خرید لیست 60 سایت دانشگاهی جهت گرفتن بک لینک فقط 30 هزار تومان - تخفیف به مدت محدود خرید لیست بک لینک
خرید لیست 60 سایت دانشگاهی جهت گرفتن بک لینک فقط 30 هزار تومان - تخفیف به مدت محدود خرید لیست بک لینک

الگوریتم پاندا چیست ؟

الگوریتم پاندا

یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا است که وظیفه اصلی آن مبارزه با محتوای بی‌کیفیت و کپی در سایت های نامعتبر است. بسیاری از افراد به اشتباه بر این باور هستند که الگوریتم پاندا بر روی محتوای تکراری تمرکز دارد، درصورتی که عملکرد این مسئله کاملا پیچیده است.  شرکت سئو سایت در شیراز توانسته به دلیل ارائه عملکرد های خاص بهترین نتیجه را برای سایت های طراحی شده ایجاد کند. در ادامه مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با وظایف این الگوریتم آشنا کنیم با ما همراه باشید.

عملکرد الگوریتم پاندا

عملکرد الگوریتم پاندا در گوگل

حدود ۱۱ سال پیش گوگل به‌روزرسانی الگوریتمی را اعلام کرد که تأثیر گسترده و تابته پیچیدهای  بر سئو سایت ها داشت. این  بروزرسانی به نام آپدیت گوگل پاندا معروف شد. همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد  google panda یک به‌روزرسانی از  الگوریتم اصلی بود که بر رتبه‌بندی سایت ها و محتوا تاثیر زیادی داشت. در سال اول حدودت  11.8٪ از جستجوها را در ایالات متحده تحت تأثیر گذاشت.

طبق گفته شرکت گوگول ، الگوریتم پاندا برای کاهش رتبه‌بندی سایت‌های است که اقدام به تولید محتوا هایی با  کیفیت پایین می‌کنند. تمامی  سایت‌هایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند، محتوا را از سایر وب‌سایت‌ها کپی می‌کنند جزو سایت های بی کیفیت محسوب خواهند شد.

در متقابل این الگوریتم رتبه‌بندی بهتر را به سایت‌های با کیفیت مانند سایت‌ هایی با محتوا و اطلاعات اصلی مانند تحقیق، گزارش‌های عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره می‌دهد. این الگوریتم رسماً در 23 فوریه 2011 شروع به کار کرد. این تاریخ درست زمانی است که بسیاری از کاربران از زیاد شدن محتوا های بیهوده و کپی به شرکت شکایت کردند. به همین دلیل برای آنکه موتور جست و جو‌ گوگل بتواند برای کاربران اطلاعات بهتر و همین طور دقیق‌تری ارائه دهد این الگوریتم را تولید و سبب شد تا تمامی دارندگان سایت ها برای داشتن رتبه بهتر در صفحات گوگل مجبور به تولید محتوا با کیفیت شوند.

الگوریتم پاندا دارای معیار‌های خاصی برای محتوا های تولید شده از نظر رتبه بندی است. گوگل اصلی ترین این معیار‌ها را، رضایت کاربرا از محتوای منتشر شده درنظر گرفته است. این الگوریتم سبب بهبود وضعیت جستجو‌ها شد و تمامی سایت هایی که محتوا های بی‌کیفیت تولید می‌کردند در خطر جریمه و حذف شدن قرار‌ گرفتن. از این رو مجبور به تولید محتوای با‌کیفیت، حذف کلمات زائد و خوانایی بهتر صفحات شدند.

علت ساخت الگوریتم پاندا چه بود ؟

علت ساخت الگوریتم پاندا چه بود ؟

همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد، هدف اصلی گوگل پاندا محتوای بی کیفیت بود.  در سال 2011، گوگل در تلاش بود تا راه حلی برای مشکل بی‌ کیفیتی محتوای خود بیابد.  زیرا در سال۲۰۱۰ شرکت گوگل دچار بحران اساسی شد. این بحران مروبط به محتوا های بی کیفیت و نارضایتی مردم از موتور جست و جو‌ گوگل بود.

گوگل محتوا های بی کیفیت را مزرعه محتوا نامید. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، «مزرعه محتوا» وب‌سایتی بود که به نویسندگان آزاد (معمولاً ضعیف) پول پرداخت می‌کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن محتوا را منتشر کنند.  تنها هدف این شرکت ها کسب رتبه بسیار خوب در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی پربازدید بود.  کیفیت مقاله معمولاً پایین بود.

 این رتبه های بالا به این معنی بود که این مزرعه های محتوا ترافیک زیادی داشتند.  و آنها از این ترافیک از طریق تبلیغات نمایشی درآمد کسب کردند (از قضا، بسیاری از آن سایت ها از Google AdSense استفاده می کردند.) Demand Media احتمالا بهترین نمونه از مدل مزرعه محتوای کلاسیک است.  سوئیت 101 مزرعه محتوای بزرگ دیگری بود.

 جالب اینجاست که بسیاری از مشکلات محتوایی که گوگل در سال 2010 سعی در حل آنها داشت، پس از آپدیت کافئین به وجود آمده بود.  گوگل در آن زمان درحال رسیدن به انتشار  محتوا های زیاد در روز بود اما همچنان این مسئله بدین معنی بود که برخی از محتوای بی کیفیت رتبه‌بندی برجسته‌ای داشتند.  Business Insider حتی یک مقاله با این عنوان نسبتاً صریح منتشر کرد: الگوریتم جستجوی Google خراب شده است، زمان بازگشت به Curation است.  در TechCrunch، این جمله وجود داشت: “چرا ما شدیدا به یک گوگل جدید (و بهتر) نیاز داریم.”

 خوب، در 24 فوریه 2011، گوگل دنیای مزارع محتوا و کل صنعت سئو را تکان داد.  گوگل در آن زمان تا به امروز راهی برای جستجوی سیگنال هایی پیدا کرد که سایت های با کیفیت بالا و کیفیت پایین را متمایز می کرد. این الگوریتم به نام الگوریتم پاندا معرفی شد.

چرا گوگل نام آن را پاندا گذاشته است؟

 در مصاحبه با Wired، آمیت سینگال، رئیس جستجوی گوگل، فاش کرد که نام پاندا از کجا آمده است:

 “خب، ما آن را در داخل  شرکت به  نام یک مهندس نامگذاری کردیم .   او یکی از افراد کلیدی بود.  او اساساً چند ماه پیش به پیشرفتی دست یافت که  این الگوریتم را ممکن کرد. .» نام کامل آن مهندس گوگل Navneet Panda است.

 با این حال، این به روز رسانی در ابتدا به عنوان “Panda” خارج از گوگل نامیده نشد.   دنی سالیوان، بنیانگذار Search Engine Land، آن را به‌روزرسانی «Farmer» نامید – تا زمانی که نام پاندا در Wired فاش شد.  بنابراین اگر نام کشاورز را درمقالات قدیمی مشاهده کردید گیج نشوید.

 الگوریتم پاندا گوگل چگونه کار می‌کند ؟

 الگوریتم پاندا گوگل چگونه کار می‌کند ؟

 گمانه زنی های زیادی به دنبال ورود Google Panda به وجود آمد.  بسیاری از آن‌ها امروز نا معتبر هستند.  در این قسمت از مقاله خلاصه ای از چیزهایی است که در مورد نحوه عملکرد Google Panda و آنچه آن را منحصر به فرد کرده است را توضیح داده ایم.

 پاندا الگوریتمی است که بر روی سایت ها اعمال می شود. مهمترین چیزی که باید در مورد پاندا بدانید این است که کیفیت کلی کل وب سایت را ارزیابی می کند.گری ایلیز، تحلیلگر روند وب مستر گوگل، در مصاحبه ای در سال 2016 به موتور جستجو لند گفت:

 ما در حال حاضر پاندا را به عنوان یک جریمه برای سایت های بی کیفیت  نمی دانیم، بلکه به عنوان یک الگوریتم اعمال شده برای سایت ها تعریف می‌کنیم. این الگوریتم  با نگاه کردن به اکثر صفحات، کیفیت یک سایت را می سنجد.  اما اساساً به ما این امکان را می دهد که کیفیت کل سایت را هنگام رتبه بندی صفحات از آن سایت خاص در نظر بگیریم و رتبه بندی را بر اساس آن صفحات تنظیم کنیم.” پس یک برنامه و ربات در موتور جست و جو گوگل محتوا های بی کیفیت را شناسانی و آن ها را در رتبه های پایین تر قرار می‌دهد.

طبق آماری که توسط الگوریتم های گوگل  نسبت به حذف سایت های بی کیفیت شد هر کدام از آنها حداقل یکی از مشخصه های:  طراحی نامناسب و نازیبا، تبلیغات آزاردهنده، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در صفحه . رعایت نکردن نکات ویرایشی و نگارشی، استفاده از عبارات و ترکیب های تکراری، پایین بودن ارزش و کیفیت محتوا داشته اند.

چگونه سایت خود را از الگوریتم پاندا ریکاوری کنیم ؟

زمانی که سایت شما توسط پاندا گوگل مورد جریمه قرار گرفت، رفع این قضیه کمی دشوار است. به عبارت دیگر گوگل با نظارت بر سایت شما در طول دراز مدت تصمیم می‌گیرد که آیا رتبه قبلی را به شما بدهد یا خیر. به عبارت دیگر باید اقدام به تولید محتوا های با کیفیت تر از گذاشته کرده تا بتوانید به رتبه بهتری دست پیدا کنید.   در 9 ژوئیه 2012، مت کاتس از Google گفت که امکان بازیابی 100٪ وجود دارد.  او اشاره داشت تا دارندگان سایت نگاهی تازه به سایت خود انداخته و اساسا از خود بپرسند که سایت من چقدر قانع کننده و کارا است؟” توجه داشته باشید ما به دنبال کیفیت بالا هستیم.  ما به دنبال چیزی هستیم که کاربران به شکلی عمیقی از محتوا استفاده کنند. به عبارت دیگر باید چیزی را تولید کنید که کاملا موفید باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با الگوریتم پاندا آشنا کردیم. شرکت طراحی سایت در شیراز یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت و سئو است که به دلیل ارائه کار با کیفیت توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را حلب کند.  مهندسان این شرکت درباره تقسیم بندی سایت های گوگل چنین نظری دارند که:

معمولا سایت های بی ارزش از نظر گوگل به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول آنهایی هستند که محتوا های با ارزش خود را از چندین سایت کپی و جمع آوری کرده اند. دسته دوم آن دسته از سایت هایی بوده که هیچ محتوای ارزشمندی نداشته و هر انگه که دارند جمع آوری دستی و کاملا کپی پیست سایت های دیگر است.

در مورد سایت های دسته اول آنها باید ابتدا تمامی صفحات کم ارزش خود را حذف کرده و محتوا با کیفیتی را تولید کنند. اما درمورد دسته دوم باید گفت که متاسفانه شما چیزی برای از دست دادن نداشته و باید به کلی این دامنه را فراموش کنید. زیرا شما زحمتی برای این سایت نکشیده و باید با یک برنامه دقیق و صحیح اقدام به راه اندازی سایت جدید تری کنید. مطالعه بیشتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://royalsite.ir/?p=4063
اشتراک گذاری:
مدیریت
مطالب بیشتر

نظرات

1 نظر در مورد الگوریتم پاندا چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام اگر ما مجبور باشیم بخشی از متن یک سایت را کپی کنیم و در سایتمون بذاریم اون وقت باید چیکار کنیم؟ بازم الگوریتم پاندا سایت ما را جریمه میکنه؟؟

    3