اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

زمانی که قصد دارید محتوایی را درمورد یک موضوع خاص بنویسید، اولین چیزی که باید درمورد آن به جستجو بپردازید، پیدا کردن کلمه کلیدی است. به طور کلی، کلمه کلیدی است که به شما این امکان را می دهد تا یک محتوای سئو شده کامل را ارائه دهید و آن را در صدر نتایج جستجو گوگل قرار دهید. اما پیدا کردن کلمات کلیدی برای نگارش محتوا چگونه است؟ در این مطلب با رویال سایت همراه باشید تا به تمامی اطلاعات پیرامون اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی بپردازیم. پس از آن، می توانید در دوره های اموزش سئو وردپرس که توسط رویال سایت ارائه می شود، شرکت کرده تا بتوانید بهترین محتوا را نگارش کنید.

 

کلمه کلیدی چیست ؟

کلمه کلیدی چیست و چرا در سئو بسیار اهمیت دارد؟

اگر بخواهیم به معرفی کلمه کلیدی بپردازیم، باید بگوییم که این کلمات به دسته ای اطلاق می شوند که افراد بیشتر آن ها را در گوگل جستجو می کنند. همه افراد می خواهند در سریع ترین حالت ممکن به خواسته خود از جستجویشان برسند. پس به جای این که عبارت مد نظر خود، به عنوان مثال ” داروهای خوب برای درمان سرما خوردگی کدام اند ” را جستجو کنند، تنها به جستجو ” داروی خوب سرماخوردگی ” می پردازند. این کلمه کوتاه شده از عبارت را، کلمه کلیدی می گویند.

حال چرا کلمه کلیدی در سئو اهمیت بسیاری دارد؟ زیرا این کلمه است که باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل ظاهر شود. اگر ما به درستی در مطلبمان از کلمه کلیدی استفاده نکنیم، تعداد آن را رعایت نکنیم یا پراکندگی مناسب از آن را در مطلب خود نداشته باشیم، علاوه بر این که چراغ سئو ورد پرس شما سبز نخواهد شد، مطلب شما نیز به عنوان یک مطلب بهینه سازی شده معرفی نمی شود. پس کسب اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی به هنگام فعالیت در زمینه تولید محتوا و نگارش آن، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

معرفی انواع کلمات کلیدی

معرفی انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در سئو به صورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شوند که در این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم.

 

کلمات کلیدی Short-tail

کلمات کلیدی Short-tail که گاهی اوقات ممکن است در جاهای مختلف آن ها را عنوان کلمات کلیدی دم کوتاه نیز مشاهده کنید، کلماتی هستند که از یک الی دو کلمه تشکیل شده اند و به یک موضوع خاص اشاره ندارند، بلکه یک موضوع عمومی را در بر می گیرند، مانند خرید خودرو. با این که افراد بسیاری از کلمات کلیدی دم کوتاه استفاده می کنند، اما به طور کلی این کلمات نرخ تبدیل پایینی دارند. در واقع افرادی از این دسته از کلمات استفاده می کنند که تازه می خواهند درمورد یک موضوع اطلاعات کسب کنند. به همین دلیل، کلمات کلیدی Short-tail بسیار رقابتی هستند.

حتما بخوانید  تاثیر ویدیو بر سئو سایت

 

کلمات کلیدی Medium tail

کلمات کلیدی Medium tail یا دم متوسط، به دسته کلمات کلیدی گفته می شود که بین دو الی سه کلمه را در خود دارند و بیشتر برای موضوعات اختصاصی استفاده می شوند و نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه، کمتر رقابتی هستند. اگر شما بتوانید از این دسته کلمات در محتوای خود استفاده کنید، می توانید ترافیک بهتری را به سمت وب سایت خود روانه کنید. این دسته از کلمات، نرخ تبدیل بسیار بالایی را برای خود دارند.

به عنوان مثال، فردی که قصد دارد به خرید ماشین هیوندا بپردازد، همین عبارت را جستجو کرده و به وب سایت مورد نظر خود هدایت می شود، اما اگر تنها عبارت خرید ماشین را جستجو کند، شاید هیچ زمان تبدیل آن صورت نگیرد. مهم ترین بخش در زمینه اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی این است که بتوانیم کلمات کلیدی دم کوتاه را به درستی بیابیم.

 

کلمات کلیدی Long-tail

کلمات کلیدی Long-tail یا کلمات دم بلند، به دسته عباراتی گفته می شوند که بیش از 4 کلمه را در خود دارند. این عبارات برای جستجوهای خاص استفاده می شود و به عنوان یکی از بهترین و رقابتی ترین کلمات کلیدی معرفی می شوند. افرادی که از این دسته از کلمات کلیدی استفاده می کنند، اطلاعات بسیای را در مورد عبارت جستجو شده خود دارند و تنها می خواهند به یک مقصد خاص برسند. مثلا، خرید ماشین هیوندا در شیراز. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می بایست هر سه گزینه را مد نظر خود قرار داد. می توانید با شرکت در دوره های سئو در شیراز در این زمینه بهتر عمل کنید.

 

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم ؟

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم ؟

حال که با ماهیت کلمه کلیدی، انواع و تاثیر آن در سئو آشنا شدید، به سراغ اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در مقاله می رویم. قطعا می دانید که برای سئو و همچنین بهینه سازی وب سایت خود، احتیاج دارید که بهترین کلمات کلیدی را در مقاله خود به کار ببرید. شما باید برای این که بتوانید کلمات کلیدی مربوط به مقاله خود را بیابید، به تحقیق بپردازید که به اصطلاح به آن تحقیق کلمات کلیدی می گویند.

در این تحقیق، شما کلمات یا عباراتی را پیدا می کنید که نزدیک ترین ارتباط را با مقاله یا کسب و کار شما دارند و از سویی دیگر، کلماتی هستند که  افراد برای جستجو از آن ها استفاده های بسیاری می کنند. پس از تحقیق، مراحل زیر را انجام دهید.

 

حوزه کاری خود را مشخص کنید

این موضوع در اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی البته، جای بحث دارد. همیشه شما برای یک کسب و کار مطلبی را نمی نویسید. گاهی ممکن است شما برای یک وب سایت خبری یا یک وب سایت تفریحی به نوشتن مطلب بپردازید. درست است که در آموزش های سئو گفته می شود که حوزه کاری خود را مشخص کنید، اما بهتر است این عبارت را این گونه بیان کنیم تا پذیرش آن راحت تر باشد.

حتما بخوانید  آموزش و نحوه نوشتن رپورتاژ | چگونه رپورتاژ بنویسیم

اگر وب سایت شما در مورد کسب و کارتان است، کلمات کلیدی را در زمینه کسب و کار و مطلب خود بیابید. به عنوان مثال در حوزه فعالیت رویال سایت، کلمات کلیدی زیر می توانند گزینه مناسبی باشند:

  • طراحی سایت
  • سئو
  • ابزارهای سئو
  • بهینه سازی مطلب

اما، اگر وب سایت شما تفریحی، خبری یا مواردی از این قبیل بود، کلمات کلیدی خود را مبنی بر عنوان محتوای خود قرار دهید. این گونه می توانید بهترین بازخورد از محتوای خود در جستجو گوگل داشته باشید. به این دسته از کلمات، کلمات کلیدی دانه seed keyword گفته می شود. یعنی شما می توانید با اضافه کردن کلمات دیگر به این موارد، عبارات طولانی تر بسازید و کلمات کلیدی خود را رقابتی تر کنید.

به استخراج کلمه کلیدی بپردازید

در زمینه اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی، تکنیک های بسیاری هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها به استخراج کلمه کلیدی خود بپردازید. در این قسمت برخی از تکنیک ها را به شما معرفی می کنیم.

  1. استفاده از پیشنهادات گوگل

یکی از کاربردی ترین روش ها این است که از پیشنهادات گوگل برای یافتن کلمه کلیدی خود استفاده کنید. کافیست کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید تا عبارات پیشنهادی برای شما نمایان شوند. می توان گفت یافتن کلمات کلیدی از طریق گوگل یکی از رایج ترین و در عین حال بهترین روش ها است.

  1. کلمات کلیدی هم معنی را نیز پیدا کنید

کلمات کلیدی هم معنی یا LSI ها نیز یکی از مهم ترین بخش ها به هنگام یافتن کلمه کلیدی است. گوگل با دسته مقالاتی که کلمات کلیدی هم معنی در آن‌ ها وجود دارد بهتر است مقالات فاقد آن در زمینه ارائه جستجوها رفتار می کند. به عنوان مثال، اگر درمورد خرید ماشین هیوندا مطلبی را می نویسید، بهترین است از کلمات کلیدی هم معنی مانند کشور سازنده این ماشین، ویژگی های آن و مواردی از این قبیل نیز استفاده کنید.

  1. از اینستاگرام در این زمینه استفاده کنید

آسان ترین و سریع ترین راهی که می توانید در اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی از آن استفاده کنید، تگ های اینستاگرام هستند. کافیست به اینستاگرام مراجعه کرده و در قسمت جستجو، یکی از کلمات کلیدی خود را جستجو کنید و در قسمت هشتگ ها، کلماتی که با نوع مطلب شما و کسب و کارتان در یک سو است را استفاده کنید.

 

از ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

از ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

برخی از ابزارها هستند که در کنار شما می توانند به بهینه سازی مطلب و یافتن کلمات کلیدی بپردازند. در این قسمت نیز برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • SEMrush سمراش

یکی از بهترین ابزارهایی که می توانید جهت یافتن کلمات کلیدی از آن استفاده کنید، ابزار SEMrush است. این ابزار علاوه بر این که به یافتن کلمه کلیدی می پردازد، این امکان را به شما می دهد که کشف کلمات کلیدی رقابتی نیز بپردازید. شما تنها می توانید به مدت 7 روز به صورت رایگاه از این ابزار استفاده کنید و بعد از آن نیاز است که این ابزار را خریداری کنید. برای خرید این اکانت نیز می توانید از رویال سایت کمک بگیرید.

  • Moz Keyword Explorer ابزار ماز
حتما بخوانید  چگونه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را بدست آوریم ؟

دیگر ابزار مطرح در زمینه یافتن کلمات کلیدی نیز، ابزار ماز است که اکانت پرو آن توسط رویال سایت با بهترین قیمت ارائه می شود. با استفاده از ابزار ماز علاوه بر یافتن کلمات کلیدی، از CTR های ارگانیک برای هر کلمه کلیدی نیز دیدن کنید.

  • Google Keyword Planner ابزار گوگل

یکی از ساده ترین ابزارهایی که افراد می توانند برای یافتن کلمات کلیدی از آن استفاده کنند، Google Keyword Planner است. در این ابزار افراد می توانند کلمه کلیدی مورد نظر خود را به آن داده و سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت کنند.

 

کلمات کلیدی دوره ای چه کلماتی هستند و چه تاثیر در محتوای ما دارند؟

تا به این قسمت اطلاعاتی از اموزش پیدا کردن کلمات کلیدی به دست آوردید و دانستید که چگونه از آن‌ ها در مطلب خود استفاده کنید. حال می خواهیم شما را با نوعی از کلمات کلیدی که به آن ها کلمه کلیدی دوره ای گفته می شود، آشنا کنیم. هر زمان که شما به نوشتن یک محتوا می پردازید، در واقع دارید محتوایی را تولید می کنید که دقیقا مناسب برای همان زمان است. به عنوان مثال، در حال حاضر افراد به دنبال این هستند که از چه داروهایی برای مقابله با بیماری کرونا استفاده کنند. پس شما مطلبی را می نویسید که کلمات کلیدی آن مطابقت با نیاز افراد در زمان حال است.

حال فرض کنید روزی رسیده است که دیگر بیماری کرونا وجود ندارد و افراد به هنگام جستجو، تنها می خواهند بدانند چه چیزی برای آن زمان مناسب بوده. پس ماهیت محتوا همان است اما کلمات کلیدی به گونه ای در آن قرار گرفته می شوند که با جستجو امروز مخاطب یکی باشند. به این دسته از کلمات که در مرحله آپدیت به محتوا اضافه می شوند، کلمات کلیدی دوره ای گفته می شود. این کلمات می توانند محتوای ما را به روز کرده و دوباره به صدر نتایج جستجو گوگل برسانند.

نتیجه گیری

پس اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از این مطلب که تماما در مورد “اموزش پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی” بود بگیریم، می توانیم بگوییم که کلمه کلیدی تاثیر بسیار مثبتی روی بهینه بودن محتوای نگارش شده شما دارد و می تواند محتوای شما را در صدر جستجوهای گوگل قرار دهد. از سویی دیگر، این که بتوانید به درستی آن ها را بیابید و از ابزارهای معتبر در این زمینه استفاده کنید، بسیار حائز اهمیت است. به توصیه کارشناسان برتر سئو، می توانید از اکانت سمراش که در مطلب نیز به معرفی آن پرداختیم، برای تحقیق و همچنین پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. شما می توانید این اکانت را با بهترین قیمت توسط رویال سایت خریداری کنید و از کلمات کلیدی رقابتی تر در مطلب خود استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *