الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

موتور جستجو گوگل برای این که بتواند با توجه به این که کاربران چه مطلبی را جستجو کرده اند وب سایت ها را رتبه بندی کند، از الگوریتم هایی پیروی می کند که نام های متفاوتی را برای خود دارند. یکی از انواع این الگوریتم ها که در حال حاضر نیز توانسته تاثیر بسیاری روی سئو سایت داشته باشد، الگوریتم گورخر است. هدف از نگارش این مطلب، کسب اطلاعات دقیق در رابطه با این الگوریتم و تاثیر آن در وب سایت شما بوده. در انتها شما می توانید با دریافت یک دوره اموزش سئو وردپرس از طریق رویال سایت، وب سایت خود را با تازه ترین متدها سئو و وردپرس بهینه کنید.

الگوریتم گورخر چیست ؟ رویال سایت

الگوریتم گورخر چیست ؟

در آغاز این مطلب ابتدا به سراغ این موضوع می رویم که اصلا Google Zebra Algorithm به چه معناست. الگوریتم گورخر توسط Matt Cutts در مارس 2013 پیشنهاد شده و سپس بعد از گذر زمان کوتاهی به طور رسمی توسط گوگل پرده برداری شد. در واقع الگوریتم گورخر به این دلیل پدیدار شد تا بتواند متمرکز روی شبکه های اجتماعی مخصوص گوگل مانند Goolge Plus باشد و آن‌ ها را نیز تحت الشعاع قرار دهد، چیزی که تا قبل از پدیدار شدن این الگوریتم کمتر از سوی گوگل به آن پرداخته می شد.

با وجود پنگوئن و پاندا که هنوز در خط مقدم هستند اما این الگوریتم نیز با این که به عنوان یک الگوریتم نوظهور گوگل معرفی می شود، اما توانسته به خوبی تاثیر زیادی در بازاریابی وب سایت ها داشته و بازدید ها را کاهش یا افزایش دهد.

کاربرد اصلی الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

کاربرد اصلی الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

اگر بخواهیم در رابطه با کاربرد اصلی این الگوریتم به شما عزیزان اطلاعاتی بدهیم، نیاز است که این موضوع را در قالب یک مثال برای شما ارائه دهیم تا بتوانید درک بهتری از کارایی آن داشته باشید. فرض کنید قصد دارید به خرید یک محصول به صورت اینترنتی بپردازید. پس از این که نام محصول را در گوگل جستجو می کنید، وب سایت هایی را مشاهده می کنید که تماما در حال عرضه این محصول با قیمت های متفاوت هستند، اما آیا تمامی وب سایت ها محصول را به دست شما می رسانند؟

حتما بخوانید  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم: خیر! از بین 70 درصد از وب سایت هایی که پس از جستجو نام محصول برای شما ارائه می شوند تماما اسپم بوده و واقعیت ندارند! حال تصور کنید زمانی که محصولی را از این وب سایت ها خریداری می کنید و سپس نه تنها محصول به دستتان نمی رسد، بلکه اطلاعات حساب بانکی شما نیز لو می رود و حسابتان کاملا تخلیه می شود!

کاربرد الگوریتم گورخر دقیقا در رابطه با همین موضوع است. این الگوریتم تمامی وب سایت هایی که به عنوان فروشگاه اینترنتی فعالیت می کنند را زیر نظر می گیرد و با توجه به نظر کاربران و امتیازاتی که به وب سایت داده اند، فروشگاه های اسپم را حذف می کند. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و نمی خواهید تا به اشتباه سایت شما در بین فروشگاه های اسپم قرار گیرد، با دریافت دوره های سئو در شیراز می توانید فروشگاه خود را از دید Google Zebra Algorithm دور نگهدارید.

الگوریتم گورخر چگونه به وجود آمد ؟

الگوریتم گورخر چگونه به وجود آمد ؟

اگر بخواهیم به تاریخچه الگوریتم گورخر گوگل بازگردیم تا متوجه شویم که اصلا چگونه این الگوریتم به وجود آمد، به یک مورد می رسیم و آن هم شکایات مردم در رابطه با فروشگاه هایی است که از آن ها خرید صورت گرفته اما نه محصولی به دستشان رسیده است و نه می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

از آن جایی که این شکایات روز به روز افزایش پیدا می کرد و وب سایت های اسپم نیز با استفاده از سئو کلاه سیاه و استفاده از کلمه کلیدی پی در پی خود را به صدر نتایج می رساندند، گوگل تصمیم گرفت الگوریتمی را راه اندازی کند تا دیگر این دسته از وب سایت ها نتوانند در گوگل به فعالیت بپردازند. تا به امروز نیز این الگوریتم توانسته به خوبی در این زمینه عمل کند و بسیاری از فروشگاه های اسپم و تقلبی را از بین ببرد.

حتما بخوانید   12 ویژگی محتوای سئو شده

چگونه باید وب سایت خود را از این الگوریتم دور نگهداریم ؟

چگونه باید وب سایت خود را از این الگوریتم دور نگهداریم ؟

به طور کلی، نمی شود در گوگل فعالیت کرد و خود را دور از الگوریتم ها نگهداشت، اما می شود در گوگل فعالیت کرد و این فعالیت را به گونه ای ارائه داد که مطابق با الگوریتم ها باشد. در این جا به مواردی اشاره می کنیم که با در نظر گرفتن آن ها در فروشگاه اینترنتی خود، “الگوریتم گورخر” هیچ زمان شما را جریمه نخواهد کرد. این موارد عبارت اند از:

  • سعی کنید حتما برای فروشگاه اینترنتی خود، نماد الکترونیک تهیه کنید تا این الگوریتم شما را یک فروشگاه اسپم معرفی نکند.
  • سعی کنید در فروشگاه خود برای مشتریانتان قسمتی را به عنوان تجربه کاربری و رابط کاربری در نظر بگیرید.
  • برای محصولی که ارائه می دهید یا خدماتی که در بر می گیرید، ضمانت نامه پس از فروش داشته باشید.
  • سعی کنید با توجه به نظرات کاربران خود وبسایتتان را مدیریت کنید تا بتوانید به جلب رضایت آن ها بپردازید.
  • محتوای مناسب برای خدماتی که ارائه می دهید یکی از مهم ترین مواردی است که در رابطه با الگوریتم گورخر باید در نظر داشت.
  • از چندین درگاه پرداخت امن برای مشتریان خود استفاده کنید.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.
  • پیگیری لازم در رابطه با ارسال و رسیدن محصول به دست مشتری را داشته باشید.

با در نظر گرفتن این موارد، Google Zebra Algorithm شما را یک فروشگاه اینترنتی واقعی معرفی می کند که مشتریان نیز از آن راضی هستند.

علت نام گذاری الگوریتم گورخر

علت نام گذاری الگوریتم گورخر

گوگل تا به امروز سعی داشته تا بسیاری از الگوریتم های خود را به نام های انواع حیوانات ارائه دهد. این کار باعث شده تا بسیاری از افراد این نظر را داشته باشند که الگوریتم های گوگل که به نام های انواع حیوانات هستند مانند حیوانات خانگی گوگل بوده و از واژه “pet” به معنای حیوان خانگی برای آن ها استفاده می کنند.

حتما بخوانید  الگوریتم پاندا چیست ؟

هر یک از الگوریتم ها با توجه به کارایی که دارند، نامشان معرفی می شود. در رابطه با گورخر اما علت نام گذاری بسیار جالب است. اگر به بدن گورخر نگاه کنید، راه راه هایی را مشاهده می کنید که برخی به رنگ سفید و برخی به رنگ مشکی هستند. راه راه های سفید رنگ نوری غیر پولاریز از خود منعکس می کنند که باعث دفع حشرات موذی می شوند.

در اینترنت نیز الگوریتم گورخر نیز دقیقا به همین شکل عمل می کند. او در بین سایت ها به جستجو پرداخته و آن هایی که برای گوگل مضر هستند را حذف می کند. علت دومی که این الگوریتم را گورخر نامگذاری کردند نیز رنگ سیاه و سفید آن است. رنگ سیاه و سفید به نوعی تبدیل به مشخصه اصلی الگوریتم های گوگل شده و تمامی الگوریتم ها در همین طیف رنگ هستند.

نتیجه گیری

همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، گوگل نهایت تلاش خود را می کند تا افراد بتوانند در فضایی کاملا امن به گشت و گذار در فروشگاه های اینترنتی پرداخته و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. نکته حائز اهمیت این است که با هر بار آپدیت الگوریتم های گوگل و روی کار آمدن نوع تازه آن، ما باید بدانیم که چگونه وب سایت خود را به روز کنیم که در دام این الگوریتم ها نیوفتیم. لازمه این کار، داشتن اطلاعات کافی در رابطه با سئو و طراحی سایت است.

برای این که بتوانیم سایت خود را بهینه سازی کنید که دچار جریمه های الگوریتم گورخر نشود، می توانید از طراحی سایت در شیراز توسط رویال سایت کمک بگیرید. با این کار می توانید با خیالی آسوده فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کنید.

مطالعه بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *