آموزش و نحوه نوشتن رپورتاژ | چگونه رپورتاژ بنویسیم

آموزش و نحوه نوشتن رپورتاژ | چگونه رپورتاژ بنویسیم

نوشتن رپورتاژ در واقع فرآیندی است که در آن نویسنده ، مقاله جالبی را برای تبلیغ در وب سایت دیگری که اعتماد و بازدیدکنندگان زیادی دارد منتشر می کند و از آن وب سایت بازدیدهای قانونی دریافت می کند.قبل از پاسخ به این سوال که چگونه رپورتاژ بنویسیم، ابتدا باید با عناصر و قسمت های متن یک رپورتاژ تبلیغاتی آشنا شویم.

 گزارش های بازاریابی شکلی از بازاریابی در دنیای دیجیتال است که بسیاری از کسب و کارها به آن تکیه می کنند و برای رشد و توسعه خود از آن استفاده می کنند. خرید رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین موارد برای سئو سایت است. اگر شرایط و ضوابط لازم برای خرید رپورتاژ وب سایت را بدانیم، به مرور زمان هزینه کمتری خواهیم پرداخت. در مقاله بهترین سایت های خرید رپورتاژ میتوانید سایت های برتر را در این زمینه بیابید. در ادامه مقاله آموزش و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را به‌ طور مفصل بیان خواهیم کرد.

 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن رپورتاژ تبلیغات اصولی است، و باید متنی به نام رپورتاژ منتشر کنید که شامل اطلاعات و نکات کلی باشد تا نتیجه موثر و پرباری برای خود داشته باشید.برای ایجاد یک گزارش خوب و مفید ابتدا باید با نکات سئو آشنا شوید و سپس محصولات خود را تبلیغ  کنید. در صورت رعایت نکردن نکات سئو در متن گزارش، گزارش شما بی اثر بوده و گاهی اوقات تاثیرات منفی بر روی  وب سایت شما خواهد داشت.

گزارش با کیفیت پایین می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد و منجر به بازدید کمتر از سایت شما شود. اگر با سئو آشنایی ندارید بهتر است از سایت های فعال در این زمینه مثل رویال سایت کمک بگیرید و یک رپورتاژ آگهی با کیفیت سفارش دهید.دلیلش این است که این سایت‌ها سال‌هاست که در کار سئو هستند و  آشنایی لازم و کافی را در این زمینه دارند.

مهمترین کاری که باید در نوشتن یک رپورتاژ آگهی انجام دهید این است که سعی کنید کاربرانی که مقاله شما را می خوانند به مشتری تبدیل کنید. در این زمینه باید در خصوص شناخت مخاطب آگاهی کامل داشته باشید و استفاده از اصول روانشناسی نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. هنگام نوشتن یک رپورتاژ آگهی، باید نیازهای کاربر را شناسایی کنید و بدانید که کاربر به چه منظور مقاله شما را می خواند.

هنگامی که نیازهای کاربران را شناختید، باید سعی کنید برای رفع نیازهای کاربران بنویسید. سعی کنید ابتدا به نیازهای کاربر پاسخ دهید، از کلمات و محرک های جذاب استفاده کنید تا کاربر را وادار به خواندن بقیه متن کنید و آنها را به صفحه فرود سایت خود هدایت کنید. برای ارائه محصول خود در این گزارش باید ویژگی های اصلی آن را ذکر کنید و از اغراق پرهیز کنید.

یک وب سایت قوی برای انتشار رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید

بهتر است  رپورتاژ آگهی خود را در سایت های فارسی منتشر کنید. پس از آن باید اعتبار دامنه سایت مورد نظر را بررسی کنید. برای این کار به وب سایت moz مراجعه کنید،(برای خرید اکانت moz pro اینجا کلیک کنید) آدرس وب سایت ناشر گزارش را وارد کنید و ببینید ابزار وب سایت moz در قسمت DA چه عددی را نشان می دهد. این یک امتیاز تقریبی است که سایت moz با توجه به بک لینک های سایت و.. به سایت ها میدهد.

