آموزش الگوریتم های گوگل برای سئو

آموزش الگوریتم های گوگل

با گرم شدن بازار کسب و کار های اینترنتی که عمدتا بر پایه و اساس وبسایت های مرتبط با گوگل راه اندازی شده اند، گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو از نظر کاربران، نسبت به طراحی مجموعه ای از الگوریتم ها اقدام کرد تا به واسطه آن از حقوق کسب و کار ها و کاربران محافظت کند. فهم آنکه برای سئو و بهینه سازی استاندارد یک سایت، توجه به این الگوریتم ها لازم است، کار چندان سختی نیست و به همین دلیل، ما در ادامه این مقاله که توسط کادر مجرب طراحی سایت در شیراز ارائه می گردد، بنا داریم به الگوریم های گوگل برای سئو بپردازیم. برای آگاهی از این الگوریتم ها و ارتباط آن با سئو و بهینه سازی، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

الگوریتم گوگل چیست؟

همانطور که بیان شد، گوگل مدت هاست به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است؛ از جمله دلایل این شهرت و محبوبیت، این است که در زمانی که کاربر به جستجو در این موتور می پردازد، گوگل در کمترین زمان، بهترین نتیجه ممکن را برای وی به نمایش می گذارد. الگوریتم های گوگل سئو، با اینکه هر کدام برای هدف مشخصی طراحی شده اند اما همه با هم، به اجرا در می آیند تا ارائه بهترین نتیجه به کاربر را محقق سازند. علاوه بر این، گوگل به واسطه الگوریتم های خود، با موارد اخلاقی و جرائم اینترنتی نیز مبارزه می کند تا از حقوق کسب و کارها و کاربران صیانت کند.

وبسایت ها برای اینکه در لیست بهترین نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند و یا به عبارتی به سئو و بهینه سازی سایت خود بپردازند، دست به اعمالی می زنند که اغلب برای کاربران آزاردهنده است؛ این اعمال از جمله موارد اخلاقی مذکور اند که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد. اما الگوریتم ها کدام اند و چگونه کار می کنند؟ برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

حتما بخوانید  معرفی الگوریتم Payday Loan و Page Layout

 

الگوریتم های گوگل را بشناسید

الگوریتم پاندا - رویال سایت

الگوریتم پاندا:

وظیفه الگوریتم پاندا و یا Panda Algorithm که در سال 2011 به اجرا درآمد، مبارزه با سرقت ادبی است. تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری برای سئو وبسایت ها اهمیت شایانی دارد اما چرا؟ با اجرای الگوریتم پاندا، سایت هایی که به سرقت و کپی مطالب از دیگر سایت ها پرداخته اند شناسایی، و در نتایج گوگل نمایش داده نمی شوند و حتی ممکن است توسط شرکت گوگل جریمه شوند. این امر می تواند از حقوق وبسایت های دیگر در حفظ مطالب خود، محافظت کند.

توضیحات کامل پیرامون این الگوریتم را میتوانید در مقاله الگوریتم پاندا چیست ؟ مطالعه نمایید.

الگوریتم پنگوئن:

Penguin Algorithm به ارائه امتیازهای مثبت و منفی به بک لینک ها می پردازد. اگر بک لینک یک سایت استاندارد باشد یعنی مطالب مفیدی ارائه دهد و در شبکه های اجتماعی مناسب منتشر شده باشد، توسط این عضو الگوریتم های گوگل در سئو امتیاز مثبت و در غیر این صورت امتیاز منفی کسب می کند. امتیازهای مثبت در مبدل شدن به رتبه برتر گوگل، نقش مهمی ایفا می نمایند.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار:

این الگوریتم، کلیدواژه های پرتکرار یعنی آن دسته از عبارات و کلماتی که به طور مکرر توسط کاربران مختلف سرچ شده اند را شناسایی و در حین سرچ کلیدواژه های مشابه، به کاربر نمایش می دهد. هدف از طراحی این الگوریتم، تسهیل امر جستجو توسط کاربران بوده است.

ناگفته نماند که این الگوریتم در یافتن کلیدواژه مناسب توسط متخصصین سئو نیز بسیار کاربردی و مفید است.

 

الگوریتم کبوتر:

هنگامی که کسب و کار ها برای بهینه سازی سایت خود به تولید محتوای متنی می پردازند، با اطلاع از الگوریتم کبوتر و یا Pigeon Algorithm، کلیدواژه هایی را در طول متن خود

مورد استفاده قرار می دهند که کبوتر، هنگام سرچ موارد مرتبط توسط کاربر، مناسب ترین کلیدواژه در متن مذکور و سایر متن هارا می یابد و نتیجه کسب شده را به کاربر نمایش می دهد. در واقع این الگوریتم در میان الگوریتم های گوگل برای سئو، بیشترین تمرکز را بر کلیدواژه ها دارد.

حتما بخوانید  هاست خارجی بخریم یا ایرانی ؟ سی پنل یا دایرکت ادمین ؟

 

الگوریتم موبایل گدون:

تا چندین سال پیش گوشی های هوشمند به اندازه الان محبوبیت نداشتند و کاربران عمدتا به وسیله لپ تاپ و کامپیوتر به گوگل دسترسی می یافتند اما با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند برای دسترسی به گوگل، این شرکت تصمیم به حذف سایت هایی گرفت که بر روی موبایل به راحتی قابل نمایش نیستند. این الگوریتم که الگوریتم جدید گوگل است و هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است، موبایل گدون یا Mobile Geddon نام دارد. برای اینکه سایت شما توسط این الگوریتم حذف نشود، مجموعه مجرب آموزش سئو در شیراز ، به بیان باید ها و نباید های مرتبط می پردازد. بدین منظور لازم است سایت شما: ریسپانسیو باشد، از فایل های ناخوانا بر روی موبایل و تبلت در آن استفاده نشود، سایز و فرمت متن آن برای گوشی های هوشمند مناسب باشد، لینک ها در صفحات قابل دسترسی برای موبایل و تبلت قرار بگیرند و در آخر ربات گوگل قادر باشد به فایل های JC و CSS شما به طور کامل دسترسی یابد.

 

الگوریتم Page Loan

برخی سایت ها برای تسهیل بهینه سازی، اقدام به سوء استفاده از الگوریتم کبوتر کرده و کلیدواژه ها را بیش از حد مجاز در طول متن تکرار می کنند. الگوریتم Page Loan  این سایت هارا شناسایی کرده و در نتیجه این سایت ها نه تنها از لیست نتایج جستجو حذف می شوند بلکه ممکن است توسط شرکت گوگل، برایآن ها جریمه نیز تعیین شود.

 

الگوریتم Page Layout:

 هدف از الگوریتم Page layout که به عنوان آخرین الگوریتم گوگل به شرح آن می پردازیم، مبارزه با تبلیغات بیش از حد مجاز است. برخی از سایت های پربازدید برای افزایش درآمد کسب و کار خود، اقدام به نمایش تبلیغات می کنند و در صورتی که این تبلیغات از حد مجاز فراتر رود به گونه ای که آزار مخاطب را به همراه داشته باشد، به واسطه این الگوریتم شناسایی و جریمه خواهد شد.

حتما بخوانید  آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه رنک مث

 

کلام آخر

هدف اصلی شرکت گوگل از طراحی و اجرای الگورتم های مذکور، کمک به موفقیت کسب و کارهای مفید و در عین حال حذف کسب و کارهای پوچ است؛ با شناسایی و درک صحیح این الگوریتم ها می توان در میان وبسایت های موفق و پربازدید گوگل قرار گرفت چرا که اساس و مبنای سئو و بهینه سازی، توجه به الگوریتم ها است. این مسئله ما را بر آن داشت تا در این مطلب به الگوریتم های گوگل در سئو و موارد مرتبط با آن بپردازیم. در صورت بروز هرگونه سوال، با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نمایید؛ از همراهی شما سپاسگذاریم! مطالعه بیشتر

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *