همانطور که میدانید، تولید محتوا یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای سئو و بهینهسازی آن باید وقت صرف کنید تا گوگل و موتورهای جستجو دیگر بتوانند مطالب شما را به عنوان یک مطلب ارزشمند شناسایی کرده و آنها را به کاربران پیشنهاد بدهند. آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو یکی از مواردی است که در ابتدای راه وبمستری و راهاندازی یک سایت باید به دنبال فراگیری آن باشید. تیم رویال سایت در موارد متنوعی مانند آموزش سئو، طراحی سایت در شیراز ، خرید سی پنل ارزان و خدمات دیگر به شما کمک میکند.
محتوای سئو شده چه فایدهای دارد؟
آنچه در این مطلب میخوانیم
- 1 محتوای سئو شده چه فایدهای دارد؟
- 2 افزونه یواست سئو چیست؟
- 3 یواست سئو چه مزایایی دارد؟
- 4 هر کدام از چراغهای افزونه سئو به چه معناست؟
- 5 آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو و نحوه جایگذاری کلمات کلیدی
- 6 سئو عکسها
- 7 نتایج آنالیز
- 8 مترادف عبارات کلیدی
- 9 محتوای شاخص و اهمیت آن در آموزش نوشتن محتوا با افزونه yoast seo
- 10 بخش پیشرفته
- 11 نشانی قانونی
- 12 نکات خوانایی
- 13 نتیجه گیری
تمامی موتورهای جستجو قوانین خاصی برای خودشان دارند که اگر آنها را در وبسایتتان رعایت کنید، سایت شما از نظر آنها به عنوان یک سایت بهینه شناسایی میشود و به این نتیجه میرسند که سایت شما محتوای خوب و مفیدی را منتشر میکند. در ادامه این روند گوگل هر بار سایت را به افراد بیشتری پیشنهاد میدهد و کاربران بیشتری را به سمت سایت شما هدایت میکند. به عبارتی شما به عنوان یک وبلاگ نویس باید استراتژی قدرتمندی جهت بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو و سئو کردن محتوا داشته باشید تا بتوانید هر بار بازدید بیشتری را به سمت سایتتان جذب کنید. آموزش سئو وردپرس کمک بزرگی در این زمینه است.
افزونه یواست سئو چیست؟
قبل از شروع آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو اجازه دهید کمی بیشتر با این افزونه آشنا شویم. همانطور که میدانید، وردپرس یک CMS خیلی محبوب در دنیا است که در مقایسه با سایر سیستمهای مدیریت محتوا طرفداران زیادی دارد. پلاگینهای متنوعی هم برای وردپرس طراحی شدهاند که یکی از آنها یواست سئو است. افزونه سئو از کاربردیترین افزونههای وردپرس است که به کمک آن میتوانید به تولید محتوای سئو شده در وردپرس بپردازید. این افزونه کمک میکند تا وضعیت محتوای خود را نسبت به کلیدواژههای مختلف بسنجید.
این افزونه به صورت هوشمند محتوای شما را با هر کلیدواژهای که پیشنهاد کنید، بررسی میکند و نتیجه را اعلام می کند. افزونه یواست سئو کمک میکند تا محتوا را از نقطه نظرات زیر بررسی کنید.
- سئو سایت با کلمات کلیدی
- انتخاب تگهای هدینگها
- چگالی کلمات کلیدی
- اصول نگارشی محتوا
- و غیره
این افزونه شامل سه چراغ سبز، نارنجی و قرمز است که میزان و رتبه سئو بودن محتوا را به شما نشان می دهد. اگر شما فاکتورهای استاندارد را برای سئو محتوا در متن خود رعایت کرده باشید، این افزونه سبز میشود و اگر وضعیت سئو محتوا خوب نباشد، چراغ آن قرمز میشود.
یواست سئو چه مزایایی دارد؟
- به کمک این افزونه اصول سئو محتوا را میشناسید و از آنها استفاده میکنید.
- محتوای خود را به کمک این افزونه آنالیز میکنید.
- محتوای خودتان را از نظر نکات نگارشی آنالیز کرده و بهبود میدهید.
- محتوای خود را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه میکنید.
- و غیره
برای شروع آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه Yoas seo باید این افزونه را نصب کنید. برای نصب افزونه کافی است که به قسمت افزونهها در پیشخوان ورودپرس مراجعه کرده و مانند تصویر زیر در قسمت افزودن، نام Yoas seo تایپ کنید تا افزونه در مخزن وردپرس برای شما نشان داده شود. حالا باید روی گزینه “هماکنون نصب کن” کلیک کنید تا این پلاگین نصب شود.
این افزونه دو نسخه رایگان و پرمیوم دارد که هر کدام امکاناتی را به سایت شما اضافه میکنند. پیشنهاد ما این است که در ابتدا از نسخه رایگان این افزونه استفاده کنید و تا زمانی که به ویژگیهای حرفهای آن نیاز نداشتید،سراغ نسخه پولی نروید. بعد از اضافه شدن این افزونه شما در سمت راست پنل سایت یک گزینه به نام سئو میبینید که با کلیک روی آن، منو سئو در سایت نشان داده میشود.
بعد از نصب افزونه لازم است یک سری تنظیمات هم روی این افزونه انجام دهید که در حوصله این مقاله نمیگنجد و میتوانید در مطالب دیگر سایت نحوه انجام تنظیمات افزونه یواست سئو را یاد بگیرید.
هر کدام از چراغهای افزونه سئو به چه معناست؟
افزونه یواست سئو شامل چهار سربرگ سئو، اسکیما، خوانایی و اجتماعی است. سئو وضعیت بهینه بودن پست و محتوای شما برای موتورهای جستجو را مشخص میکند. اسکیما شامل یک متا دیتا است که به سایت شما اضافه میشود تا اطلاعات درخصوص موضوع و نوشته شما به موتورهای جستجو بدهد.
چراغ خاکستری | در مرحلهای که هنوز هیچ عملیاتی روی جعبه ابزار سئو انجام ندادهاید و برای مثال کلیدواژه را مشخص نکردهاید، این چراغ هنوز خاکستری است. |
چراغ نارنجی | این چراغ به معنی این است که خوانایی و سئو محتوای شما در حد متوسط است و باید برخی ازموارد را در آن بهبود دهید. |
چراغ قرمز | این رنگ نشاندهنده این است که مقاله شما هنوز ایراداتی دارد که باید برطرف کنید. |
چراغ سبز | این چراغ به معنی این است که تمام مورادی که افزونه سئو به آنها توجه دارد، به خوبی رعایت شدهاند و تمامی حداقلها در مطلب شما لحاظ شدهاند. |
ما در صفحه ویرایشگر وردپرس خود در کنار دکمه انتشار یا در زیر فیلد محتوا گزینههای مربوط به سئو و خوانایی را مشاهده میکنیم که با همان رنگهای که در بالا توضیح دادیم، مشخص شدهاند. بهتر است همیشه سعی کنید هر دو چراغ رنگ سبز داشتهباشند.
آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو و نحوه جایگذاری کلمات کلیدی
کلمات کلیدی درواقع کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو آنها را سرچ میکنند تا به محتوای مورد نظرشان برسند. محتوای شما باید برای برخی از کلمات کلیدی بهخصوص سئو شود. برای مشخص کردن کلمه کلیدی، باید عبارت مورد نظرتان را در کادر مربوط به کلیدواژه کانونی وارد کنید.
در این مرحله از آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو به ویرایش عنوان و توضیحات متا میرسیم. بعد از وارد کردن محتوا و مشخص کردن کلمه کلیدی، یک پیش نمایش از محتوای شما آماده میشود که یک توضیح کوتاه در این مورد است که محتوای شما قرار است چگونه برای کاربران نشان داده شود. پس ما باید بهترین متن را همراه با کلمات کلیدی مرتبط در این قسمت وارد کنیم.
برای ویرایش و کار کردن روی این پیشنمایش سه فیلد هست که باید روی آنها کار کنید. محتوای فیلدهای این قسمت در گوگل نمایش داده میشوند. مانند عکس زیر.
در ادامه در خصوص عملکرد هر کدام از این فیلدها صحبت میکنیم.
متاتگ عنوان: در این قسمت میتوانید عنوانی برای محتوای خودتان انتخاب کنید. این عنوان تنها در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و در عنوان محتوا و متن در سایت تغییری ایجاد نمیکنند. این عنوان باید حداکثر 82 کاراکتر داشته باشد و شامل کلمات کلیدی اصلی باشد. متاتگ عنوان را تا جایی که میشود، جذاب بنویسید و در خصوص آن صادق باشید و با تیترهای غیرواقعی کاربران را فریب ندهید.
نامک: این بخش به URL ربط دارد. بهتر است نامک شامل کلمه کلیدی باشد. نامک را میتوانید به صورت فارسی یا انگلیسی بنویسید ولی نوشتن URL انگلیسی و ترجمه شده عبارت کلیدی، انتخاب بهتری است.
متاتگ توضیحات: توضیحات متا همین متنی است که در لیست پیشنهادات گوگل در زیر عنوان قرار میگیرد و شامل حداکثر 156 کاراکتر است. این متن روی سئو محتوا عملا تاثیری ندارد اما اگر متن خوب و جذابی بنویسید، شانس اینکه کاربران بیشتری روی لینک کلیک کنند، هم بیشتر میشود.
سئو عکسها
در ادامه آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو به عکسها میرسیم. در هر محتوا تعدادی عکس اضافه میکنید برای بهینه شدن آنها باید برای عکسها alt یا متن جایگزین مشخص کنیم. جا دارد یادآوری کنیم که برای سئو بهتر خرید اکانت moz هم ایده خوبی است.
برای سئو کردن عکس و اضافه کردن ALT تصویر در فیلد متن جایگزین کلیدواژه را به همراه توضیحات وارد کنید.
برای اینکه تصاویر بهتر سئو شوند، بهتر است یک نام متناسب با موضوع نوشته را انتخاب کنید و در قسمت عنوان وارد کنید. همچنین فیلد توضیح را هم پر کنید تا شانس این را داشته باشید که عکسها در نتایج بالا گوگل نمایش داده شوند.
نتایج آنالیز
بخش دیگری که در افزونه سئو به آن برمیخورید، و در این بخش از آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه yoast seo میخواهیم به آن بپردازیم، قسمت نتایج آنالیز است. با نگاه کردن به این بخش میتوانید بفهمید که محتوای شما از کدام نقطه نظرات باید ویرایش شود.
در قسمت آنالیز که با عنوان تحلیل و بررسی هم مشخص میشوند، مواردی مانند طول محتوا، طول توضیحات متا، چگالی کلیدواژهها و غیره بررسی میشوند.
نکاتی که برای سبز شدن چراغ سئو یا درواقع سئو شدن محتوای خودتان برای موتور جستجوگر گوگل باید رعایت کنید، شامل موارد زیر است:
- تولید محتوا با بیش از حداقل 1500 کلمه
- استفاده از هدینگهای H1 تا H6
- استفاده از کلمه کلیدی در عنوان نوشته
- استفاده از کلمه کلیدی در آدرس یا همان نامک نوشته
- لینک دادن به چند منبع خارجی
- ALT گذاری روی تصاویر و بهینهکردن آنها
- استفاده از کلمات کلیدی به تعداد درست درون محتوا
- بولد کردن مطلب برای هر کدام از کلمات کلیدی
- اضافه کردن توضیحات متا
- لینک سازی داخلی به مطالب قبلی سایت
- و غیره
مترادف عبارات کلیدی
با هوشمند شدن موتورهای جستجو شناسایی کلمات کلیدی مترادف هم امکانپذیر شده است. پس شما میتوانید برای بهبود سئو محتوا و بالا بردن امتیاز محتوا از کلمات کلیدی مترادف هم استفاده کنید. در فیلد مربوط به کلمه کلیدی مرتبط میتوانید یک کلمه مناسب وارد کنید.
با توجه به محتوای تولید شده عبارات کلیدی خود را مشخص کنید. تعداد کلمات کلیدی که میتوانید وارد کنید، به ورژن افزونهای که انتخاب کردهاید بستگی دارد. این تعداد در ورژن پرمیوم یا رایگان افزونه متفاوت است.
محتوای شاخص و اهمیت آن در آموزش نوشتن محتوا با افزونه yoast seo
در ادامه آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه yoast seo میرسیم به مقوله اساسی محتوای شاخص. اگر در سایتتان محتوایی دارید که میخواهید بیشترین ورودی گوگل را بگیرد و از مقالههای دیگر، بیشتر در مرکز دید کاربران باشد، این تب را باز کرده و گزینه روشن را فعال کنید.
به یاد داشته باشید که هر محتوایی را نباید به عنوان محتوای شاخص انتخاب کنید و تنها به سراغ تعداد کمی از مقالات مهم و اساسی سایت بروید.
بخش پیشرفته
یکی از مهمترین و حساسترین قسمتهای افزونه سئو بخش پیشرفته است. پس موقع کار کردن با آن خیلی مراقب باشید. چرا که با تغییر خیر به بله، ممکن است محتوای شما یا بخشی از آن به کلی ایندکس نشده و تمام تلاشتان به باد برود.
در ادامه کاربرد هر کدام از فیلدهای موجود در این قسمت را بررسی میکنیم.
1-به موتور جستجو اجازه نمایش دادن این متن را میدهید؟ از این طریق میتوانید مشخص کنید که میخواهید مطلب شما ایندکس شود یا خیر.
2-موتورهای جستجو باید پیوندهای موجود در این محتوا را دنبال کنند یا خیر؟ شاید هر نوشتهای دارای یک تعداد لینک باشد. اگر میخواهید این لینکها توسط گوگل بررسی شوند، باید در این بخش گزینه بله را انتخاب کنید و اگر میخواهید لینکها توسط گوگل دنبال نشوند، در این فیلد گزینه خیر را انتخاب کنید.
3-متا رباتهای پیشرفته | آموزش نوشتن محتوا با افزونه yoast seo
این بخش خود دارای 3 گزینه است که به صورت پیش فرض خالی میباشد.
اگر گزینه بدون ایندکس تصویر را انتخاب کنید، عکسهای موجود در این صفحه توسط گوگل بررسی نمیشوند و در نتایج نمایش داده نمیشوند.
اگر بدون بایگانی را انتخاب کنید، مقالههای شما در بخش بایگانی سایت نشان داده نمیشوند.
اگر بدون سربرگ را انتخاب کنید، درواقع شما نوشته یا برگه را از سایت جدا کردهاید. کدهایی که در سربرگ سایت قرار میگیرند، به آنالیزکنندهها مانند گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزار شخص سوم اجازه رهگیری محتوا را میدهند. کدهایی برای تنظیم ریدایرکت دامنه و حتی SSL نیز تنظیم می شوند و با انتخاب این گزینه ، شما برگه یا نوشته را عملا از این موارد محروم میکنید.
نشانی قانونی
درواقع این گزینه مانند ریدایرکت عمل میکند. اگر گوگل موقع بررسی سایت شما به دو صفحه با اطلاعات یکسان برخورد کند، نمیتواند آن دو را تشخیص دهد. کانونیکال در اینجا به کمک ما میآید و مطالب مشابه ما را به آدرسی در این بخش قرار میدهیم، منتقل میکند و به گوگل میگوید که این مطلب اصلی ما است و فقط این را ایندکس کن.
یکی از ویژگیها و حسنهای پلاگین یواست سئو بخش خوانایی آن است. که به ما در محتوای بدون مشکل کمک می کند. در این بخش یواست سئو سعی میکند به محتوا کوتاه با خوانایی بیشتر امتیاز بدهد و ترتیبی بدهد که خوانایی و فهم مطالب برای مخاطب راحتتر باشد. همچنین اگر متقاضی خرید هاست سی پنل ارزان هستید ما میتوانیم به شما کمک کنیم.
نکات خوانایی
در ادامه آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو چند نکته که به سبز شدن چراغ خوانایی کمک میکند را عنوان میکنیم:
- طول پاراگرافها نباید بیشتر از 150 کلمه باشند.
- بیشتر از پاراگرافهای 7-8 جملهای استفاده کنید.
- محتوای شما باید تیترهایی شامل کلمه کلیدی داشته باشند.
- بهتر است محتوای شما دارای تیترهایی مانند H2، H3 و غیره باشند.
- سرفصلهای مطلب باید اندازه مناسبی داشته باشند نه خیلی طولانی باشند و نه خیلی کوتاه.
- جملات کوتاه قابل خواندن و تاثیرگذارتر هستند. سعی کنید 25 درصد از جملاتتان کمتر از 20 کلمه داشته باشند.
نتیجه گیری
با مطالعه این مقاله که در زمینه ” آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو ” تهیه شده است، میتوانید قدمهای مهمی برای بهبود وضعیت سایت و تولید محتوا در سایتتان بردارید. شما با قسمتهای مختلف افزونه یواست سئو آشنا شدید و چالشهایی که برای سبز کردن هر کدام از چراغهای این افزونه دارد را یاد گرفتید. با این ترفندها میتوانید محتواهای بهینه شده برای گوگل و موتورهای جستجو را در سایتتان منتشر کنید. نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ کدام توصیهها در این آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو برای شما مفیدتر بوده است؟ لطفا نظرتان را در قسمت کامنت با ما درمیان بگذارید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.