همچنین از طریق سایت ماز میتوانید اسپم اسکور هر سایتی را بررسی کنید. درصد اسپم اسکور هر چقدر پایین تر باشد نشان از اعتبار بیشتر و بهتر آن سایت است.

در مرحله بعد، بین تمام سایت هایی که برای انتشار رپورتاژ مناسب هستند مقایسه کنید و سایتی را انتخاب کنید که دارای اعتبار دامنه بالا و SPAM SCORE یا نرخ اسپم کمتری باشد. اما دقت کنید که DA به تنهایی معیار خوبی برای انتخاب سایت نیست.چرا که برخی از سایت ها به راحتی دامین اتوریتی سایت خود را بصورت فیک بالا میبرند.

اگر دوست دارید که آموزش شناسایی دامین آتوریتی فیک را در یک پست جدا براتون اماده کنیم در بخش نظرات همین صفحه به ما اعلام کنید

ساختار اصلی رپورتاژ آگهی

ساختار اصلی رپورتاژ آگهی

مانند هر نوشته دیگری، نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی نیز دارای یک سری قوانین هستند که به اجزای یک گزارش خبری اشاره دارند . ساختار اصلی رپورتاژ آگهی عبارت است از :

  1. عنوان رپورتاژ

با یادگیری این قسمت می توانیم با اطمینان بگوییم که به بخش خوبی از این سوال که چگونه رپورتاژ بنویسیم پاسخ می دهیم. تیتر اصلی گزارش خبری اولین تماس با خواننده است. گزارش های تبلیغاتی موفق را می توان به عنوان یک قیف تعبیر کرد که از دهانه های بزرگ به دهانه های کوچک در داخل قیف حرکت می کند. اگر بتوانید خواننده را به آن سمت سوق دهید، موفق شده اید. با این حال، حرکت خواننده از طریق این قیف مستلزم آن است که تمام اجزای گزارش از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تیتر باید خواننده را متقاعد کند که از قیف عبور کند.

  1. لید یا مقدمه رپورتاژ آگهی

بعد از عنوان اصلی گزارش، سرفصل ها مهمترین قسمت خواهند بود. لید باید بتواند خوانندگانی را که با خواندن تیتر وارد قیف شده اند، متقاعد کند که حرکت را ادامه دهند. مقدمه یا لید بخش خلاصه گزارش خبری شما است، بنابراین در مقدمه باید بتوانیم اصل مقاله را به خواننده منتقل کنیم. کاربر با خواندن مقدمه باید در آن صفحه میخ کوب شود و به خواندن ادامه مقاله تحریک شود.

  1. متن اصلی رپورتاژ آگهی

متن اصلی قسمتی است که باید به آن اعتبار داده شود. در متن اصلی باید طبق روش و لحنی که برای کل مقاله در نظر گرفته اید، مراحل انتقال اطلاعات را تکمیل کنید. اگر از داستان سرایی استفاده می کنید باید کل ماجرا را در متن خبر بیان کنید و در قسمت های قبل ذهن خواننده را برای ورود به متن خبر آماده کنید.

اگر قصد دارید ادعایی را در یک پست خبری ثابت کنید، باید آن ادعا را تیتر کنید و ادعا را در متن پست ثابت کنید. شما می توانید این ساختار را بسته به موضوع و نحوه نوشتن آن تغییر دهید، اما به یاد داشته باشید که نباید ساختار کلی گزارش را تخریب کنید.

  1. سرتیتر های رپورتاژ آگهی

متن اصلی رپورتاژ آگهی نسبت به سایر بخش ها دارای کلمات بیشتری است. به همین دلیل از میان تیتر استفاده می شود تا خواننده بهتر متوجه متن شود. عنوان فرعی به خواننده کمک می کند تا متن را به راحتی بخواند. علاوه بر این، میان تیترها جهت متن را به خواننده نشان می دهند. عنوان فرعی باید به گونه ای انتخاب شود که تنها با خواندن آن، خواننده بتواند محتوای متن اصلی را مشخص کند.

  1. کال تو اکشن

تا اینجا، ما هنوز به این سوال که چگونه یک گزارش بازاریابی بنویسیم، پاسخ نداده ایم. قسمت آخر این سوال را با ایجاد قسمت call to action به پایان خواهیم رساند. در مطالب قبلی به صراحت درباره هدف رسانه صحبت کردیم و نشان دادیم که به گفته بسیاری از کاربران این حوزه رپورتاژ آگهی خوب، رپورتاژی است که می تواند فروشنده باشد.در ادامه این مورد را بیشتر توضیح میدهیم.

نکات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی

نکات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی

برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی ، قطعاً باید بدانید که چه چیزی را دنبال کنید و چگونه یک فروشنده حرفه ای را به مرکز جمع بفرستید یا تا حد امکان موثر باشید. هنگام آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی می بایست به نکات زیر توجه کنید.

  • قوانین رسانه ای

قوانین رسانه در واقع تعیین می کنند که چند کلمه کلیدی بین مقاله ها داشته باشید، چه تعداد لینک می توانید وارد کنید و چه تعداد تصویر را باید در گزارش خود در نظر بگیرید. بررسی این قوانین می تواند به شما در تولید رپورتاژ آگهی موثرکمک کند.

  • استانداردهای رسانه ای

بعد از اینکه قوانین رسانه را مطالعه کردید و با اصطلاحات آنها آشنا شدید، باید عوامل و معیارهایی را که رسانه ها در متن خود بیان می کنند، در نظر بگیرید. تعداد کلمات، تعداد لینک ها و نوع لینک ها در این مرحله مشخص می شود و می توانید آنها را در نظر بگیرید و محتوای خود را بر اساس آن شکل دهید.

  • استراتژی سئو

در این مرحله باید با مدیر سئوی سایت صحبت کنید تا اهداف خود را به وضوح توضیح دهد. بعد از اینکه یک استراتژی سئو توسط یک متخصص سئو در نظر گرفته شد، مطلع شوید تا بتوانید محتوای بهتری بنویسید. به علاوه در رپورتاژ بهتر است متن خود را مانند نوشتن مطالب دیگر بر اساس اصول سئو بنویسید و در عین حال به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما برای مخاطبان خوانده می شود  نه توسط موتورهای جستجو. بنابراین از استفاده بیهوده از کلمات کلیدی و عبارات مورد علاقه خود و تبلیغاتی بیش از حد خودداری کنید.

  • ایجاد لینک

یکی از مواردی که منجر به گزارش دهی قدرتمندتر  می شود، لینک سازی است، اما هر لینک بیلدینگ نمی تواند چنین رویدادی را انجام دهد. اگر می خواهید لینک های خود را در انکر تکست های مورد نظر قرار دهید، باید این کار را به صورت کاملا طبیعی انجام دهید تا کاربران آن را به عنوان یک تبلیغ نبینند، بلکه لینک شما را به عنوان راه حلی برای مشکل خود ببینند و با آن تعامل داشته باشند.

  • رعایت اصول سئو در رپورتاژ

محتوایی که به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر می کنید باید از اصول سئو پیروی کند. مهم نیست که چقدر لینک بیلدینگ و محتوای خوب ایجاد می کنید، بدون سئو کمک چندانی به شما نخواهد کرد. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که نباید محتوای یکسانی را در سایت های مختلف منتشر کنید و باید با هر کدام جداگانه برخورد کنید.

  • داستان سرایی

داستان سرایی به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و مخاطبان بیشتری را مطلع کنید. این احتمال وجود دارد که کاربری که متن شما را می خواند احساس نیاز کند و مشتری شما شود. این کاربر به دلیل اینکه نیازهای خود را نمی دانست در دسته مخاطبان هدف شما قرار نمی گرفت و با این کار او را وادار کردید که کسب و کار شما را در جستجوی نیازهای جدید خود دنبال کند.

  • کال تو اکشن (دعوت به اقدام)

دعوت به اقدام را در انتهای رپورتاژ خود فراموش نکنید. در پایان مقاله خود، مطمئن شوید که کاربران را به هدفی که در نظر دارید می رسانید. اگر متن شما فراخوانی برای اقدام نداشته باشد، به نظر می رسد که محتوای شما تأثیری نداشته است و به راحتی کاربرانی را که با محتوای شما درگیر شده اند و به سمت شما کشیده شده اند، از دست می دهید.

 

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی مزایای زیادی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دارد. در زیر با مزایای رپورتاژ اگهی آشما خواهید شد:

  • مهمترین مزیت رپورتاژ اگهی هزینه مناسب آنهاست و این رپورتاژ ها در بین مردم محبوب و شناخته شده هستند.
  • گزارش های تبلیغاتی (رپورتاژ) را می توان به طور دائم در سایت ها قرار داد و محصولات شما را به مشتریان نشان داد.
  • یکی دیگر از مزایای رپورتاژ اگهی افزایش رتبه سایت شما در گوگل است، افزایش رتبه سایت می تواند بازدید از سایت را افزایش دهد.
  • بازدید بیشتر از سایت به این معنی است که شما محصولات بیشتری را به مشتریان ارائه می دهید و در نتیجه فروش محصولات شما افزایش می یابد. بنابراین، رپورتاژ اگهی یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه ها برای تبلیغ یک کسب و کار است.
  • این روش مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی برای توزیع تراکت، نصب بنر، حمل و نقل و غیره را برطرف کرده است. در حالی که سایر روش های تبلیغاتی به دلیل گرانی محصولات خود را برای مدتی مجبور به تبلیغ می کنند، رپورتاژهای تبلیغاتی چنین مشکلی ندارند.

رپورتاژ آگهی از کجا بخریم

رپورتاژ آگهی از کجا بخریم

رپورتاژ آگهی را از سایت هایی با ترافیک خوب خرید کنید. اگر سایتی که گزارش خود را ارسال می کنیم، بازدید زیادی داشته باشد، مطمئنا پس از چند گزارش، سایت ما ترافیک و بازدید خوبی خواهد داشت. این یکی از مهمترین جنبه های سئو سایت است. اگر شرایط و ویژگی های مورد نیاز هنگام خرید رپورتاژ وب سایت را بدانیم، در دراز مدت هزینه کمتری خواهیم پرداخت. می توانید برای خرید رپورتاژ های موثر مانند رپورتاژ دانشگاهی و بک لینک دانشگاهی از رویال سایت اقدام نمایید.

 

سخن آخر

اگر می خواهید از اثرات مثبت رپورتاژ آگهی بهره مند شوید، بهتر است تمام نکات ذکر شده در “آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی” را رعایت کنید تا بتوانید مطالب خوب و مفیدی را بنویسید.به راحتی می توانید نتیجه بگیرید که تاثیر رپورتاژ بر سئو غیر قابل انکار است. با کمک رپورتاژ های مناسب و متنوع با سایت های معتبر و سئوی بالا بک لینک می سازید تا در کمترین زمان شاهد افزایش سئوی وب سایت خود باشید.

در پایان اگر فکر می کنید که شما شخصا توانایی نوشتن یک مقاله برای رپورتاژ خود ندارید میتوانید نوشتن رپورتاژ خود را به رویال سایت بسپارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
حتما بخوانید  چگونه با سئو در شیراز از رقبای خود پیشی بگیریم ؟

2 دیدگاه

  • سلام آقای زارعی مرسی از پست خوبتون
    لطفا اگر ممکنه اون آموزش نحوه شناسایی دامین آتوریتی فیک را هم بدید

    منتظریم

    • سلام بر شما
      بله حتما بزودی اموزش تهیه و در سایت قرار خواهیم داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *