لندینگ پیج چیست ؟

لندینگ پیج چیست

لندینگ پیج چیست ؟ یکی از مهم ترین موارد برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل، استفاده از یک صفحه فرود یا به عبارتی لندینگ پیج خوب و موثر است. اگر لندینگ پیج به درستی طراحی شده باشد می تواند یک محصول ساده را بسیار خوب بفروشد و برعکس می تواند آنقدر ضعیف طراحی شود که حتی بهترین خدمات یا محصول نیز فروش بسیار کمی داشته باشد. از آنجایی که ظاهر جذاب همیشه برای اولین برخورد مهم است، صفحه فرود باید از نظر طراحی و تصاویر جذاب باشد تا مخاطبان را به دنبال کردن صفحه تشویق کند. در ادامه از این مقاله رویال سایت به بررسی کامل لندینگ پیج می پردازیم.

لندینگ پیج (Landing page) چیست ؟

landing page چیست ؟ لندینگ پیج به صفحاتی در یک وب سایت اطلاق می شود که کاربران با کلیک بر روی تبلیغات شما در گوگل یا سایر وب سایت ها به آنها دسترسی پیدا می کنند. صفحه فرود اولین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت از طریق آن وارد فضای محتوا می شوند. بازدیدکنندگان معمولاً پس از مشاهده صفحه فرود ابتدا محتوای صفحه را بررسی می کنند و آن را می بندند. از طریق لینک های موجود در صفحه، به قسمت دیگری از سایت یا وبلاگ شما می روند. سپس آنها علاوه بر مرور صفحات دیگر، عملیات دیگری را انجام می دهند. لندینگ پیج ها با دقت طراحی شده اند و دروازه هایی برای ترغیب بازدیدکنندگان برای انجام اقدامات مورد نظر هستند.

 

انوع لندینگ پیج ها

انوع لندینگ پیج ها

لندینگ پیج چیست ؟ بسته به ویژگی های هر کسب و کار، انواع مختلفی برای لندینگ پیج وجود دارد که می توان هر نوع را برای اهداف مختلفی طراحی کرد. در این جا برخی از انواع لندینگ پیج را به شما معرفی می کنیم:

  1. لندینگ پیج فروش

طراحی لندینگ پیج فروش (sales page) اغلب دشوارترین نوع صفحه فرود است. با این نوع صفحه فرود، دیگر به دنبال مشتریان بالقوه نیستید. در عوض، شما باید مردم را متقاعد کنید که آن را بخرند. برای این کار باید یک پیشنهاد کاملا متفاوت به مشتریان بالقوه ارائه دهید. پیشنهادی که هم برای مشتری مفید باشد و هم درخواست مورد نظر را ارائه دهد. می توانید از این پیج در پایین قیف فروش خود استفاده کنید.

  1. لندینگ پیج عضویت

صفحات فرود عضویت (Opt-In landing Pages)، صفحات فرودی هستند که توسط بازاریابان برای تشویق مشتریان فعلی و بالقوه به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی با آنها استفاده می شود. صفحه عضویت یا Opt-In معمولاً از مشتری می خواهد که نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات شناسایی خود را در یک فرم در صفحه وارد کند.

  1. لندینگ پیج Splash
حتما بخوانید  استراتژی تولید محتوا

صفحه splash صفحه ای موقت است که قبل از ورود به یک صفحه وب با طراحی گرافیکی بالا به کاربر ارائه می شود. این صفحه معمولا حاوی لوگوی وب سایت است و برای تأیید زبان، تأیید سن، تبلیغات، خوش آمدگویی به وب سایت، ایجاد حساب کاربری و غیره استفاده می شود. اگر این صفحه فرود به درستی طراحی شود، می تواند تعامل کاربر با وب سایت شما را افزایش دهد.

  1. لندینگ پیج click-through

یک صفحه کلیکی برای هدایت مستقیم کاربران به صفحه فروش یا اشتراک طراحی شده است. این صفحات دارای یک دکمه فراخوان ساده (کال تو اکشن) هستند که کاربران را مستقیماً به فرآیند پرداخت می فرستند و آنها را تشویق به خرید می کنند. این نوع صفحه فرود اغلب در سایت هایی پیدا می شود که تمرکزشان بیشتر روی فروش است.

 

کاربردهای لندینگ پیج

کاربردهای لندینگ پیج

بعد از اینکه فهمیدید لندینگ پیچ چیست، می توانید به بررسی کاربردهای صفحه فرود بپردازید. این کاربردها عبارتند از:

  • صفحه ای برای معرفی محصول

موفق ترین فروشگاه های آنلاین برای هر محصول یا گروهی از محصولات یک صفحه فرود جداگانه طراحی می کنند. بنابراین، تمرکز توجه کاربر بر روی یک محصول خاص، راه خوبی برای افزایش شانس فروش است.

  • محتوای بازاریابی ایمیلی

شما به راحتی می توانید با طراحی یک صفحه فرود در بازاریابی ایمیلی، مشتریانی که با کسب و کار شما آشنا هستند را به کسب و کار خود بازگردانید. اقداماتی مانند سازماندهی یک دوره آموزشی ، کتاب الکترونیکی و غیره می توانند مشتری را نگه دارند یا آنها را ترغیب به بازگشت کنند.

  • ارائه خدمات مشترک

اگر خدمات اشتراکی ارائه می دهید؛ از یک صفحه فرود برای جذب کاربران و ارائه یک دوره اشتراک رایگان استفاده کنید.

  • راه اندازی کمپین تبلیغاتی

یکی از مهمترین اهداف صفحات فرود، موفقیت یک کمپین بازاریابی است. بسته به کمپین بازاریابی خود، باید یک لندینگ پیج مناسب برای کمپین خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک کمپین ارجاع به مشتری، برگزاری جشن، ارائه کد تخفیف و ارائه یک محصول رایگان به کاربران، همگی صفحه فرود ویژه خود را دارند.

  • تبلیغات بنر

صفحه تبلیغات بنری به جلب توجه کاربران به موضوعی خاص و در نهایت بازدهی بالایی از سرمایه گذاری از کمپین های تبلیغاتی کمک می کنند.

  • جمع آوری اطلاعات از طریق ثبت نام

برخی از انواع صفحات فرود برای ثبت رویداد طراحی شده اند و می توانید از آنها برای دریافت اطلاعات بیشتر از افرادی که برای یک وبینار یا دوره های آموزشی حضوری و آنلاین ثبت نام می کنند، استفاده کنید.

 

ویژگی های لندینگ پیج

ویژگی های لندینگ پیج

برای درک سوال لندینگ پیج چیست، می بایست اطلاعات کامل از ویژگی های این صفحات داشته باشیم. در ادامه به بررسی ویژگی های لندینگ پیج می پردازیم:

  • صفحه فرود برای دعوت به اقدام (کال تو اکشن)
حتما بخوانید  moz چیست ؟ سایت moz

مهمترین عملکرد هر صفحه فرود باید متقاعد کردن کاربر برای اقدام باشد. این عمل می تواند تماس تلفنی، دانلود فایل یا خرید باشد. یک فراخوان ساده و واضح می تواند به شما کمک کند کاربر را به مشتری تبدیل کنید.

  • ترکیب رنگی جالب

استفاده از رنگ ها سلیقه شخصی است. اما باید توجه داشت که صفحه فرود که از رنگ های مطابق با سلیقه کاربر استفاده می کند، استفاده و درک آن را آسان می کند. عناصر کدگذاری رنگ و استفاده از نسبت کنتراست بالا راه های ساده ای برای بهبود تجربه کاربر هستند.

  • برقراری ارتباط با آگهی منتشر شده

هر پیشنهاد یا اطلاعاتی از هر نوعی که در آگهی شما گنجانده شده است باید به طور برجسته در صفحه فرود شما ظاهر شود.

  • تفکیک اجزای محتوا

هر بخش از صفحه فرود باید منطقه نمایش خود را داشته باشد. علاوه بر فضای سفید می توان از تم ها و تصاویر برای ایجاد جداسازی بصری استفاده کرد. این به کاربران کمک می کند در هنگام حضور در صفحه فرود احساس خستگی نکنند. وب سایت های تک صفحه ای با تقسیم بندی و سازماندهی مناسب از این ویژگی به خوبی استفاده می کنند و هر بخش جدید را از قسمت آخر جدا می کنند.

  • متن مختصر و قابل فهم

هرچه خواندن و درک محتوای صفحه فرود برای کاربران آسان تر باشد، شانس موفقیت شما بیشتر است. از فونت های خوانا استفاده کنید، به علاوه بهتر است از بلوک های طولانی محتوای متنی خودداری کنید.

 

اهداف لندینگ پیج چیست ؟

اهداف لندینگ پیج چیست ؟

در این بخش از مقاله لندینگ پیج چیست، اهداف مختلفی را برای صفحان فرود در نظر گرفته ایم که یک هدف کاری برای صفحه اصلی و صفحات فرود محسوب می شوند. شما می توانید تصمیم بگیرید که ابتدا روی کدام هدف تمرکز کنید.

  • پیشرو (لید) در صفحه فرود

یکی از اهداف مشترک صفحات فرود جمع آوری تعداد زیادی سرنخ با کیفیت است. اما می تواند تا حدی در صفحه اصلی باشد. تولید سرنخ به معنای دریافت اطلاعات کلیدی از مخاطبان است تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را به سرنخ تبدیل کنید. شما می توانید در ازای دریافت ایمیل یا اطلاعات تماس آنها، یک هدیه، یک کد تخفیف، یک مشاوره رایگان یا یک ارزش ویژه ارائه دهید تا قادر به تبدیل آن ها به مشتری بالقوه باشید.

  • تعامل کاربر در صفحه فرود

ایجاد یک وب سایت بدون در نظر گرفتن جذابیت برای بازدیدکنندگان، تا حدودی دشوار است. اگرچه اندازه گیری آسان نیست، اما بهبود محتوای وب سایت شما جذابیت آن را برای کاربران افزایش می دهد. راه حل دیگر این است که ترکیب بندی و چیدمان محتوای بصری و متنی خود را بهینه کنیم تا بتوانیم عناصر غیر ضروری و بخش های اضافی را حذف کنیم.

  • دریافت ترافیک در صفحه فرود
حتما بخوانید  تاثیر ویدیو بر سئو سایت

یک وب سایت موفق بدون بازدیدکنندگان زیاد غیرممکن است. بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت نرخ تبدیل یا فروش بالاتری را برای شما تضمین نمی کنند، اما دریافت آنها ضروری است. شما می توانید با ایجاد محتوا، انتشار آن و پرداخت هزینه تبلیغات، تعدادی از بازدیدکنندگان صفحه خود را جذب کنید.در لندینگ سئو سایت در شیراز بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

  • افزایش فروش در صفحات فرود

افزایش فروش ر لندینگ پیج یکی از محبوب ترین و تا حدودی دشوارترین اهداف است. همچنین هر کسب و کار اینترنتی می خواهد فروش خود را افزایش دهد. به زبان ساده، تلاش برای دستیابی به اهداف ذکر شده در بالا می تواند منجر به فروش شود.

 

هنگام ایجاد لندینگ پیج ها به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

هنگام ایجاد لندینگ پیج ها به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای ایجاد یک صفحه فرود استاندارد، باید به جنبه های مختلفی توجه کنید. زیرا این صفحه باید با یک کلیک کاربر شما را به هدفتان برساند. پس با در نظر گرفتن نکات مهم زیر می توانید لندینگ پیج خوبی طراحی کنید.

  • به مشتری بگویید که چه مشکلی را با محصول یا خدمات خود حل خواهید کرد یا چه رضایتی را به او خواهید داد.
  • از تبلیغات رنگارنگ و روشن که چشم مخاطب را تحریک می کند استفاده نکنید.
  • هنگام توسعه صفحه اصلی، باید به روانشناسی رنگ توجه ویژه ای شود.
  • عنوانی جالب برای صفحه خود انتخاب کنید، عنوانی که طولانی نباشد و کاربر به سرعت متوجه شود که چه محصول یا خدماتی را ارائه خواهید داد.
  • اطمینان حاصل کنید که با پذیرش پیشنهاد شما، به کاربر در صفحه فرود یادآوری کنید که چه چیزی دریافت می کند. با گفتن مزایای آن، او را تشویق کنید که با کمال میل از شما خرید کند.
  • برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود، روش های مختلف ارتباطی را در صفحه فرود، شماره تلفن، ایمیل، چت آنلاین و غیره در نظر بگیرید که این به شما اعتبار می دهد.

سخن آخر

قبل از طراحی صفحات فرود، ابتدا به این سوال که “لندینگ پیج چیست”، پاسخ دهید و سپس کاربران و نیازهای آنها را شناسایی کنید. ایجاد و طراحی یک صفحه فرود عالی با پیشنهاد شما به کاربران شروع می شود، با تشریح مزایای کاربر و راه حل های ارائه شده ادامه می یابد و با فراخوانی برای اقدام و تمرکز بر تعریف پارامترهایی که رد شما را برای کاربران دشوار می کند، به پایان می رسد. هنگام طراحی برنامه های بازاریابی دیجیتال خود، باید بدانید که استفاده از صفحات فرود یک حرکت بسیار هوشمندانه است و شما می توانید به کمک مشاوران طراحی سایت در شیراز لندینگ پیج خود را طراحی یا بهبود بخشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *