خدمتی جدید از رویال سایت >>> خرید رپورتاژ دانشگاهی با بهترین قیمت >>> تخفیف ویژه به مناسبت آغاز ارائه این خدمت خرید رپورتاژ دانشگاهی
خدمتی جدید از رویال سایت >>> خرید رپورتاژ دانشگاهی با بهترین قیمت >>> تخفیف ویژه به مناسبت آغاز ارائه این خدمت خرید رپورتاژ دانشگاهی

اموزش نوشتن محتوای سئو شده

اموزش نوشتن محتوای سئو شده

قطعا اگر به عنوان یک شخص که در حوزه اینترنت به فعالیت می پردازند، جدا از این که این فعالیت به صورت تجاری بوده یا تنها جنبه تفریحی داشته باشد، با تولید محتوا آشنا هستید. این که ما بتوانیم یک محتوای مناسب با زمینه فعالیت وب سایت خود را تولید کنیم، بسیار عالی است اما اگر بتوانیم این محتوا را در راستا قوانین سئو عرضه کنیم می تواند برای سایت ما بازخورد مثبتی را به همراه داشته باشد. از این رو ما در این مطلب قصد داریم به شما یک اموزش نوشتن محتوای سئو شده تمام و کمال را ارائه دهیم. شایان ذکر است که این آموزش، تنها جنبه عمومی داشته و اگر قصد دارید آموزش تخصصی را در این زمینه برای خود داشته باشید، می توانید در دوره اموزش سئو وردپرس که توسط رویال سایت ارائه می شود، شرکت کنید.

 

محتوای سئو شده چیست ؟

محتوای سئو شده چیست ؟

در ابتدا نیاز است اول بدانید که اصلا محتوای سئو شده چیست و سپس به سراغ نوشتن محتوای سئو شده بروید. زمانی که می گوییم یک محتوا سئو شده است، یعنی صفر تا صد محتوا بهینه سازی شده. حال، این بهینه سازی به چه معناست؟ فرض کنید، می خواهید برای خانواده خود پیتزا بپزید. رویه درست پخت این غذا این است که شما ابتدا از نان پیتزا استفاده و سپس مواد را روی آن بریزید و محتویات را داخل فر بگذارید. اما اگر، ابتدا پنیر را ریخته، سپس مخلفات دیگر و در انتها نان را بگذارید، نتیجه نهایی هیچ شباهتی به پیتزا ندارد، شاید طعم خوبی داشته باشد، اما کسی را به خود جذب نمی کند.

در رابطه با بهینه سازی نیز دقیقا به همین شکل است. شما محتوا را با توجه به رویه درستی که در آموزش‌های سئو وجود دارد تولید می کنید. شاید محتوایی که بهینه سازی نشده باشد، بتواند منظور فرد از عنوان را منتقل کند، اما موتور جستجو گوگل آن را محتوای خوبی نشناخته و در نتیجه کسی برای مطالعه به آن جذب نمی شود. حال که با محتوای سئو شده آشنا شدید، به سراغ اموزش نوشتن محتوای سئو شده می رویم.

 

اموزش تولید محتوای سئو شده

اموزش تولید محتوای سئو شده

این موضوع یک چیز کاملا منطقی است که اگر ما در این قسمت به شما بگوییم که از یک روش یا چندین روش برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید، شما نه تنها متوجه نشده، بلکه کاملا گیج می شوید و اصلا حتی در انتها نمی توانید توضیحات ساده ای مانند اطلاعات در رابطه با تولید محتوای سئو شده را ارائه دهید. پس تیم رویال سایت تصمیم گرفته تا در این قسمت به شما اموزش نوشتن محتوای سئو شده را در قالب یک مثال ارائه دهد تا شما دقیق بدانید که باید در کجای محتوا چه چیزی را قرار دهید تا بهینه سازی به خوبی صورت گیرد. حال به سراغ یک نمونه نوشتن محتوای سئو شده در رابطه با تاثیر ورزش بر کاهش وزن می رویم.

 

 

بهترین عنوان را انتخاب کنید

بهترین عنوان را انتخاب کنید

اولین مرحله ای که باید به آن عمل کنید، نوشتن یک عنوان عالی برای مقاله خود است. عنوان، چیزی است که کاربران را به محتوای شما هدایت می کند. اگر عنوان به درستی طراحی نشود یا مطابق با چالش های کاربران نباشد، هرچقدر هم محتوای شما عالی نگارش شده باشد، شانس کمی دارد تا توسط کاربران انتخاب شده و مطالعه شود.

شما قصد دارید در رابطه با تاثیر ورزش روی کاهش وزن مطلبی را بنویسید، پس باید ابتدا کلمه کلیدی را پیدا کنید تا با استفاده از آن به ساخت عنوان بپردازید. کلمه کلیدی، چیزی است که افراد آن را برای رسیدن به مطلب مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند. در این جا فرض را بر این می گیریم که کلمه کلیدی شما بهترین ورزش برای لاغری باشد.

حال برای ساخت عنوان، باید حتما از عبارت بهترین ورزش برای لاغری استفاده کنید. سعی کنید به دنبال عنوان هایی باشید که بیشتر کلیک می خورند. افراد امروزه بیشتر سمت عنوانی جذب می شوند که آن ها را در سریع ترین زمان به خواسته خود برساند.

پس بهترین عنوان برای این کلمه کلیدی می تواند ” بهترین ورزش برای لاغری در یک هفته ” یا ” بهترین ورزش برای لاغری بدون رژیم ” و مواردی از این قبیل باشد. می توانید قبل یا بعد از کلمه کلیدی عبارت یا کلماتی را اضافی کنید که عنوان شما را جذاب تر کند و حتما در نظر داشته باشید که بسیار طولانی نباشد، زیرا گوگل تنها 60 کارکتر را در نتایج جستجو نشان می دهد.

 

تیترهای مناسب را برای محتوای خود طراحی کنید

تیترهای مناسب را برای محتوای خود انتخاب کنید

برای این که بتوانید در انتهای محتوای خود، چراغ سئو وردپرس خود را سبز ببینید، نیاز است که به درستی تیترها یا همان هدینگ های خود را طراحی کنید. معمولا شما در یک مطلب از هدینگ 2 و هدینگ 3 استفاده می کنید. هدینگ 2، تیترهای اصلی شما هستند و به مراتب تا هدینگ 5 به عنوان زیر تیتر استفاده می شوند.

حال هدینگ های سئو پسند، چه هدینگ هایی هستند؟ شما در یک محتوا نیاز دارید برای ساخت هدینگ های 2 الی 3 و دیگر هدینگ ها از کلمه کلیدی استفاده کنید، اما نه پی در پی زیرا سئو ورد پرس شما ارور داده و چراغ سبز نخواهد شد.

برای نوشتن هدینگ 2، می بایست دو هدینگ با کلمه کلیدی نوشته و سپس یک هدینگ را بدون کلمه کلیدی یا از کلمات هم معنای آن استفاده کنید. این بخش مهم ترین قسمت از اموزش نوشتن محتوای سئو شده است، زیرا یک راست شما را به چراغ سبز سئو می رساند.

در رابطه با زیر عنوان‌ها نیز باید این قاعده رعایت شود، اما نه به این صورت. این موضوع بستگی به این دارد که زیر عنوان‌های شما در چه تعداد است و سپس نسبت به این تعداد از کلمه کلیدی استفاده کنید. معمولا نیم درصد تعداد زیر عنوان ها را می توان کلمه کلیدی قرار داد. مثلا، اگر سه عدد هدینگ 3 دارید، یکی از هدینگ ها دارای کلمه کلیدی باشد، کافی است.

 

 

پاراگراف ها را به درستی اعمال کنید

پاراگراف ها را به درستی اعمال کنید

حال که نوبت به نوشتن بدنه متن می رسد، باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا به درستی یک پاراگراف مناسب را برای عنوان خود داشته باشید.

  • جملات خود را در پاراگراف ها بسیار کوتاه یا بسیار طولانی نکنید. جملاتی مناسب پاراگراف هستند که بین 20 الی 50 کلمه داشته باشند.
  • هر پاراگراف شما می بایست بین 3 الی 5 خط و نیم طول داشته باشد. پاراگراف های کوتاه تر یا بلندتر برای فرد خسته کننده یا فاقد اعتبار است.
  • حداقل در هر پاراگراف باید یک بار از کلمه کلیدی استفاده کرد. این موضوع نیز بخشی مهمی در اموزش نوشتن محتوای سئو شده است.
  • نوشتن پاراگراف باید یک دست باشد. یعنی، اگر از نیم فاصله استفاده نمی کنید در تمامی متن این گونه باشد یا اگر از علائم نگارش استفاده می کنید، به درستی آن ها را در تمامی طول پاراگراف قرار دهید.

سعی کنید هر پاراگرافی که برای یک هدینگ 2 می نویسید حدودا بین 250 تا 300 کلمه باشد و برای زیر عنوان ها بین 150 تا 200 کلمه استفاده کنید. با توجه به این نکات می توانید یک محتوای بی نظیر داشته باشید.

 

 

چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟

چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟

در عنوان قبلی به شما عزیزان آموزش دادیم که اصلا یک تولید محتوای سئو شده چگونه به دست می آید. حال در این قسمت به سوال ”  چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ؟ ” پاسخ می دهیم. نوشتن یک متن سئو شده اصلا سخت نیست! کافیست تنها موارد اشاره شده در بخش پاراگراف که در عنوان قبلی به آن پرداختیم را مد نظر قرار دهید و سپس به نوشتن متن و نحوه درست هدینگ سازی بپردازید. مراحل زیر را جهت نوشتن یک متن سئو شده دنبال کرده و انجام دهید:

  1. کلمه کلیدی را در متن خود بکار ببرید.

کلمه کلیدی است که باعث می شود محتوای شما در نتایج جستجو گوگل ظاهر شود. پس در متن خود حتما کلمه کلیدی را استفاده کنید. تعداد استفاده کلمه کلیدی در مطلب شما نیز به طور استاندارد بین نیم الی یک درصد تعداد کلمه کلی مطلب است. یعنی اگر مطلب شما هزار کلمه است، می توانید بین 5 تا 10 بار از کلمه کلیدی استفاده کنید

  1. کلمه کلیدی را در جای مناسب قرار دهید.

ساختار متن شما شامل مقدمه، بدنه متن و نتیجه گیری است. شما باید حتما در بخش مقدمه و نتیجه گیری از کلمه کلیدی استفاده کنید. چگونه؟ اگر مقدمه شما شامل دو پاراگراف بود، کلمه کلیدی در پاراگراف اول و اگر نتیجه گیری شامل دو پاراگراف بود، کلمه کلیدی در پاراگراف آخر قرار می گیرد. در طول متن نیز یک بار در هر پاراگراف هم نیاز است از کلمه کلیدی استفاده شود.

  1. از هدینگ سه، بولت ها یا اعداد استفاده کنید.

چیزی که مطلب شما را جذاب می کند و در اموزش نوشتن محتوای سئو شده نیز بسیار به آن اشاره شده است، استفاده از زیر عنوان‌ ها، بولت ها یا اعداد است. این موارد به جلوگیری از یک نواخت شدن متن شما می پردازند و مطالعه را برای کاربر دلنشین تر می کند.

 

دیگر نکاتی که باید به هنگام نوشتن محتوای سئو شده رعایت کنید

دیگر نکاتی که باید به هنگام نوشتن محتوای سئو شده رعایت کنید

از ابتدای این مطلب تا به این قسمت، شما اطلاعات بسیاری در زمینه نوشتن یک محتوای سئو شده بدست آوردید. می توانید از این اطلاعات در کنار طراحی سایت در شیراز که توسط رویال سایت انجام می شود، کسب و کار خود را اینترنتی کنید. اما باید بگوییم که همه چیز تنها نکات بالا نیست و مواردی دیگر نیز در نوشتن محتوای سئو شده حائز اهمیت هستند که در این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم.

شکل ظاهری مطلب

این که ظاهر مطلب شما مرتب باشد بسیار مهم است زیرا خواننده را خسته نکرده و در او حسی را ترغیب می کند که مطلب را تا انتها دنبال کند. پس حتما پس از نوشتن مطلب آن را جاستیفای کنید و بین خطوط حداقل فاصله 15/1 را قرار دهید.

استفاده از هدینگ 3

هدینگ های 3 می توانند مطلب را چالش بر انگیز کرده و به قسمت های کوچک تر تبدیل کنند. درست از که هدینگ های 3 نسبت به هدینگ های 2 از اهمیت کمتری برخوردار بوده اما در متن شما تغییرات بسیار خوبی را با خود به همراه دارند.

تصاویر

تصاویر می توانند اصلی ترین بخش برای ایجاد یک محتوای سئو شده عالی باشند. تصاویر علاوه بر این که به متن شما رنگ و بو داده و نکات را برای افراد قابل مفهوم تر می کنند، بخشی مهم از سئو هستند که تاثیر مستقیم روی سبز شدن چراغ سئو دارند.

برای این که یک عکس به درستی در مطلب شما قرار گیرند، نیاز به متن جایگزین، توضیح، نام و عنوان دارد. نام عکس را می توانید کمه کلیدی خود قرار دهید، عنوان را می توانید از کلمه کلیدی یا یک عنوان جدید استفاده کنید و برای متن جای گزینه نیز می توانید از عنوانی که عکس درمورد آن ارائه شده است استفاده کنید. برای بخش توضیح، لازم است بین 4 تا 10 کلمه توضیحاتی را راجب به عکس ارائه دهید.

شایان ذکر است که شما نمی توانید بارها از کلمه کلیدی در تصاویر خود استفاده کنید زیرا سئوی شما ارور خواهد داد. تنها می توانید در دو عکس کلمه کلیدی را استفاده کنید. از سویی دیگر، تمامی تصاویر شما نیز می بایست از یک سایز مشخص پیروی کنند تا نمای ظاهری مطلب منظم باشد. شما همچنین نیاز دارید تا تصویری را به عنوان تصویر شاخص نیز در مطلب خود قرار دهید. این تصویر، می شود تصویر معرفی کننده مطلب شما در موتور جستجو گوگل.

لینک های داخلی

لینک های داخلی نیز در اموزش نوشتن محتوای سئو شده نقش حائز اهمیتی دارند، زیرا می توانند کاربران را از صفحه فعلی به صفحه ای دیگر از وب سایت شما بفرستند و باعث بالا رفتن بازدید دیگر صفحات وب سایت شما شود. مثلا، اگر در وب سایت خود درمورد رژیم های لاغری صحبت کرده اید یا برنامه های تمرینی را ارائه داده اید، می توانید عبارت ” رژیم های لاغری ” یا ” برنامه های تمرینی ” را عینا لینک داخلی کنید.

دسته بندی مطالب

دسته بندی در وب سایت شما باعث می شود تا افراد به هنگام ورود به وب سایتتان بتوانند سریعا به بخش مد نظر خود منتقل شوند. سعی کنید مطالبی را در وب سایت خود درج کنید که مطابق با دسته بندی ها باشد. به عنوان مثال، مقاله با عنوان بهترین ورزش برای لاغری در سریع ترین زمان، در بخش ورزشی قرار می گیرد.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به صفر تا صد اموزش تولید محتوای سئو شده پرداختیم. قطعا شاید در حال حاضر با خود فکر کنید که نوشتن یک محتوای سئو شده می تواند کمی دشوار باشد. خبر خوب این است که رویال سایت می تواند ابزاری را برای شما ارائه دهد که تمامی موارد مربوط به یک محتوای سئو شده را روی مطلب شما پیاده سازی می کند. اکانت سمراش، بهترین ابزار سئو است که تا به امروز معرفی شده و توسط رویال سایت نیز با بهترین قیمت عرضه می شود. با خرید اکانت سمراش ، کافیست تنها مطلب را بنویسید و بهینه سازی را به آن بسپارید. مطالعه بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://royalsite.ir/?p=4557
اشتراک گذاری:
مدیریت
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد اموزش نوشتن محتوای سئو شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.