در مبحث اموزش سئو در شیراز که بخشی از دوره طراحی سایت در شیراز رویال سایت است این بار قصد داریم سئو خارجی چیست ؟ جدیدترین تکنیک های off page Seo را باهم مرور کنیم.
سئوی خارجی یکی از تاکتیکهای قوی سئو است که نقش مهمی در رتبهبندی سایت در گوگل دارد. اگر میخواهید مردم را در مورد نام برند و خدمات خود به صحبت وادار کنید، باید از وبسایت خود فراتر بروید.
در این راهنما، ما قصد داریم عمیقا به جزئیات و مسائل پیرامون سئوی خارجی بپردازیم و به شما کمک کنیم تا تصور بهتری از آنچه که در آن است داشته باشید، دلیل ضرورت آن را برای بازاریابی آنلاین بدانید و با فعالیتهای مربوط به آن آشنا شوید.
سئوی خارجی چیست؟
آنچه در این مطلب میخوانیم
سئوی خارجی اصطلاحی برای اقدامات غیرمستقیم مرتبط با سئو است که با هدف تقویت سایت در اینترنت و دور از فعالیتهای درونسازمانی سایت انجام میشود.
برخلاف تصور رایج، سئوی خارجی چیزی بیش از جذب بکلینک، میباشد. انواع مختلفی از تکنیکها وجود دارد که می تواند جهت بهبود مزیت رقابتی کسب و کار آنلاین شما نسبت به رقبا استفاده شود. سئوی خارجی میتواند سالها دوام بیاورد و رتبه دامنه سایت شما را در نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش دهد.
مردم فقط مطالبی را که دوست دارند استناد میکنند، ارجاع میدهند و به اشتراک میگذارند. حتی در یک کسب و کار آجر و ملات، اگر محصول شما مفید و مقرون به صرفه باشد، از مشتریان کنونی خود ارجاعات دهان به دهان زیادی دریافت خواهید کرد.
بسته به اهداف بازاریابی شما، زمانی که صرف سئوی خارجی برای موتورهای جستجو میکنید متفاوت خواهد بود. مشاهده شده که بسیاری از صاحبان وبسایتها حدود 30 درصد از زمان خود را صرف عوامل خارجی صفحه و 70 درصد از زمان خود را روی عوامل داخلی میگذرانند. برای سایر صاحبان وب سایت، این درصدها معکوس است.
چرا سئوی خارجی اهمیت دارد؟
گوگل از بیش از دویست عامل برای رتبهبندی سایتها استفاده میکند. اینجاست که سئوی خارجی مطرح میشود. با گفتن نظرات دیگران در مورد سایت شما، به گوگل کمک میکنید تا محتوای شما را برای کاربران مرتبط سازد. به همین دلیل است که دریافت لینک از وبسایتهای با کیفیت مهم است.
برای سئوی خارجی چه چیزی بهتر است؟
وقتی صحبت از سئو میشود، چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید با بهینهسازی سایت خود به آن برسید. اما اگر سایر سایتها به سایت شما را لینک ندهند، گوگل آن را قابل اعتماد نمیداند. این به شهرت سایت شما کمک میکند.
نوع سایتهایی که به سایت شما لینک میدهند نیز به همان اندازه مهم است، زیرا به گوگل کمک میکند تا موضوع وبسایت شما را درک کند تا آن را در نتایج مربوطه قرار دهد.
تکنیکهای سئوی خارجی
اکنون که درک کردیم که سئوی خارجی چیست و چگونه کار میکند، اجازه دهید نگاهی به برخی از تکنیکهایی رایجی که در سئوی خارجی استفاده میشود، بیندازیم:
بازاریابی وبلاگ
بازاریابی وبلاگ شامل تکنیکهایی در مورد یافتن وبلاگهای دیگر است که موضوعات مشابه سایت شما را پوشش میدهند. قبل از شروع، پیشنهاد میکنم وبلاگ هایی را پیدا کنید که امکان قرار دادن لینک در نظرات آنها فراهم باشد.
ارسال مقاله
شما میتوانید در برخی از سایتها مقالاتی در مورد وبسایت خود یا موارد مفیدتر برای خوانندگان با لینکهایی به سایت خود ارسال کنید. سایت ویرگول از جمله این سایتها است.
وبلاگنویسی مهمان
میتوانید به وبلاگهایی که درباره موضوع مشابه شما مینویسند مراجعه کنید و یک پست مهمان برای آنها ارسال کنید تا بتوانند در وبلاگ خود ارسال کنند. در انتهای پست، وبلاگ میزبان یک پاراگراف اضافه کنید تا شما را با مخاطبان آشنا کند و به حسابها و وبسایت شما در شبکههای اجتماعی لینک دهد. در وسط پست، میتوانید به چند پست مربوطه نیز لینک دهید. وبلاگنویسی مهمان یکی از موثرترین تکنیکها برای انجام سئوی خارجی محسوب میشود.
تبلیغ محصولات و سایت خود در رسانههای اجتماعی
در حالی که گوگل به صراحت نمیگوید که چگونه بسیاری از سیگنالهای اجتماعی بر رتبهبندی موتورهای جستجو تأثیر میگذارد، تبلیغ سایت شما در رسانههای اجتماعی یک گام عالی است، گذشته از کمک به سئو، ترافیک مربوطه را نیز به سایت وارد میکند.
ایجاد لینک
این مورد بیشترین بحث در مورد تبلیغات دیجیتالی است و دلیل خوبی نیز دارد. هرچه سایت با لینکها کارآمدتر تبلیغ شود در SERPها بالاتر میآید.
در سالهای آینده، ممکن است روند زیر را, در ایجاد یکلینک مشاهده کنیم: هرچه دریافت لینک از یک سایت دشوارتر باشد، کارآمدتر خواهد بود. با رویکرد مناسب، هر روش دستیابی به لینک، از جمله اطلاعرسانی، وبلاگ، بورسیه تحصیلی، کمکهای مالی، اطلاعیههای مطبوعاتی و همچنین لینکهایی از وبسایتهای آموزشی (.edu) و دولتی (.gov) و بازاریابی جمعی کار میکند.
اگر نیاز به خرید بک لینک دانشگاهی یا همون edu دارید اینجا کلیک کنید.
در مورد ایجاد بکلینک، تنها راه مطمئن برای تشخیص اینکه چه چیزی برای سایت شما کار میکند و چه چیزی مناسب نیست، روش آزمون و خطا است. از آزمایش کردن نترسید! بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که آنگونه که میخواهید در جستجوها ظاهر نشوید.
بازاریابی اینفلوئنسر
این نوع بازاریابی متکی بر تبلیغ محصولات/خدمات به تعدادی از متخصصان صنعت مورد اعتماد و تکیه بر آنها است تا پیام برندتان را به مخاطبان برساند.
با تماس با اینفلوئنسرها، با یک تیر دو نشان میزنید: با هزاران نفر که آنها را دنبال میکنند، تماس میگیرید و پیام خود را از طریق شخصی که در صنعت شما اعتبار داشته است ارسال میکنید.
دایرکتوریها
دایرکتوریها وبسایتهایی در اینترنت هستند که سعی میکنند سایتها را در موضوعات مختلف دستهبندی کرده و به آنها لینک دهند. همه فهرستها دارای بخشهایی مانند فناوری، اخبار، آشپزی و هنر هستند. شما میتوانید وبسایت خود را در یکی از دستههای موجود در این فهرستها ارسال کنید. درج سایت در دایرکتوری میتواند رایگان یا پولی باشد.
علاوه بر ذکر نام سایت خود در دایرکتوری، یک بکلینک به سایت نیز دریافت خواهید کرد و همیشه این احتمال وجود دارد که از این فهرستها ترافیک به سایت شما وارد شود.
بازاریابی فوروم
بهراحتی میتوانید انجمنهایی را در اینترنت پیدا کنید که در مورد همان موضوع وبسایت شما هستند. شما میتوانید به این فورومها بپیوندید و با افرادی که در حال بحث و گفتگو هستند ارتباط برقرار کنید. میتوانید پاسخ سوالات را با لینک به مقالهای در سایت خود یعنی ایجاد بکلینک انجام دهید. شما باید مطمئن شوید که هر نظری که میدهید مرتبط است و هرزنامه نیست، هرچند که ارسال آشکار لینکها باعث میشود شما از انجمن اخراج شوید.
سخن آخر ..
چنانچه قصد دارید هاستی برای وب سایت خود تهیه کنید، ما هاست سی پنل ارزان قیمتی را داریم که در بخش هاست ها آن را معرفی کرده ایم که بسیار اقتصادی بوده و برای سایتهای ایرانی ارزشمند است.
در پایان چنانچه در این باره مشکل یا سوالی داشتید میتوانید در بخش نظرات همین صفحه ان را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.
بدون دیدگاه