راه اندازی آنلاین شاپ با یادگیری طراحی سایت فروشگاهی

راه اندازی آنلاین شاپ با یادگیری طراحی سایت فروشگاهی

سال ها پیش در یکی از مقالاتی که از صحبت های بیل گیتس منتشر شده بود، او از اهمیت راه اندازی فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ صحبت کرده بود و اشاره به این موضوع کرده بود که کسب و کاری که آنلاین نباشد محکوم به نابودی است.

اما امروزه بسیاری از کسب و کارها با توجه به این که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار به صرفه تر از راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی است به این موضوع پی برده اند. چراکه با توجه به هزینه های بسیار بالا برای داشتن یک کسب و کار فیزیکی و توجه به این موضوع که امروزه اغلب افراد ترجیح خود را بر خرید اینترنتی می گذارند داشتن یک سایت آنلاین شاپ ایده بسیار معقول و خوبی می باشد.

در این مقاله قصد داریم راه اندازی آنلاین شاپ با آموزش طراحی سایت فروشگاهی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

چرا باید یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنیم؟

گسترش اینترنت و تکنولوژی بر جنبه های مختلف زندگی ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذاشته است به همین دلیل رفته رفته کسب و کارها و شیوه های فروش آن ها نیز دستخوش تغییرات شده است تا جایی که امروز کمتر کسب و کاری را می بینید که ایده برای آنلاین شاپ نداشته باشد.

چرا که امروزه اغلب مردم ترجیح می دهند که محصولات و مایحتاج زندگی خود را به صورت اینترنتی خرید کنند، اما چرا باید یک سایت فروشگاهی راه بندازیم، در ادامه مزایایی که این کار برای هر شغلی به همراه دارد را بازگو می کنیم.

  1. افزایش دسترسی مشتریان

اولین مزیتی که راه اندازی یک سایت فروشگاهی دارد این است که دسترسی مشتریان به محصولات و کسب و کار شما بیشتر می شود.

با راه اندازی یک وب سایت مشتریان می توانند بدون محدودیت مکانی و به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

به علاوه این که با داشتن یک کسب و کار فیزیکی شما محدود به افرادی هستید که از اطراف و محدوده کسب و کار شما عبور می کنند در صورتی که با راه اندازی یک سایت می توانید مشتریان و بازار خود را گسترش دهید و ایده آنلاین شاپ با سرمایه کم را می توانید به سادگی پیاده کنید و از نقاط مختلف برای خود مشتری جذب کنید.

  1. کاهش هزینه ها

دومین مزیتی که ساخت سایت فروشگاهی برای شما به همراه دارد کاهش چشمگیرهزینه ها نسبت به داشتن یک فروشگاه فیزیکی است.

 با داشتن یک سایت فروشگاهی دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای پرسنل و همچنین اجاره یک فروشگاه فیزیکی ندارید و می توانید با حداقل مخارج به درآمد بیشتری برسید و صرفه جویی در هزینه اجاره و پرسنل داشته باشید.

به علاوه این که با ساخت سایت فروشگاهی رایگان می توانید بازاریابی هدفمند و مقرون به صرفه ای را داشته باشید که تنها با داشتن یک آنلاین شاپ قابل اجراست و در کسب و کارهای فیزیکی این امکان فراهم نیست.

  1. افزایش اعتماد مشتریان

سومین مزیتی که یک کسب و کار آنلاین برای شما به ارمغان می آورد افزایش اعتماد مشتریان است، چرا که راه اندازی یک آنلاین شاپ باعث ایجاد یک برند حرفه ای برای کسب و کار شما می شود و این اولین قدم اعتماد سازی خواهد بود.

به علاوه این که در سایت فروشگاهی شما امکان بارگذاری محصولات متنوعی را دارید که مشتریان می توانند آن ها را بررسی و مقایسه کنند و با قرار دادن نظرات مشتریان قبلی می توانید در ایجاد اعتماد به آن ها و راهنمایی برای خرید محصولات و خدمات خود کمک کنید.

مراحل راه‌اندازی یک آنلاین شاپ حرفه‌ای

مراحل راه‌اندازی یک آنلاین شاپ حرفه‌ای

برای این که بتوانید یک آنلاین شاپ حرفه ای را راه اندازی کنید لازم است که آموزش طراحی سایت آنلاین شاپ را بدانید و مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید.

  1. انتخاب حوزه کاری (Niche Selection)
حتما بخوانید  یادگیری مهارت های کامپیوتر لازمه ورود به بازار کار

در قدم اول لازم است که تحلیل درستی از بازار هدف و مشتریان خود داشته باشید و بتوانید برآورد درستی از آن ها داشته باشید، این که محصولات و خدمات شما برای چه دسته ای از افراد مناسب است.

همچنین پیش از اقدام به ساخت سایت فروشگاهی ابتدا لازم است تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را برای فروش اینترنتی خود درنظر گرفته اید و محصولات و خدمات مناسبی را برای فروش آنلاین خود انتخاب کنید.

  1. ثبت دامنه و هاست

نام دامنه همان نام فروشگاه شما به حساب می آید و هاست همان میزبانی است که کل اطلاعات لازم بر روی آن قرار می گیرد.

در انتخاب نام دامنه دقت کافی را داشته باشید و نامی را انتخاب کنید که به کسب و کارتان مربوط باشد و از پسوندهایی مانند com وir می توانید برای ثبت دامنه خود استفاده کنید.

پس از انتخاب و ثبت دامنه وب سایت نیاز به خرید هاست معتبر دارید چرا که وظیفه نگهداری و حفظ تمام کدهای وب سایت شما را دارد و لازم است که مکان معتبری آن را خریداری کنید تا دچار دردسر نشوید و با توجه به نیازهایی که سایت فروشگاهی شما دارد می توانید از هاست اشتراکی و هاست اختصاصی و … استفاده کنید.

  1. طراحی سایت فروشگاهی با سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)

یکی از بهترین روش های طراحی سایت فروشگاهی استفاده از سیستم های مدیریت محتواست که بسیار استفاده از آن ها راحت است و در ادامه به معرفی محبوب ترین آن ها می پردازیم.

سیستم مدیریت محتوا WordPress یکی از محبوبت ترین هاست و افراد بسیاری به علت کارآمدی و محبوبیت آن به دنبال آموزش طراحی سایت با وردپرس هستند چرا که وب سایت های داخلی و خارجی بسیاری با آن راه اندازی شده اند و یکی از مهم ترین مزیت های آن اپن سورس بودن است.

دومین سیستم مدیریت محتوا که بسیاربرای راه اندازی وب سایت های فروشگاهی مناسب است Shopify است که مناسب فروشگاه هایی است که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه انداخته اند اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن کم بودن افزونه ها نسبت به وردپرس است.

سومین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا Wix که یک انتخاب عالی برای کسب و کارهای آنلاین تازه راه اندازی شده می باشد چرا که استفاده و راه اندازی آن بسیار ساده است اما پس از راه اندازی وب سایت خود با Wix دیگر قادر به تغییر قالب های خود نیستید و در صورت لزوم باید از ابتدا همه چیز را پیاده کنید.

همچنین این که قابلیت دسترسی به پلتفرم های هاستینگ با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا برای شما مقدور نخواهد بود و این یکی از مهم ترین ضعف های آن می باشد.

پس از انتخاب سیستم مدیریت محتوای مورد نیاز خود حالا نوبت به آن رسیده است که قالب فروشگاهی خود را انتخاب و آن را سفارشی ساز کنید، قالب فروشگاهی در واقع دکور و ظاهر مغازه شما می باشد که تاثیر بسیاری در جذب مشتری خواهد داشت.

در آموزش وردپرس طراحی و پیاده سازی قالبهای مختلف از پایه آموزش داده می شود و اگر بخواهید که وب سایت خود را با قالب راه اندازی کنید می توانید با آموزش وردپرس به سلیقه و نظر خود طراحی کنید.

سعی کنید نهایت سلیقه را در انتخاب قالب فروشگاهی خود به خرج دهید و قالب هایی را انتخاب کنید که ساده باشند و فضای خالی کافی داشته باشند تا به دید مشتری و کاربران چشم نواز بیاید.

  1. اضافه کردن امکانات فروشگاهی

پس از این که تصمیم گرفتید وب سایت خود را با استفاده از آموزش سیستم های مدیریت محتوا راه اندازی کنید و یا این که به سراغ آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و CSS بروید زمان آن رسیده است که قابلیت خرید محصولات را برای مشتریان خود فراهم کنید.

حتما بخوانید  بهترین وب سایت فروش اکسسوری کمد در ایران!

از جمله روش های رایج برای پرداخت می توانیم به درگاه های پرداخت الکترونیکی، کارت به کارت و پرداخت درب منزل اشاره کنیم، نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که روش های تحویل محصول به مشتری نیز متفاوت است و باید متناسب با نیاز هریک از آن ها و هزینه های ارسال و روش های آن نیز با توجه به نیاز مشتریان قرار داده شود.

برخی از متداول ترین روش های تحویل محصولات فروشگاه های انلاین عبارتند از : ارسال بوسیله پست، تیپاکس، الوپیک، اسنپ باکس، چاپار و سایر سرویس دهنده های محصولات فیزیکی است. در مورد محصولات دیجیتال نیز روش تحویل می تواند بصورت ارسال لینک دانلود یا ارسال به ایمیل و روش‌های‌ مشابه انجام شود.

نکته مهم بعدی این است که باید توجه ویژه ای به دسته بندی محصولات و مدیریت موجودی آن ها داشته باشید تا مشتریان بتوانند محصولات موجود را خریداری کنند و درصورت عدم وجود محصول پیش از نهایی کردن خرید آن ها را در جریان بگذارید.

  1. بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX/UI)

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در راه اندازی آنلاین شاپ خود باید به آن توجه کنید بهینه سازی تجربه کاربری است، سعی کنید وب سایتی که طراحی می کنید از صفحات جذابی بهره مند باشد و کاربران به راحتی بتوانند به قسمت های مختلف آن دسترسی پیدا کنند و استفاده از وب سایت شما همراه با پیچیدگی نباشد.

به علاوه این که اگر قصد دارید که هم یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید و هم به فکر راه انداخت کسب و کار در اینستاگرام هستید استفاده از قالب ها و رنگ بندی های هماهنگ بین این دو بسیار در برند سازی و جلب نظر مخاطبین تاثیر گذار است و باعث بهبود تجربه کاربری خواهد شد.

همچنین این که ممکن است بارها برای شما نیز پیش آمده باشد که وارد یک وب سایت بشوید و محتوا و نوشته های سایت با تاخیر بارگذاری شوند و یا این که طراحی سایت به گونه ای است که برای استفاده از موبایل مناسب نباشد و عدم توجه به سرعت سایت و بهینه سازی آن برای موبایل یکی از عواملی است که باعث عدم خرید مشتریان می شود.

و نکته آخر اینکه برای بهینه سازی تجربه کاربری سعی کنید امکانات پیشرفته ای را برای وب سایت خود لحاظ کنید که این امکانات پیشرفته شامل جستجوی محصولات، قابلیت افزودن رنج خرید محصولات می باشد.

آموزش بازاریابی و جذب مشتریان

آموزش بازاریابی و جذب مشتریان

بخش سومی که در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید بیاموزیم آموزش بازاریابی و جذب مشتری است، این که پس از راه اندازی وب سایت خود حالا چگونه باید مشتری جذب کنید و آن ها را با کسب و کار خود آشنا کنید یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

  1. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی از روش های تبلیغات و بازاریابی برای جذب مشتری سئو سایت فروشگاهی برای است که با تحقیق کلمات کلیدی مربوط به محصول کاربرانی که به دنبال آن هستند می توانند آن را بیابند.

سعی کنید برای صفحه محصولات خود محتوای جذاب و توضیحات کامل درج کنید تا مشتریان بتوانند آن ها را مقایسه و خرید کنید همچنین برای صفحات وبلاگ خود از موضوعات جذاب و محتواهای مفید استفاده کنید، به طور مثال بسیاری از مشتریان کنجکاون بدانند آنلاین شاپ ها از کجا خرید میکنن؟ و یا این که محصولات خود را چگونه تهیه می کنند؟ اگرتولیدی دارید از آن اطلاعاتی داشته باشند، به همین دلیل ایجاد محتوا در این زمینه می تواند جذاب باشد.

همچنین سعی کنید تصاویری که از محصولات خود می گذارید بهترین کیفیت باشد و توضیحات مفید و کاملی را در رابطه با هریک از آن ها قرار دهید توجه به این نکات تاثیر بسیار خوبی را در سئو و بهینه سازی وب سایت دارد که منجر به جذب مشتری برای کسب و کار آنلاین شما می شود.

  1. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فروش بیشتر
حتما بخوانید  بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی را برای فروش بیشتر وب سایت های فروشگاهی ایفا می کنند، شما می توانید با راه اندازی صفحه اینستاگرام خود، محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید و با قرار دادن لینک وب سایت مشتریان را برای خرید به آن جا هدایت کنید.

البته که حضور در اینستاگرام و فعالیت در آن نیازمند آموزش اینستاگرام مارکتینگ است که به وسیله آن بتوانید دنبال کننده های صفحه خود را بالا ببرید و از آن طریق به فروش بیشتر برسید.

به علاوه این که با استفاده از فیسبوک و گوگل نیز می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند راه اندازی کنید و از این  فضا مشتریان بیشتری را برای کسب و کار و محصولات خود جذب کنید.

  1. ایمیل مارکتینگ

  ایمیل مارکتینگ یک راه و کانال ارتباط مستقیم است که به وسیله آن می توانید با مشتریان خود ارتباط هدفمند برقرار کنید، به وسیله آن می توانید پیغام های تبلیغاتی و یا تعاملی برای مشتریان خود ارسال کنید مانند ارسال بن های تخفیفاتی.

همچنین می توانید با ارسال ایمیل های شخصی سازی شده برای مشتریان قدیمی خود آن ها را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید و یا این که تبلیغات محصولات و خدمات جدید خود را این گونه به سمع و نظر آن ها برسانید.

  1. استفاده از تحلیل داده‌ها برای بهبود عملکرد

یکی از مهم ترین اصولی که در آموزش سئو به آن نیز توجه می شود این است که پس از انجام روش های بهینه سازی سایت لازم است که تحلیل درستی از داده ها و عملکرد وب سایت داشته باشیم.

با کمک ابزارهایی مانند Google Analytics می توانید عملکرد وب سایت خود را بسنجید و و تحلیل مناسبی را از رفتار کاربران و بهبود و روند فرآیند فروش داشته باشید.

نکات کلیدی برای موفقیت در مدیریت آنلاین شاپ

برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی را از راه اندازی آنلاین شاپ خود بگیرید لازم است که نکات مهمی را برای مدیریت آن بدانید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  1. ایجاد اعتماد مشتریان

برای جلب اعتماد مشتریان قرار دادن تصاویر باکیفیت و واقعی بسیار به آن ها در خرید محصولات و اعتماد سازی کمک می کند از طرفی دیگر با قرار دادن خدمات پس از فروشی مانند بازگشت کالا و شفاف سازی سیاست آن می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید.

  1. پشتیبانی مشتریان

سعی کنید برای وب سایت خود خدمات پشتیانی لحاظ کنید تا مشتریان بتوانند ابهامات و سوالات خود را بسیار سریع رفع کنند و از طرفی با قرار دادن خدمات آنلاین مانند چت آنلاین و یا مکالمه تلفنی به آن ها اطمینان دهید در هر مرحله از خرید همراهشان هستید.

  1. به ‌روزرسانی مداوم

برای اینکه بتوانید مدیریت موفقی داشته باشید سعی کنید محصولات را به طور مرتب در سایت خود به روز نگهدارید و از طرفی با ارائه تخفیفات و پیشنهادات دوره ای جذاب آن ها را دعوت به خرید از محصولات وب سایت خود کنید.

نتیجه گیری

راه اندازی یک آنلاین شاپ به صاحبان مشاغل کمک میکند که مشتریان آن ها محدود به زمان و مکان خاصی نباشند و برند آنها شناخته شده شود و هر فردی حتی با اطلاعات ابتدایی در زمینه طراحی سایت می تواند آنلاین شاپ خود را راه اندازی کند چراکه مراحل بسیار ساده و کاربرپسند می باشد.

اگر هنوز برای کسب و کار خود وب سایتی راه اندازی نکرده اید باید بدانید مشتریان بسیاری را تا به امروز از دست داده اید و لازم است با استفاده از راهنمایی ها و ابزارهایی که در این مقاله به شما معرفی شد همین امروز آنلاین شاپ خود را طراحی کنید و مشتریان بسیاری را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *