استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت است. اگر شما نتوانید به درستی با توجه به خدماتی که وب سایت شما ارائه می دهد، تولید محتوا مبتنی بر خدمات خود داشته باشید، در واقع وب سایت شما به هیچ عنوان نمی تواند در رده بندی نتایج گوگل در صدر باشد. از این رو برای تولید محتوای وب سایت نیاز است که از یک استراتژی استفاده کنید. در این مطلب با رویال سایت همراه ما باشید تا با تمامی اطلاعات پیرامون استراتژی تولید محتوا آشنا شوید. پس از مطالعه این مطلب می توانید با دریافت دوره اموزش سئو وردپرس از طریق تیم حرفه ای رویال سایت، وب سایت خود را به صورت کاملا حرفه ای بهینه سازی کنید.

 

استراتژی تولید محتوا یعنی چه ؟

استراتژی تولید محتوا یعنی چه ؟

به طور کلی، استراتژی تولید محتوا به معنای برنامه ریزی برای ارائه یک محتوای مناسب با خدمات وب سایت شما است. حال برای این که بتوانید بهتر این موضوع را درک کنید، در قالب یک مثال به آن می پردازیم. تصور کنید شما اولین نفری هستید که به تیم خدمات مشتری در یک استارت آپ با پشتیبانی رویال سایت استخدام می شود. هر هفته مشتریانی به دست می آورید و برخی از این مشتریان نیاز به پشتیبانی دارند. وظیفه شما مدیریت این درخواست هاست.

حال برای این که بتوانید اولین قدم برای مدیریت درخواست ها را بردارید این است که بدانید سوالات افراد در رابطه با استارت آپ یا وبسایت شما چیست. پس از این که به این موضوع دست پیدا کردید، به طبع ممکن است برخی از سوالات چندین بار تکرار شده باشند. به عنوان مثال، چگونه با نرم افزار کار کنیم یا چگونه در آن عضو شویم.

تمامی این موارد را می توانید در دسته سوالات متداول قرار داده و در بخشی از استارت آپ قرار دهید. به این کار استراتژی تولید محتوا می گویند. یعنی شما تحقیق کرده اید، از مشتریان خود اطلاعات کسب کرده اید و حال قرار است محتوایی را ارائه دهید که با توجه به اطلاعات کسب شده از مشتریانتان تهیه شده است.

 

چرا باید استراتژی تولید محتوا داشته باشیم ؟

چرا باید استراتژی تولید محتوا داشته باشیم ؟

مهم ترین سوالی که همواره برای افراد به وجود می آید این است که اصلا چرا باید استراتژی تولید محتوا برای سئو داشته باشیم؟ در واقع برای پاسخ این سوال باید به دنبال این باشیم که اصلا استراتژی برای ما چه کاری را انجام می دهد؟ آیا فقط به ما می گوید که یک برنامه و محتوای مشخص برای وب سایت خود داشته باشیم تا تنها کاربران را به خود جذب کنیم؟ خب باید بگوییم که خیر و این تمامی اطلاعات در رابطه با استرتژی تولید محتوا نیست. موارد ارائه شده در زیر را مطالعه کنید تا پاسخ سوال خود را در رابطه با این که چرا نیاز به استراتژی در رابطه با محتوا داریم را بدست آورید.

حتما بخوانید  آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه یواست سئو

 

این محتوا است که همه چیز را برنامه ریزی می کند

هدف مشتری یافتن برند شما نیست، بلکه یافتن پاسخ سوال خود است که در نهایت او را به برند شما می رساند. استراتژی در تولید محتوا امروزه دو نکته بسیار مهم را در خود جای می دهد که عبارت اند از مشتریان و موتورهای جستجو. استراتژی که روی محتوای خود پیاده می کنید، مشتریان را از طریق موتور جستجو به برند شما می رساند. پس اولین قدم برای جذب مشتری، ارائه محتوای مناسب است.

این که چرا یک مطلب را ارائه می دهید مهم تر از آن است که چه چیزی را ارائه می دهد

وقتی دلیل خود از نوشتن مطلب را بدانید، ایجاد محتوا دلپذیرتر می شود. آنچه پست می کنید محصول جانبی استراتژی محتوای شما می شود. در واقع اگر دلیل خوبی برای تولید محتوای خود ندارید، انگار پیام های توخالی را به مشتریان خود ارسال می کنید.

سندرم ماهی قرمز

بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، میانگین دامنه توجه یک انسان از 12 ثانیه در سال 2000 به 8 ثانیه در سال 2015 کاهش یافته است. این یک ثانیه کمتر از محدوده توجه یک ماهی قرمز است. جلب توجه مشتریان و حفظ آنها کار کوچکی نیست. استراتژی محتوا، محتوایی با کیفیت بالاتر تولید می کند. محتوای با کیفیت بالا دیده می شود، پسندیده می شود و به اشتراک گذاشته می شود و در نتیجه برند شما را گیرا تر می کند.

چرا باید این برند را انتخاب کنم؟

هنگامی که مشتریان از وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما بازدید می کنند، ناخودآگاه برای آن ها یک سوال ایجاد می شود: چرا باید این برند را انتخاب کنم؟ با توجه به دامنه توجه فوق، اگر در عرض 8 ثانیه به این پاسخ ندهید، آنها را از دست داده اید. شما می توانید با استفاده از ابزارهای جانبی مانند خرید اکانت moz pro به بهینه سازی وب سایت خود پرداخت و پاسخ مناسب را در این 8 ثانیه ارائه دهید.

وظیفه یک استراتژیست محتوا چیست ؟

وظیفه یک استراتژیست محتوا چیست ؟

استراتژیست محتوا آن دسته از علایق تجاری را که از طریق محتوا ارضا می شوند، شناسایی می کند و برنامه ای برای ایجاد و توزیع چنین محتوایی طراحی می کند. ویژگی های استراتژیست محتوا به منافع تجاری و استراتژی پیشنهادی بستگی دارد. اگر قصد دارید به عنوان یک استراتژیست محتوای حرفه ای فعالیت کنید، می توانید از دوره های حرفه ای سئو در شیراز که توسط رویال سایت ارائه می شوند، استفاده کنید. زمانی که قصد دارید به عنوان یک استراتژیست محتوا فعالیت داشته باشید، نیاز از است که خصوصیات زیر را در خود ایجاد کنید:

  • هوش تجاری
  • حسابرسی
  • چشم انداز استراتژیک

  • داشتن لحن مناسب برای هویت برند
  • ایده پرداز

با توجه به این موارد می توانید در این زمینه به خوبی بدرخشید و به عنوان یک استراتژیست محتوای حرفه ای معرفی شوید.

 

10 نکته طلایی برای استراتژی تولید محتوا

10 نکته طلایی برای استراتژی تولید محتوا

حال که تا به این قسمت به این موضوع آشنا شدید که استراتژی محتوا چیست و اصلا چرا باید یک از استراتژی تولید محتوا برای سئو استفاده کنیم، در این قسمت به معرفی ده نکته طلایی می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید تولید محتوای خود را بهینه کرده و وب سایت خود را در صدر جستجوهای گوگل قرار دهید.

1-اهداف خود را در سطوح بالا در نظر بگیرید

هر استراتژی محتوا نیاز به اهداف مشخصی دارد. بدون آنها، نمی دانید که آیا استراتژی شما تاثیر گذار بوده است یا خر. از شلوغ کردن استراتژی خود با اهداف بیش از حد اجتناب کنید. به بیانی دیگر، سعی کنید یک الی سه هدف جامع از تولید محتوای خود را بیابید و سپس اهداف کوچک تر برای رسیدن به آن را در برنامه خود قرار دهید. در این جا ما لیستی از اهداف کوچکی که در استرتژی شما می تواند مثمر ثمر باشد را جمع آوری کرده ایم. می توانید از این موارد جهت بهبود محتوای وب سایت خود استفاده کنید:

  • آگاهی از برندتان را افزایش دهید.
  • محصول خود را معرفی کنید.
  • مخاطب سرد را دوباره جذب کنید.
  • مشتریان بیشتری به دست آورید.
  • میانگین ارزش معامله یا ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهید.
  • به بازار های بیشتری دست پیدا کنید.
  • استعدادهای بهتری را به تیم خود جذب کنید.
  • به توسعه مشتریان خود بپردازید.
حتما بخوانید  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟

2-شخصیت های مخاطب

پرسونای مخاطب یا شخصیت های مخاطب نماینده ای از مخاطب هدف شماست. در واقع مخاطبان شما متشکل از خریداران بالقوه خواهند بود. شخصیت های مخاطب با فرضیات ساخته نمی شوند. آنها باید بر اساس داده های واقعی باشند. این داده ها را از کجا پیدا می کنید؟ از صحبت با مشتریان!

هر تعاملی که با مشتریان خود دارید فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است. از مصاحبه ‌های توسعه مشتری، تماس ‌های فروش، درخواست‌ های پشتیبانی، تعاملاتی که در رسانه ‌های اجتماعی دارید، مکالماتی که با آن ‌ها در رویدادهای مختلف دارید و هر جا که ممکن است با آنها تماس بگیرید. در هر مرحله، هدف شما این است که اطلاعاتی درمورد این که که آنها چه کسانی هستند، از کجا می آیند، به کجا می روند و به چه نوع کمکی نیاز دارند تا به هدفشان برسند، بدست آورید.

3-مطالبی بی ربط را ارائه ندهید

سعی نکنید تنها به خاطر این که مخاطب را به وب سایت خود بکشانید از مطالب بی ربط استفاده کنید. در استراتژی که برای تولید محتوا وب سایت خود می چینید، از عنوان هایی برای یافتن محتوا استفاده کنید که با ماهیت وب سایت شما همسو باشد. به عنوان مثال، یک وب سایت که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند، نمی تواند به ارائه مطالبی بپردازد که در آن به  راه های رفع ریزش مو اشاره دارد!

4-تحقیقات رقابتی

استراتژی محتوای شما باید شامل بخشی باشد که تحقیقات شما را در مورد رقبای شما خلاصه کند. این که درمورد رقبای خود اطلاعاتی داشته باشید باعث می شود تا بتوانید استراتژی های منحصر به فردی را ایجاد کنید. تحقیق در مورد استراتژی ‌های محتوای رقبا به معنای کپی کردن کاری نیست که رقبای شما انجام می‌دهند. به یاد داشته باشید، کسب و کار شما فعالیت منحصر به فرد خود را دارد. پس، تنها برای ایده گرفتن و این که کجای کارتان را می توانید تقویت کنید تا از رقبای خود متمایز باشید، به تحقیق درمورد استراتژی های رقبای خود بپردازید.

5-روی یافتن کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید

استراتژیک بودن در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را در محتوای خود هدف قرار می دهید، مهم است. مجموعه کوچکی (حداکثر پنج عدد) از کلمات کلیدی کوتاه که برای کسب و کار شما مهم هستند را تعریف کنید. کلمات کلیدی کوتاه، یک تا دو کلمه هستند که می توانند روی نتایج جستجو بسیار تاثیر گذار باشند. روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که بیشترین ارتباط را با بازار شما دارند و در راس ذهن مشتریانتان هستند. کلمات کلیدی بلند عباراتی خاص تر و هدفمند تر هستند. با شروع برنامه ریزی برای بخش های خاصی از محتوا و ادامه آن به طور مداوم، تحقیقات کلمات کلیدی طولانی وارد بازی می شود.

6-اهداف محتوا

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود ایجاد کنید. محتوای انتخابی شما به منابع، محصول و مخاطبان شما بستگی دارد. برخی از انواع محتوا نویسی های محبوب عبارت اند از:

  • مقالات وبلاگ
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • خبرنامه های ایمیل
  • پادکست ها
  • اینفوگرافیک / تصاویر
  • اسناد

اکثر شرکت‌ ها محتوای خود را به چندین شکل مختلف ارائه می دهند تا بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. یک برنامه زمانبندی انتشار محتوا برای خود انتخاب کنید و سعی کنید به آن پایبند باشید. این که بتوانید در زمان درست به ارائه محتوای خود در وب سایتتان بپردازید، گوگل شما را در ابتدای نتایج جستجو قرار می دهد.

حتما بخوانید  رپورتاژ دانشگاهی چیست ؟

7-لحن و بیان گفتار خود را تعیین کنید

اگر از همان ابتدا در وب سایت خود از لحن رسمی استفاده کرده اید، تا انتها نیز بر همان اساس مطالب خود را ارائه دهید. جهش‌ های پی در پی در لحن و بیان گفتار در استراتژی تولید محتوا شما موضوع جالبی نیست و می تواند باعث سردرگمی کاربران شود.

 

8-اندازه گیری و شاخص های کلیدی عملکرد

اندازه گیری موفقیت اهداف شما مستلزم تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) است. KPI معیاری است که اثربخشی یکی از اهداف را می سنجد. در اینجا متداول ترین KPIهای مورد استفاده در بازاریابی محتوا آورده شده است. چند مورد را انتخاب کنید که با اهداف شما همسو باشد.

  • ترافیک جدید – تعداد بازدیدکنندگان جدید سایت شما.
  • ترافیک برگشتی – تعداد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند.
  • ترافیک از منابع ارگانیک – تعداد افرادی که از یک موتور جستجو آمده اند.
  • ترافیک از ارجاعات
  • رشد ترافیک ماهانه
  • رشد لیست ایمیل
  • مشارکت در لیست ایمیل
  • آزمایشات رایگان
  • مشاوره / دمو
  • خریدها
  • خریدهای تکراری
  • اشتراک ها
  • نرخ تبدیل

تصمیم بگیرید که کدام معیارها مجموعه شاخص های کلیدی عملکرد شما را تشکیل می دهند.

9-نوشته ای را ارائه دهید که با سطح مخاطب شما یکسان باشد

اگر مخاطبان شما افرادی مسنی هستند که قصد دارند صرفا آموزش شیرینی پزی یا آشپزی را در وب سایت شما ببینند، سعی کنید از کلامی ساده برای ارائه محتوای خود استفاده کنید. به صورت کلی، برای این که بتوانید مخاطبان خود را حفظ کنید، یک استرتژی تولید محتوا ایجاد کنید که مناسب با سطح درک و سواد مخاطب شما باشد.

10-محتوای خود را دسته دسته ارائه دهید

مثال واضحی که می توانیم در رابطه با این موضوع بزنیم، دقیقا همین مطلبی است که در حال حاضر در حال خواندن آن هستیم. ما اگر برای ارائه ده نکته طلایی استراتژی تولید محتوا همه چیز یک باره به شما می گفتیم، شما نه تنها بعد از خواندن یک پاراگراف خسته می شدید، بلکه ممکن بود حتی دیگر به ادامه خواندن نپرداخته و سریعا از وب سایت خارج شوید. مخاطبان شما می خواهند مطلبی را مطالعه کنند که در هر قسمت چیزی جدید را بیاموزند. اگر همه چیز را به یک باره ارائه دهید، به هیچ عنوان برای مخاطب جالب نیست.

 

نتیجه گیری

زمانی که اقدام به نوشتن “استراتژی تولید محتوا” برای وب سایت خود می کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شما در حال نوشتن برنامه ای هستید ممکن است نیاز باشد به صورت هفتگی آن را تغییر داده و اطلاعات بیشتری را به آن بی افزایید. به بیانی دیگر، استراتژی برای تولید محتوا برنامه ای نیست که شما تنها یک بار اقدام به نوشتن آن کرده و تا انتهای تولید محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید، زیرا مشتریان شما پیوسته در حال تغییر هستند و نیازها نیز با توجه به این موضوع تغییر می کند.

به طبع انجام این کار به تنهایی می تواند تا حدودی سخت و گاهی اوقات طاقت فرسا شود. از این رو می توانید به راحتی از یک ابزار حرفه ای مانند moz pro در این زمینه استفاده کنید. چه بهتر است که ابتدا به طراحی سایت در شیراز بپردازید و سپس با استفاده از این اکانت، وب سایت خود را تبدیل به یک وب سایت همه چیز تمام کنید.

مطالعه بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *