تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت - رویال سایت
امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت بر کسی پوشیده نیست. استفاده از تلفن همراه نقش شبکه های اجتماعی را در تعیین استراتژی سایت پر رنگ تر کرده است. براساس آمار جهانی، بیش از 4 میلیارد نفر در جهان در شبکه های اجتماعی فعال هستند و از رسانه های خود برای بازاریابی استفاده می کنند. امروزه کسب و کارها علاوه بر وب سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک نیز فعالیت می کنند. محتوایی که رتبه خوبی در گوگل کسب می کند بطور معمول در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته ، ریتوییت و لایک می شود. می توانید برای مشاوره در مورد افزایش رتبه سئو سایت خود از طریق شبکه های اجتماعی به سئو در شیراز مراجعه کنید.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

در حالی که امروزه هیچ شکی در مورد تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت وجود ندارد، اما هنوز سؤالاتی در مورد قدرت و میزان تأثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت وجود دارد. امروزه گوگل سیگنال های موثر شبکه های اجتماعی را برای تاثیرگذاری بر رتبه بندی صفحات ارزیابی می کند. فعالیت در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، در محبوبیت برند شما در بین مردم موثر است و منجر به جستجوی بیشتر برند شما در گوگل می شود.

بین شبکه های اجتماعی و سئو ارتباط مستقیم وجود دارد و فعالیت گسترده در رسانه های اجتماعی می تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد. در حالی که برخی از سئوکاران حرفه ای پتانسیل شبکه های اجتماعی را برای افزایش رتبه خود می بینند، برخی دیگر به دنبال ترافیک، شهرت و سایر مزایای غیر مستقیم در این شبکه ها هستند. از صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی برای فعالیت های سئو استفاده نکنید، اما می توانید از صفحه تجاری استفاده کنید.

 

 

مزایای شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

مزایای شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت توسط متخصصان زیادی در این زمینه ثابت شده است. شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل امروزه نقش ویژه ای در بین کاربران دارند. شبکه های اجتماعی برای سئو سایت مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

حتما بخوانید  ریدایرکت چیست ؟ معرفی انواع redirect

بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو

با قرار دادن محتوای قوی در کنار لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی، به محض باز شدن پست های شما در رسانه های اجتماعی، ربات های گوگل به صفحات وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.

محبوب شدن برند شما

می توانید برند خود را به دیگران معرفی کنید و با فعالیت های برنامه ریزی شده مکرر در شبکه های اجتماعی مختلف محبوبیت کسب کنید.

پیدا کردن حامیان و طرفداران واقعی در شبکه های اجتماعی

داشتن دنبال کننده هدفمند، اثربخشی سئو رسانه های اجتماعی را بهبود می بخشد. لینک‌هایی که در توییت‌های یک حساب قدیمی و قدرتمند با هزاران فالوور وجود دارد، می‌تواند تاثیرگذارتر از توییت‌های یک حساب کاربری جدید باشد.

ایجاد حس رضایت در مشتریان

کاربران شما می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بیان کنند و زمانی که پاسخ مثبت دریافت می‌کنند، احساس رضایت می‌کنند. در واقع، مشتریان شما با استفاده از این استراتژیک، به شما وفادار می وشوند.

بالا بردن ترافیک سایت

هنگامی که شما لینکی به آخرین و جدیدترین محتوای سایت خود در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید، دنبال کنندگان شما روی آن لینک کلیک می کنند و در نتیجه بازدیدها را افزایش می دهند.

آشنایی بیشتر با محصولات شما

شما به راحتی می توانید خدمات و محصولات خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره  معرفی کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

تولید محتوای ارزشمند

محتواهای کم کیفیت یا محتواهایی که جنبه تبلیغاتی دارند، کمتر توسط کاربران اشتراک گذاری می شوند. به جای تولید یک نوع محتوای تکراری در وبلاگ خود، باید روی ارائه محتوایی تمرکز کنید که آموزنده تر باشد  و کمتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد. محتوایی را  که شما در حساب توییتر کسب و کار خود منتشر می کنید، بیشتر توسط کاربران ری توییت می شود. این  کار منجر به ایجاد لینک و بک لینک خارجی می شود.

کنجکاو کردن کاربران

می توانید از تکنیک های موجود برای ارسال محتوایی در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید که تمام اطلاعات را به مخاطبان شما منتقل نمی کند. در نتیه کاربر کنجکاو می شود و بیشتر به سایت شما مراجعه می کنند.

حتما بخوانید  chatgpt چیست ؟

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت محلی

در برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام این امکان وجود دارد که می توانید از شهر و منطقه خود و نواحی اطراف کاربران را پیدا کنید.

بالا رفتن سرعت ایندکس شدن

یکی از راه های افزایش سرعت ایندکس صفحه شما،  فعال بودن در شبکه های اجتماعی مختلف است.

افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت

کاربرانی که از طریق رسانه‌های اجتماعی با یک برند آشنا می‌شوند، بیشتر به بازدیدکننده تبدیل می‌شوند و زمان بیشتری را برای بازدید از وب‌سایت شرکت می‌گذرانند. این نشان می دهد که زمانی که کاربر در یک وب‌سایت سپری می‌کند می‌تواند امتیاز معتبری برای کسب امتیاز در گوگل باشد.

معرفی شبکه های اجتماعی تاثیر گذار بر سئو سایت

معرفی شبکه های اجتماعی تاثیر گذار بر سئو سایت

برای بهینه سازی سایت خود در کدام شبکه های اجتماعی فعال باشیم؟ سعی کنید تا حد امکان در همه این شبکه ها حضور قوی داشته باشید. در زیر شما را با برخی از پلتفرم ها و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت آشنا می کنیم.

  1. پلتفرم اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی کشور ما  اینستاگرام است که روزانه مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد.در اینستاگرام می توانید لینک خود را در صفحه پروفایل قرار دهید. همچنین می توانید در پست های اینستاگرامی خود لینک وب سایت خود را درج کنید. در پست های خود میتوانید از هشتگ استفاده کنید. امکانات بی نظیری که این شبکه برای کسب و کارها ایجاد کرده و تبلیغات آنها، باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها در آنجا فعالیت کنند و همه اینها تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را مشخص می کند.

  1. پلتفرم گوگل پلاس

پلتفرم گوگل پلاس متعلق به گوگل است و گوگل پیشروترین الگوریتم رتبه بندی است. ایجاد یک صفحه تجاری در گوگل پلاس بهینه سازی موتور جستجو را بهبود می بخشد.اگر راه درست کار با گوگل پلاس را بدانید، قطعا بازخورد خوبی از آن خواهید گرفت. نفوذ  گوگل پلاس نسبت به گذشته کمتر شده است و کاملا مؤثر نیست، اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای وب سایت خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را آزمایش کنید.

  1. پلتفرم توییتر

یکی از سریع ترین شبکه های اجتماعی، توییتر است که کاربران زیادی دارد و می تواند بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. توییتر در درجه اول مکانی برای بحث و تبادل اطلاعات است، بنابراین برای جذب مخاطب باید در این شبکه بسیار فعال باشید.

  1. پلتفرم فیسبوک
حتما بخوانید  الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

در سال 2017 تعداد کاربران فیس بوک به 2 میلیارد نفر رسید و همچنان ادامه دارد. در بیش از هزار صفحه نظرسنجی، یک رابطه قوی بین سطح تعامل در فیس بوک و کلیک های گوگل پیدا شد. با توجه به الگوریتم نمایش اینستاگرام، پست های شما بلافاصله ظاهر نمی شوند. نمایش پست ها بر اساس علاقه کاربر، ارتباط محتوا با صفحاتی که دنبال می کنند و زمان انتشار محتوا محاسبه می شود. شما می بایست یک صفحه کسب و کار ایجاد کنید و محتوای خود را مستقیما در صفحه نمایه کسب و کار خود قرار دهید. تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت در شبکه ای با 2 میلیارد کاربر مورد توجه اکثر صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.

  1. پلتفرم یوتیوپ

یوتیوب با سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است زیرا فقط یک نوع محتوای ویدئو  در آن قابل اجرا است. البته محتوای ویدیویی برای کاربران بسیار مفیدتر است زیرا آنها می توانند به راحتی مطالب را در زمان کمتر و با کیفیت ارائه بهتر دریافت کنند. تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت از طریق ویدئو نسبت به بقیه روش ها بیشتر است.به عنوان مثال در صفحه طراحی سایت در شیراز میتوانید ویدیویی ببینید که در یوتیوب هم منتشر شده است.

  1. پلتفرم لینکدین

یافتن شغل در شبکه اجتماعی لینکدین بیش از هر شبکه دیگری امکان پذیر است. شما اگر بتوانید وب سایت و کسب و کار خود را در این پلتفرم معرفی کنید، نتایج مثبتی در سئوی سایت خود خواهید دید. شما باید وارد پروفایل لینکدین خود شوید و تا حد امکان روی آن کار کنید. فعالیت در پروفایل لینکدین و داشتن یک پروفایل خوب د رنتایج جستجوی گوگل بیشتر نمایش داده می شود.

 

سخن آخر

در این مقاله از رویال سایت سعی کردیم مزایا و روش های کار با شبکه های اجتماعی را برای بهبود سئو و کسب و کار شما معرفی کنیم. فعالیت در این پلتفرم ها علاوه بر سرگرمی می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. از مزایای آن می توان به “تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت” اشاره کرد. با این حال، در حالی که تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو متفاوت است، هر شبکه، صرف نظر از تاثیری که بر رتبه بندی دارد، کاربران خاصی دارد که می توانند با مشاهده محتوای شما به مشتری یا بیننده وفادار شما تبدیل شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *