ! و اما محتواهای گوگل دیسکاور در کجا قرار میگیرند؟

حتما بخوانید  الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست ؟

 

گوگل دیسکاور کجاست؟

گوگل دیسکاور کجاست؟

همانطور که گفتم، سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که محتوایی گوگل دیسکاور در کجا قرار دارد؟در حقیقت نتایج گوگل دیسکاور در صفحه اصلی اپلیکیشن گوگل، مرورگر کروم (در دستگاه‌ های اندروید و iOS) و برای کاربرانی که با حساب گوگل خود وارد شده ‌اند، قابل مشاهده است.

این سرویس به کاربران اجازه می ‌دهد تا به ‌سرعت به محتوای گوگل دیسکاور مرتبط با علایقشان دسترسی پیدا کنند. برای بررسی عملکرد محتوای خود در این پلتفرم، می ‌توانید از بخش Performance در سرچ کنسول استفاده کنید. اگر گزینه Discover در این بخش نمایش داده نشود، به این معناست که محتوای شما هنوز در گوگل دیسکاور قرار نگرفته و باید راهکار های بهینه ‌سازی را به کار بگیرید.

 

گوگل دیسکاور کجاست؟

چگونه علایق کاربران در گوگل دیسکاور شناسایی می ‌شود؟

تمرکز اصلی گوگل دیسکاور روی کاربران و رضایت آنهاست،محتوا ها را بر اساس تاریخچه جستجو وفعالیت های کاربران قبلی شناسایی و رتبه بندی می کند.به لوکیشن و موقعیت مکانی کاربر اهمیت ویژه ای میدهد، در حقیقت اگر تنظیمات فعال باشدمحتوا را با توجه به لوکیشن کاربر مشخص می کند. مورد آخری که برای موتور های جستجو گر گوگل مهم است، تعاملات کاربران است، اینکه خط فکر کاربر چست و چه چیز هایی را دنبال می کند. اما چطوری؟

کاربران می ‌توانند با انتخاب گزینه “Follow” در کنار موضوعات پیشنهادی، به گوگل اعلام کنند که علاقه ‌مند به دریافت محتوای بیشتری در آن زمینه هستند. این قابلیت باعث می ‌شود گزارش گوگل دیسکاور تجربه ‌ای کاملاً شخصی‌ سازی‌ شده برای کاربران ارائه دهد.

 

چرا ترافیک گوگل دیسکاور متغیر است؟

چرا ترافیک گوگل دیسکاور متغیر است؟

متغیرر بودن ترافیک گوگل دیسکاور دلایل مختلفی دارد،که در ادامه برخی از این دلایل را با هم بررسی می کنیم:

1. تغییر علایق کاربران

علاقه هر شخصی مدام در حال تغییر است، و هر انسانی صاحب قدرت انتخاب است، به همین دلیل نتایج گوگل دیسکاور با توجه به تغییر تفکرات هر فردی تغییر میکند، و این مورد کاملا طبیعی است.

2. تنوع محتوا

محتوای های که در پیشنهاد های گوگل دیسکاور به نمایش در می آیند کاملا متنو هستند ی از حوزه ‌های مختلف ورزش، فناوری، سلامت تا سبک زندگی را نمایش می‌ دهد که همین موضوع باعث تنوع در ترافیک می‌ شود.

3. بروز رسانی ‌های گوگل

الگوریتم ‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند، بروز رسانی های گوگل می‌ تواند بر نحوه نمایش محتوا و در نتایج ترافیک گوگل دیسکاور تأثیر بگذارد.

در حقیقت باید بگوییم که گوگل، دیسکاور را به‌ عنوان مکملی برای جستجوی ترافیکی ارگانیک در نظر گرفته است، نه منبع اصلی ترافیک سایت شما. به همین دلیل، بهتر است تمرکزتان را روی تولید محتوای با کیفیت و اجرای یک استراتژی سئوی جامع بگذارید تا بهترین رویکرد را برای موفقیت بلند مدت بگیرید.اگر در شیراز هستید و فعالیت می کنید، می ‌توانید با شرکت در دوره‌ های آموزش سئو در شیراز ، دانش و مهارت لازم برای بهینه ‌سازی مطالب خود را کسب کنید و رتبه گوگل دیسکاور را افزایش دهید.

حتما بخوانید  Keyword Stuffing چیست

این دوره‌ ها توسط شرکت رویال سایت گذرانده می شود، به شما کمک می‌ کنند تا با تکنیک ‌های سئو، استراتژی‌ های تولید محتوا و عملکرد آشنا شوید و حضوری قدرتمند در این پلتفرم داشته باشید.

 

دیده شده محتوا در گوگل دیسکاور

برای دیده شده در گوگل دیسکاور باید چه کارهایی انجام دهیم؟

برای گرفتن کلیک گوگل دیسکاور، کاری که شما باید انجام دهید این است که، محتوایی تولید کنید که هم برای کاربران جذاب باشد و هم با الگوریتم ‌های گوگل مطابقت داشته باشد. در ادامه، چند راهکار برای دیده شدن محتوای وبسایت شما در پیشنهاد های گوگل دیسکاور را گفته ایم:

1. تولید محتوای با کیفیت و همیشه سبز!

محتوای همیشه سبز، مطالبی هستند که در طول زمان ارزش خودشان را حفظ می‌ کنند و به نیازهای پایدار کاربران پاسخ می ‌دهند.محتوایی که قصد دارید به دیسکاور رود هم باید به همین صورت باشد، باید پاسخگوی نیازها و سوالات مخاطبانتان باشد.شاید بهتر است اینطور بیان کنم که، تنها با تولید محتوای مفید، کاربردی و جذاب، می توانید شانس نمایش در گوگل دیسکاور را برای خودتان افزایش دهید .

2. بهینه ‌سازی سایت بر اساس الگوریتم ‌های گوگل

حتما از سرعت وب سایتتان، مطمعن شوید که از پروتکل HTTPS استفاده می کنید ، وب سایتتان را ریسپانسیو کنید، و در نهایت اصول سئو را رعایت کنید تا بتوانید تاثیر گوگل دیسکاور را ببینید.

3. سئوی تصاویر و ویدیو ها

یکی دیگر از راه هایی که میتواند منجر به گرفتن کلیک از گوگل دیسکاور شود،سئوی تصاویر و ویدیو ها است. تصاویرتان را با استفاده از تگ‌ های ALT، نام‌ گذاری مناسب فایل‌ ها و توضیحات مرتبط بهینه کنید.

4. به‌ روز رسانی و تولید محتوای مرتبط

آپدیت محتوایی به شده برای الگوریتم های گوگل مهم است و با رعایت همین نکته میتوانید در نتایج گوگل دیسکاور نمایش داده شوید.محتوای خودتان را همیشه به ‌روز و مرتبط با موضوعات پرطرفدار، مانند اخبار یا ترند ها، نگه دارید، چرا که با این کار شانس بیشتری برای نمایش در دیسکاور دارید.

5. استفاده از عناوین جذاب و کاربر پسند

از عنوان های کوتاه، واضح و گیرا در محتوای مقاله خودتان استفاده کنید، چرا که ماهیت محتوایتان را به‌ خوبی منعکس کنند، کاربران را به کلیک کردن ترغیب می‌کنند و احتمال نمایش در دیسکاور را برای شما بالا می ‌برند.

 

 

اهمین گوگل دیسکاور

چرا حضور در گوگل دیسکاور اهمیت دارد؟

ورود به گوگل دیسکاور مزایای متعددی برای وب‌سایت ‌ها و برند ها به همراه دارد:

1. تقویت برند سازی

نمایش محتوا در گوگل دیسکاور، برند شما را به مخاطبان بیشتری معرفی می‌کند و تجربه ‌ای مثبت برای کاربران ایجاد می ‌کند که به شناخت بهتر برند منجر می‌ شود.

حتما بخوانید  معرفی "20" بهترین مشاور سئو ایران 1404

2. افزایش ترافیک وب ‌سایت

پیشنهاد‌ های گوگل دیسکاور می‌ توانند ترافیک قابل ‌توجهی به سایت شما هدایت کنند، چرا که کاربران بصورت مستقیم به محتوای شما دسترسی پیدا می ‌کنند.

3. شناخت بهتر مخاطبان

داده‌ های که از عملکرد محتوا در دیسکاور بدست می آیند، به شما کمک می‌ کند تا علایق و نیاز های مخاطبان را بهتر درک کنید و استراتژی محتوای خود را بهتر کنید.

 

انواع محتوا هایی که در گوگل دیسکاور

انواع محتوا هایی که در گوگل دیسکاور راه پیدا می کنند!

گوگل دیسکاور طیف گسترده ‌ای از محتوا ها را نمایش می ‌دهد که شامل موارد زیر است:

محتوای ترند

محتوای ترندی که با موضوعات روز، مثل رویداد ها یا چالش‌ های اجتماعی مرتبط هستند.

 اخبار

اخبارهای تازه در حوزه ‌های مختلف مثل سیاست، اقتصاد و فرهنگ را به نمایش میگذارد،خودش هم به این موضوع اهمیت یژه ای میدهد.

محتوای همیشه سبز

راهنمایی ها، نکات آموزشی و مطالب کاربردی که همیشه جذاب هستند و مخاطب دنبال پاسخی برای سوالاتش است، یکی دیگر از مواردی است که در نتایج گوگل دیسکاور به نمایش در می آیند.

تبلیغات و پیشنهاد محصول

پیشنهاد هایی که بر اساس علایق کاربران، مثل محصولات مرتبط با جستجوهای اخیرا انجام داده باشند. را نشان میدهد.

تصاویر و اینفو گرافیک ‌ها

محتوای بصری جذاب که اطلاعات را به ‌صورت ساده و گیرا ارائه می ‌دهد.به تازگی برای گوگل جذاب بنظر رسیده و توجه بسزایی روی این مورد دارد.

ویدیو ها

محتوای ویدیویی آموزشی، خبری یا سرگرم‌ کننده که با کیفیت خوبی ضبط شده باشند و تاثیر مثبتی روی کاربر داشته باشد و محتوای آن برای کاربر مفید بوده باشد، هم نمایش میدهد.

 

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای این مطلب هم خدمتتان عرض کردم “گوگل دیسکاور” فرصتی عالی برای نمایش محتوای شما به مخاطبان هدفتان، بدون نیاز به جستجوی مستقیم است. با تولید محتوای با کیفیت، و بهینه‌ سازی سایت، استفاده از تصاویر و ویدیو های جذاب، می ‌توانید شانس نمایش محتوای خود را در این پلتفرم افزایش دهید. برای دستیابی به نتایج بهتر، پیشنهاد می کنم که تمرکزتان را روی علم تخصصی سئو بگذارید.

اگر در شیراز مشغول به فعالیت هستید، پیشنهاد می کنم از خدمات تخصصی سئو در شیراز که توسط رویال سایت ارائه می شود، استفاده کنید چرا که به شما کمک کند تا با استراتژی ‌های حرفه ‌ای، محتوای خود را برای گوگل دیسکاور بهینه کنید و ترافیک هدفمندی به سایت خود جذب کنید. با این حال، فراموش نکنید که ترافیک دیسکاور متغیر است و نباید تنها منبع، ترافیک سایت شما باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *