الگوریتم مرغ مگس خوار زمانی که معرفی شد خیلی از نتایج جستجو را تحت تاثیر خودش قرار داد و باعث شد شکل جدیدی از جستجوها و نمایش ها در دنیای موتورهای جستجو پدید بیاید . کارشناسان ما با تسلط کامل بر این الگوریتم توانسته اند در طراحی سایت در شیراز بهترین بازخورد و نتیجه را بگیرند.
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟
آنچه در این مطلب میخوانیم
الگوریتم مرغ مگس خوار که انقلابی را در جستجوی گوگل ایجاد کرد در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد ، این الگوریتم جدید به جای تطبیق واژگان در پرس و جو با واژگان در نتایج جستجو ، با درک معنای پرس و جو و تطبیق آن با نتایج مرتبط کار می کند و از آن برای مرتب سازی همه اطلاعات هنگام جستجوی کاربر استفاده می کند ، زمانی که مرغ مگس خوار گوگل به طور رسمی معرفی شد ، مت کاتز گفت : که این الگوریتم ۹۰ درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهد، البته به روشی ظریف !
با توجه به اینکه در گوگل روزانه بیش از ۳٫۵ میلیارد جستجو انجام می شود ، این بدان معناست که مرغ مگس خوار بیش از ۳٫۱۵ میلیارد مورد از آنها را تحت تاثیر قرار می دهد ، پس در واقع باید گفت که مرغ مگس خوار یک به روز رسانی بی اهمیت نیست ، گوگل چند مثال از تأثیر مرغ مگس خوار بر جستجو ارائه کرد ، به عنوان مثال ، اگر قبل از به روزرسانی ، عبارت « پرداخت صورتحساب از طریق بانک ملی یا بانک شهر » را جستجو می کردید ، جستجوی شما صفحه اصلی این بانک ها را نشان می داد ، اما بعد از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار ، لینک صفحه پرداخت قبوض را مستقیماً دریافت می کنید .
هدف اصلی مرغ مگس خوار چیست ؟
هدف اصلی مرغ مگس خوار ، بهینهسازی جستجوی کاربران است ، که بر خلاف الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن که در ابتدا به عنوان افزونه (add-ons) به الگوریتم های موجود در گوگل اضافه شدند ، مرغ مگس خوار از ابتدا به عنوان یک الگوریتم اصلی برای بهینهسازی جستجوی کاربران تعریف و عرضه شده است ، تمرکز اصلی آن بر روی عبارات است و این امکان را به گوگل میدهد که بتواند عبارات جستجو شده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و سرعت دسترسی کاربران به نتایج را افزایش دهد ، با توجه به این تعریف متوجه میشویم که گوگل نام مناسبی برای آن انتخاب کرده است .
البته باید این را نیز بگوییم که برخلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، مرغ مگس خوار یک الگوریتم مبتنی بر جریمه نیست که با هدف پاک کردن محتوا های بیکیفیت از صفحات نتایج موتور جستجو فعالیت کند ، بلکه تغییری در نحوه واکنش گوگل به انواع مختلف دادههاست ، این الگوریتم ، یک روش جدید برای درک معنای واقعی یک متن یا سوال در زمان جستجو است ، نه صرفا یک کلمه کلیدی خاص .
دلیل نامگذاری الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل چیست ؟
تا به حال تصاویر مرغ مگس خوار را در تلویزیون دیدهاید ؟! مرغ مگس خوار پرندهای است کوچک و باهوش که دو ویژگی دقت و سرعت را در کنار یکدیگر دارد ، این پرنده آن قدر تند و سریع پرواز میکند که اصلا نمیتوانید حرکت بال هایش را ببینید ، دقیقا گوگل به همین دلیل این نام را برای الگوریتم جدیدش انتخاب کرد ، در واقع گوگل نیز سعی میکند با درک دقیق مفهوم عبارت جستجو شده ، در کمترین زمان و بیشترین سرعت ، همان نتایجی را به کاربر نمایش دهد که کاربر به دنبال آنها میباشد .
این الگوریتم خیلی سریع و تند و تیز ، کلمات کلیدی و محتوا ها را بررسی میکند و مترادف آن ها را هم تشخیص میدهد ، الگوریتم مرغ مگس خوار به جز نشان دادن نزدیک ترین نتایج به شما، محتوا هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کردهاند را هم جریمه میکند . این مبحث مهم در دوره اموزش سئو در شیراز بطور کامل توضیح داده شده است .
الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه عمل میکند ؟
در بالا به برخی از روش های کار این الگوریتم پرداختیم ، در ادامه باید گفت که در این روش جدید معنای واقعی که پشت عبارت جستجو شده وجود دارد درک میشود ، نه کلماتی که به صورت جداگانه در کوئری وجود دارد ، به همین دلیل بهتر است از کلمات کلیدی مترادف مثل lsi ها و long tail ها هم در متن صفحات استفاده کنید ، در واقع هوش مصنوعی گوگل آنقدر باهوش است که اگر شما یک عبارت خاص را جستجو کنید ، با جمله “ آیا منظور شما این بود ؟ ” پاسخ هایی ارائه می دهد که بیشترین ارتباط را با آن عبارت دارد .
حتی اگر شما عبارتی را به اشتباه ( مثلا با غلط املایی یا اشتباه مفهومی ) جستجو کنید ، معمولا گوگل نتایج مفیدی به شما نشان میدهد ، چون منظور شما را کاملا متوجه میشود ، الگوریتم مرغ مگس خوار این توانایی را دارد که عبارت هایی را که جستجو میکنید قضاوت کند و چیزی را که مدنظر شما است نمایش دهد ، این همان چیزی است که به آن “ جستجوی معنایی ” میگویند.
گوگل از طریق این الگوریتم رفتار کاربران را تحلیل میکند :
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل رفتار کاربران را تحلیل میکند و به آن ها اعتماد میکند ، پس سعی کنید هنگام تولید محتوا ، در کنار الگوریتم ها و ربات های مختلف گوگل ، مخاطبانتان را هم به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید که به چه چیزهایی توجه بیشتری نشان میدهند ، البته فقط تعداد کلیک ها نیست که تعیین کننده است ؛ عوامل مختلفی مثل نرخ پرش ، میزان گردش در سایت ، محبوبیت در شبکههای اجتماعی و … هم در سنجش میزان محبوبیت شما نزد کاربران دخیل است .
همچنین الگوریتم مرغ مگسخوار به مفهوم و کیفیت محتوایی که تولید کرده اید و اینکه چه قدر مورد توجه کاربران بوده توجه ویژهای دارد ، پس صد در صد روی سئوی سایت هم تاثیر میگذارد ، در ادامه نیز چند نکتۀ مهم دیگر را به شما میگویم که اگر آن ها را رعایت کنید تاثیر بسیار خوبی در سئوی سایتتان دارد و رضایت خاطر مرغ مگس خوار سختگیرمان را هم جلب میکند .
الگوریتم مرغ مگس خوار یک فرصت است، نه یک تهدید!
در ضمن اگر فکر می کنید که سایت شما با بروزرسانی های گوگل مشکل پیدا کرده است نگاهی به بروز رسانی های دیگر گوگل نیز بیندازید و ببینید شاید کاهش بازدید کننده و رنک سایت شما به دلیل وجود برخی بروز رسانی های دیگر گوگل مانند پاندا و پنگوئن باشد ، در واقع “الگوریتم مرغ مگس خوار” بیشتر از اینکه تهدید باشد یک فرصت است ، این الگوریتم به تمام صاحبان وب سایت ها سیگنال داد که اهداف گوگل بیشتر بر روی افزایش درک و فهم قصد در پشت جستجوی کاربران است ، و دیگر به پرس و جو ها به عنوان یک رشته ی کلمات کلیدی نگاه نمی کند بلکه به دنبال مضمونی است که در پشت کلمات وجود دارد .
چگونه بهترین استفاده را از این الگوریتم بکنیم ؟
بهترین استفاده ای که صاحبان وب سایت ها می توانند از این بروزرسانی گوگل بکنند این است که مطمئن شوند محتوای آنها منعکس کننده ی یک زبان طبیعی باشد ، می توانید این الگوریتم را به عنوان پلی که شکاف بین اسپم و هرزنامه های قدیمی و سئوی مدرن که منعکس کننده ی زبان طبیعی برای خوانندگان را پر می کنند ، فرض کنید .
سخن آخر
الگوریتم مرغ مگس خوار ، دقیقترین و سریع ترین الگوریتم گوگل ، بعد از گوگل پاندا و گوگل پنگوئن است ، این الگوریتم برای شما یک فرصت است ! زیرا به کیفیت محتواهایی که تولید میشود و ارزش این محتوا ها برای کاربران توجه ویژهای دارد ، پس اگر سئو سایت برای شما مهم است در تولید محتوا های سایت تان و تعریف کلمات کلیدی دقت کنید و توجه داشته باشید که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل سایت هایی که شامل کلمات کلیدی بی فایده و محتوای بیکیفیت هستند را هدف جریمه خود قرار میدهد .
اگر محتوای سایت شما مطابق با اهداف جستجوهای گوگل باشد ، رنک سایت به صورت ارگانیک و لوکال ارتقاء مییابد ، در نتیجه برطرف کردن نیاز کاربران و پاسخ درست به سوالات یا اهداف آنها از جستجو باید برای شما در اولویت باشد تا Hummingbird Algorithm Google کمک کند که سایت شما دیده شود .
امیدوارم از این مقاله رویال سایت لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد ، در انتها اگر نظر یا پرسشی دارید حتمادر بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید . مطالعه بیشتر
بدون دیدگاه