انواع محتوا سئو شده چیست ؟

انواع محتوا سئو شده چیست ؟

حوزه تولید محتوا امروزه وسعت بسیاری را از آن خود کرده است. به عنوان مثال، اگر به شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کنید، می توانید مشاهده کنید که افراد در دسته بندی مختلف به تولید محتوا سئو شده می پردازند. برخی از ویدیوها، برخی از عکسا و بسیاری نیز از کپشن ها برای ارائه محتوای متنی خود استفاده می کنند. از این رو، علم نگارش محتوا یا تولید آن امروزه پیوسته در حال تغییر و پیشرفت است.

نکته حائز اهمیت در رابطه با انواع محتوا این است که شما می توانید با یادگیری آن ها، به کسب درآمد فوق العاده ای برسید یا اگر دارای برندی خاص هستید، سود خود را از آن چندین برابر افزایش دهید. در این مطلب همراه رویال سایت باشید تا به معرفی تمامی انواع مختلف محتوا بپردازیم. لازم به ذکر است که در کنار آموزش تولید محتوا در زمینه های مختلف می توانید به یادگیری طراحی سایت در شیراز نیز بپردازید تا شروعی قوی را در این زمینه آغاز کنید.

 

تولید محتوا یعنی چه ؟

اصلا تولید محتوا یعنی چه ؟

شاید در وهله اول، زمانی که عبارت تولید محتوا به گوشتان می خورد سریعا یک پاسخ برای آن داشته باشید که آن ارائه محتوا در مورد موضوعات مختلف است. اما اصلا به چه چیزی تولید محتوا می گویند و چرا در حال حاضر این کار تا این اندازه مورد توجه افراد قرار گرفته است؟

بیایید در قالب یک مثال این موضوع را برای شما شرح دهیم. فرض کنید شما یک تاجر هستید و وارد یک مهمانی می شوید که هیچ کس را در آن جا نمی شناسید. طبیعتا با بررسی فضا، به گوشه ای از سالن رفته و شروع به پذیرایی از خود می کنید. حال شخصی به سمت شما می آید و قصد دارد با شما ارتباط برقرار کند. اگر شما در مقابل این شخص سکوت کنید، فرد یا فکر می کند شما قادر به صحبت کردن نیستید یا فکر می کند عقل خود را از دست داده اید!

حتما بخوانید  متخصص سئو کیست + وظایف کارشناس سئو 1402

شما برای این که بتوانید خود و شغلتان را به درستی معرفی کرده و پس از آن از این طریق افرادی که شغل و شما را می شناسند را افزایش دهید، نیاز به ارائه محتوا دقیقا در مورد خود دارید، نه این که فرد از شما بپرسد نام شرکتتان چیست و شما جواب دهید غذای مورد علاقه من پیتزا است! می بینید؟ به هیچ عنوان با یک دیگر جور در نمی آیند.

تولید محتوا نیز دقیقا به همین شکل است. شما به عنوان فردی که قصد دارید این کار را انجام دهید، در قالب صوت، عکس، فیلم یا محتوای نگارش شده، مواردی را ارائه می دهید که کاربر از طریق موتور جستجو گوگل آن را سوال کرده است. این محتوا در وب سایت ها قرار می گیرد و اگر به درستی بهینه سازی شده باشد، وب سایت در صدر نتایج گوگل ارائه می شود.

 

معرفی انواع محتوا و بررسی آن ها

معرفی انواع محتوا و بررسی آن ها

حال که با تولید محتوا به طور کامل آشنا شدید، به سراغ معرفی انواع محتوا می رویم و یک به یک آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

 

محتوای متنی

محتوای متنی – یکی از رایج ترین نوع تولید محتوای امروزی

در واقع امروز، غالب ترین نوع محتوایی که در تمامی وبلاگ ها مشاهده می کنید، محتوای متنی است. در واقع اگر شما بتوانید به درستی یک تولید محتوای متنی داشته باشید، ترافیک وب سایت خود را افزایش داده و باعث جذب کاربران بیشتر که در نتیجه اگر وب سایت شما تجاری باشد، آن ها تبدیل به مشتری شما خواهند شد.

زمانی که قصد دارید اقدام به نوشتن محتوای متنی کنید، نیاز است که بسیاری از ویژگی ها را در آن جای دهید، تا تبدیل به محتوای سئو شده شود. برای انجام این کار می بایست آموزش ها را در این زمینه ببینید تا بتوانید “انواع محتوا متنی” را به سادگی آب خوردن ارائه دهید. خبر خوب در این قسمت این است که شما می توانید با خرید اکانت ماز پرو این اجازه را به ماز بدهید تا صفر تا صد بهینه سازی محتوای نگارشی شما را انجام دهد. این یعنی شما تنها نیاز است محتوا را بنویسید، باقی کار را به ماز بسپارید.

حتما بخوانید  گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست ؟

 

محتوای صوتی

محتوای صوتی – روشی عالی برای انتقال اطلاعات در کنار احساسات

امروزه بسیاری از افراد به سمت تولید محتوای صوتی علاقه مند شده اند. اما می دانید چرا؟ طبیعی است که افراد علاقه داشته باشند محتوای صوتی را گوش دهند تا این که ساعت‌ ها وقت بگذارند و یک مقاله بلند را مطالعه کنند. محتوای صوتی می تواند در هر حالتی اجرا شود و نیازی نیست تا فرد بنشیند و تمامی حواس خود را به مطالعه محتوا دهد.

امروزه، چیزی که از بین انواع محتوا، محتوای صوتی را برجسته کرده، این است که بسیاری از افراد در این زمینه به تولید پادکست می پردازند. پادکست های خود شناسی و روانشناسی دو نوع رایح از تولید محتوای صوتی هستند. شایان ذکر است که توصیه می شود افرادی به سمت این مدل تولید محتوا بروند که از صدای رسا و زیبایی برخوردارند، این گونه می توانند کاربران خود را برای همیشه نگهدارند.

 

محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری

اگر روی سخن تجارت شما با نوجوانان است، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که این دسته از افراد جامعه واقعا حوصله‌شان آنقدر نیست که وقت برای خواندن یک مطلب هزار کلمه ای بگذارند تا تنها در انتها بتوانند تصمیم بگیرند که به عنوان مثال برند کفش نایک برای خرید بهتر است یا آل استار!

در این جا تولید محتوای تصویری وارد عمل می شود. البته صبر کنید! این مدل تولید محتوا آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست! شما باید تصویری را طراحی کنید که مطابق با مطلب ارائه شده شما باشد. از سویی دیگر، باید از ترکیب رنگی استفاده کنید که فرد را جذب کرده و به هنگام مطالعه مطالب باعث خستگی چشم او نشود.

و مهم ترین بخش این است که شما تنها مجاز هستید در تولید محتوای تصویری، مهم ترین نکات را در تصویر ارائه دهید و توضیحات را در کپشن قرار دهید. در تولید محتوای تصویری، اضافه گویی ممنوع است. برای این که بتوانید پس از تولید محتوای تصویری خود برای کپشن نویسی یک محتوای سئو شده داشته باشید، می توانید از دوره های آموزشی سئو در شیراز که توسط رویال سایت ارائه می شود، استفاده کنید.

 

محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی – مجبوب ترین روش تولید محتوای امروز

شاید برایتان جالب باشد زمانی که متوجه شوید سه چهارم افراد روی کره زمین در طول روز وقت خود را صرف مشاهده ویدیوهای آنلاین می کنند که از بین آن ها تقریبا 70 درصد ویدیوها تولید محتوای افرادی است که با توجه به ترفندهای مختلف کاربران را به خود جذب می کنند.

حتما بخوانید  اموزش نوشتن محتوای سئو شده

شما می توانید با تولید یک کلیپ 30 ثانیه ای، خیلی بهتر از یک محتوای چند هزار کلمه ای افراد را به خود جذب کنید، چه بسا اگر از مواردی در کلیپ خود استفاده کنید که مربوط به مشکلات یا اتفاقات روز جامعه است که تمامی افراد از آن ها با خبرند. شایان ذکر است که تولید محتوای ویدیویی می تواند تاثیر بهتری روی سایت و سئو سایت شما داشته باشد. پس به هیچ عنوان از این مدل تولید محتوا نیز غافل نشوید!

 

بهترین روشی که می توانیم در اجرای محتوای خود داشته باشیم چیست؟

بهترین روشی که می توانیم در اجرای محتوای خود داشته باشیم چیست؟

شما باید از محتوایی که تولید می کنید یک نتیجه مطلوب را کسب کنید. اگر محتوایتان بی نتیجه بود، پس باید رویه خود را تغییر دهید. برای این که بتوانید بهترین پاسخ را از محتوای تولید شده خود دریافت کنید، می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید:

  • در ابتدا تصمیم بگیرید که اصلا می خواهید چه نوع محتوایی ایجاد کنید.
  • قالب محتوای خود را تعیین کنید. اگر صاحب یک برند هستید، سعی کنید قالب محتوای شما مناسب با برند شما باشد.
  • با توجه به این که قرار است محتوای خود را در چه پلتفرمی قرار دهید، انتخاب کنید که کدام یک از انواع محتوا برایتان مناسب است.
  • اگر می خواهید از انواع روش های تولید محتوا استفاده کنید، این کار را به آرامی انجام دهید. به هیچ عنوان وب سایت خود را از انواع محتوا اشباع نکنید.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی تمامی انواع محتوا پرداختیم. با توجه به این که می خواهید در چه زمینه ای تولید محتوا کنید و در کجا آن را منتشر کنید، بهترین نوع محتوایی که برای شما مناسب است را انتخاب کرده و تمامی تمرکز خود را روی آن بگذارید. استفاده از ابزارهایی مانند ماز پرو که در این مطلب نیز به آن اشاره شد، می تواند کمک بسیاری خوبی برای شما باشد.مطالعه بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *