چگونه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را بدست آوریم ؟

چگونه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را بدست آوریم ؟

برای شروع یک استراتژی سئو، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و هدف گذاری دقیق و جامع کلمات کلیدی بسیار مهم است تا بتوان استراتژی سئو را با موفقیت دنبال کرد. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسب را برای شروع استراتژی سئو خود انتخاب کنید، مهم است که تعداد عبارات جستجو شده در گوگل را پیدا کنید. با معرفی ابزارهای کاربردی برای اطلاع از حجم جستجو کلمات کلیدی در گوگل، می توانید به راحتی و با کمترین اشتباه این کار را انجام دهید. شناسایی و تحلیل اهداف بازاریابی و ارتقای رتبه در گوگل و افزایش بازدید سایت مهمترین اطلاعات و یکی از خدمات طراحی سایت در شیراز است.

چگونه حجم جستجو کلمات کلیدی در گوگل را بدست آوریم؟

حجم جستجوی کلمات کلیدی معیاری برای سنجش محبوبیت و تقاضا برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. این شاخص نشان می دهد که در یک بازه زمانی معین که معمولاً یک ماه است، چند کاربر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص جستجو کرده اند.

تجزیه و تحلیل حجم جستجوی کلمات کلیدی در بازه های زمانی به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه کلمات کلیدی خاص در طول زمان باعث افزایش ترافیک می شوند. البته باید توجه داشت که افزایش حجم جستجو کلمات کلیدی لزوماً به معنای افزایش ترافیک نیست. برخی از کارشناسان از فواصل سالانه و برخی دیگر از فواصل فصلی استفاده می کنند. تعیین بازه زمانی بستگی به مدت زمانی دارد که کسب و کار شما برای یافتن مخاطب باید کار کند.

هر عبارتی که در گوگل جستجو می شود میانگین تعداد جستجو در ماه را دارد. این مقدار یا در یک بازه زمانی ثابت در طول ماه است یا بسته به شرایط و منطقه کاری ممکن است افزایش یا کاهش یابد. دانستن میانگین نرخ جستجوی کلمات کلیدی می تواند به ما کمک کند تا قبل از شروع فرآیند سئو، با قرار گرفتن در اولین لینک در یک جستجوی خاص، ایده ای از میزان داده ای که می توانیم به دست آوریم داشته باشیم.

 

میزان سرچ کلمات کلیدی در سئو مهم است؟

میزان سرچ کلمات کلیدی در سئو مهم است؟

حجم جستجو کلمات کلیدی مهم است، زیرا ارتباط مستقیمی با جذب ترافیک ارگانیک دارد. دانستن حجم جستجوی کلمه کلیدی شما به چند دلیل مهم است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

  • حجم جستجوی کلمه کلیدی بر ارزش تبلیغات PPC تأثیر می گذارد. زیرا بدون دانستن عبارات جستجوی محبوب، عملکرد Google Ads بسیار ضعیف خواهد بود.
  • حجم جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند صفحات بیشتری با کلمات کلیدی محبوب ایجاد کنید و در نتیجه شانس بیشتری برای رتبه بندی در گوگل داشته باشید.
  • موتورهای جستجو اسناد و صفحات جدید را بر اساس تعداد جستجوهای کلیدواژه فهرست بندی می کنند. بنابراین اگر می‌خواهیم محتوای ما سریع‌تر ایندکس شود، باید روی یک کلمه کلیدی مناسب و محبوب تمرکز کنیم.
  • حجم جستجو کلمات کلیدی می تواند بینش های ارزشمندی در مورد روند جستجو و رفتار کاربران هدف شما ارائه دهد. با نظارت بر حجم جستجوی کلمات کلیدی در طول زمان، می توانید تغییرات رفتار کاربر را شناسایی کرده و استراتژی محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • شروع یک پروژه سئو در شیراز بدون اطلاع از حجم جستجوی کلمات کلیدی غیرممکن است. سئوکاران باید بر روی کلمات کلیدی محبوب و ارزشمند برای توسعه سایت تمرکز کنند.
  • دانستن حجم جستجوی یک کلمه کلیدی می تواند به شما در انجام تجزیه و تحلیل رقبا و شناسایی مناطقی که رقبای شما در آن موفق هستند کمک کند.
حتما بخوانید  معرفی الگوریتم Payday Loan و Page Layout

 

ابزارهای به دست آوردن حجم جستجو کلمات کلیدی

ابزارهای به دست آوردن حجم جستجو کلمات کلیدی

ابزارهای مختلفی برای یافتن حجم جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. این ابزارها اطلاعات مفیدی در مورد حجم جستجو کلمات کلیدی ارائه می دهند، اما برخی می توانند با ارائه تصاویر و نمودارها اطلاعات دقیق تری را ارائه دهند. در زیر شما را با این ابزارها که نشان می دهند چگونه بفهمیم یک کلمه چند بار در گوگل سرچ شده،  آشنا می کنیم.

  • Google Keyword Planner

این ابزار رایگان به شما امکان می دهد حجم جستجوی کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. همچنین جزئیاتی در مورد سطح رقابت و موارد دیگر ارائه می دهد.

در حال حاضر Google Keyword Planner بهترین ابزار برای به دست آوردن میزان جستجوی کلمات کلیدی است.

زیرا علاوه بر عرضه عمومی رایگان، نسبت به سایر ابزارها برای تحلیل میزان جستجوی کلمات فارسی مفیدتر است.

برای اینکه بتوانید از ابزار Google Keyword Planner بی‌نقص استفاده کنید، باید یک حساب کاربری در Google Ads داشته باشید. اگر حساب کاربری ندارید، می توانید در عرض چند دقیقه حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار، به قسمت گوگل اد وردز بروید و به سادگی اطلاعاتی در مورد خود و کسب و کار خود وارد کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود.

پس از باز کردن حساب کاربری به صفحه خود بروید و روی نماد آچار کلیک کنید. سپس گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید.

  • ابزار سمراش (Semrush)

ابزار Semrush اطلاعات زیادی در رابطه با سئو نظیر تحقیقات کلمات کلیدی به ما ارائه می دهند. به علاوه، سمراش اطلاعات مفیدی در زمینه میزان سرچ کلمات کلیدی، کلید واژه های مرتبط و سطح رقابت ارائه می دهد. در ابزار Semrash پس از وارد کردن کلمات کلیدی خود. می توانید حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی را از ستون والیوم مشاهده کنید. همچنین می توانید کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو با کلیک بر روی آنها مرتب کنید.برای خرید اکانت سمراش میتوانید از رویال سایت اقدام کنید.

  • ابزار کلمات کلیدی رایگان ورد استریم (WordStream)

با این ابزار می توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا حتی یک وب سایت یا URL لیستی از حجم جستجوی کلمات کلیدی را دریافت کنید. حجم جستجو کلمات کلیدی با ابزار ورد استریم جذاب و ساده است. همچنین می توانید هدف خود را بر اساس نوع شغل و مکان برای نتایج دقیق تر فیلتر کنید.

  • ابزار جستجو کلمات کلیدی اچرفس (Ahrefs)
حتما بخوانید  ساخت زیرنویس با هوش مصنوعی

Ahrefs  به عنوان یک بسته نرم افزاری قدرتمند سئو، دارای ابزارهای مختلفی برای لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی سایت و ممیزی سایت است. یکی از کارکردهای اصلی این ابزار شناسایی حجم جستجو برای کلمات کلیدی است.

اهرفس حجم جستجوی کلمه کلیدی را با برجسته کردن تعداد کلیک‌ها برای هر عبارت نمایش می‌دهد و با رابط کاربری جذاب خود، به شما امکان می‌دهد تغییرات حجم جستجو را در طول ماه بررسی کنید.

اگرچه اهرفس یکی از ابزارهای قابل اعتماد سئو است، اما اطلاعات دقیقی در مورد حجم جستجوی عبارت ارائه نمی دهد.

  • کاربرد افزونه کروم Keyword Anywhere

یکی از بهترین ابزارهای به دست آوردن میزان سرچ کلمات کلیدی، Keyword Anywhere است. بهترین مزیت استفاده از این افزونه رایگان بودن آن است.

  • Google Trends

این ابزار رایگان محبوبیت کلمات کلیدی را در طول زمان نشان می دهد. این ابزار اطلاعات مربوط به حجم جستجو کلمات کلیدی و پرس و جوها را ارائه می دهد.

این ابزار داده های مربوط به حجم جستجو و پرس و جوهای مرتبط را ارائه می دهد و می تواند برای شناسایی روندهای فصلی و تغییرات در جستجوهای کاربران مفید باشد. با کمک این ابزار می توانید سرعت جستجوی کلمات کلیدی را در بازه های زمانی مختلف مشاهده کنید.

  • سایت KWfinder

وب سایت  KWfinder   جزو پرکاربردترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی است، شما می توانید از این ابزار برای یافتن سطح رقابت هر کلمه کلیدی و یافتن لینک های پربازدید برای هر کلمه کلیدی استفاده کنید. در نتیجه، می توانید برای هر کلمه کلیدی در لیست خود چند رقیب مهم داشته باشید و مهمتر از آن، می فهمید رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه با تولید محتوا به بهترین شکل به موقعیت خود می رسند. همچنین، از این طریق، می توانید بهترین الگوهای آن وب سایت هایی را که لینک های برتر را ذکر می کنند شناسایی کرده و از آنها برای استراتژی محتوای خود الهام بگیرید. خرید اکانت kwfinder از رویال سایت برای بررسی میزان سرچ کلمات کلیدی به شما در افزایش بازدید سایت کمک می کند.

 

اصول پیدا کردن کلمات کلیدی

اصول پیدا کردن کلمات کلیدی

اگر می خواهید رتبه خوبی داشته باشید و ماهانه صدها هزار بازدید کننده را به وب سایت خود جذب کنید، باید بدانید که انتخاب کلمات کلیدی مناسب در بازاریابی محتوا و کمپین های رسانه های اجتماعی مهم است. در این جا به بررسی معیارهای اصلی به دست آوردن حجم جستجو کلمات کلیدی می پردازیم.

دشوار بودن کلمه کلیدی

دشواری کلمه کلیدی به عنوان رقابت کلمات کلیدی یا سختی سئو شناخته می شود و یک معیار SEO است که رتبه بندی میزان دشواری یک کلمه کلیدی را در رتبه اول در نتایج برتر گوگل  نشان می دهد. هرچه سختی کلمه کلیدی بالاتر باشد، رقابت بیشتر است.

حتما بخوانید  لینک سازی خارجی چیست ؟

حجم جستجو کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را می توان بر اساس حجم جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل به 3 گروه زیر طبقه بندی کرد:

کلمات کلیدی عمومی

این کلمات کلیدی عمومی هستند و جستجوهای زیادی دارند. کلمه وبلاگ می تواند یک کلمه کلیدی عمومی باشد.

کلمات کلیدی متوسط

کلمات کلیدی متوسط محدودتر از کلمات کلیدی جنرال هستند اما خاص نیستند و بنابراین گسترده و کلی باقی می مانند. کلمات کلیدی وبلاگ های محبوب از نوع کلمات کلیدی متوس هستند.

کلمات کلیدی Long Tail یا دم بلند

 این گروه مجموعه ای از کلمات کلیدی تخصصی است که 70 درصد از اکثر جستجوها را تشکیل می دهند. بنابراین، کلمات کلیدی دم بلند به شما فرصتی عالی برای یافتن جایگاه خود می دهد.      عبارت محبوب ترین وبلاگ های بازاریابی کدامند؟ از نوع کلمات کلیدی دم بلند است.

پتانسیل جذب ترافیک

تحقیق در مورد یک کلمه کلیدی و همچنین کلمات و مترادف های مرتبط از نظر حجم جستجو و تعداد کلیک ها، معیاری برای محبوبیت آن کلمه کلیدی است. به عبارت دیگر، بررسی ترافیک کلمات کلیدی وب سایت به شما این امکان را می دهد که منبع بیشترین ترافیک را پیدا کنید و کلمات کلیدی منفی را از سئوی خود حذف کنید.

 

آموزش تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو

آموزش تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو

جستجوی کلمات کلیدی همیشه اولین فرآیند در سئو وب سایت است و البته می توان چندین بار در طول کار وب سایت انجام داد. این فرآیند بر هر مرحله از عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد. در حقیقت؛ این فرآیند مانند پی ریزی یک ساختمان است و نحوه کار در محل را مشخص می کند.

کلمات کلیدی SEO کلماتی هستند که کاربر در کادر جستجوی گوگل تایپ می کند و دکمه جستجو یا enter و سپس گوگل را می زند. نتایج جستجو را به کاربر نمایش می دهد. برخی از کلمات کلیدی حجم جستجوی بالایی دارند و آنقدر رقابتی هستند که روزانه هزاران بار در گوگل جستجو می شوند و سایت ما در نتایج برتر ظاهر می شود.

در صورتی که شما دارای یک سایت وردپرسی هستید بدین معنی است که صفحاتی طراحی کرده اید و می بایست از آن ها در تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید. آموزش سئو وردپرس و حجم جستجوی کلمات کلیدی دو موضوع مهم در سئو محسوب می شوند.

سخن آخر

در این مقاله از رویال سایت به بررسی مفهوم و اهمیت تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم و ابزارهایی را به شما معرفی کردیم که به شما در به دست آوردن این اطلاعات مهم کمک می کند.

“حجم جستجو کلمات کلیدی” تنها یکی از عواملی است که باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی در نظر بگیرید. البته باید در نظر داشته باشیم که همه جستجوها منجر به کلیک نمی شوند. فقط به این دلیل که یک کلمه کلیدی دارای حجم بالایی از جستجو است یا افراد در حال جستجو برای چیزی هستند، لزوماً به این معنی نیست که روی هر یک از نتایج جستجو کلیک می کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *