تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟

تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟

احتمالا عبارت “تولید محتوا” و یا “تولید کننده ی محتوا” به گوش تان خورده باشد ، اگر تعریف درستی از این عبارت ندارید ، در این مقاله به شما می گوییم که تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ در دوره اموزش سئو در شیراز و  طراحی سایت در شیراز درباره این مبحث مهم صحبت شده است .

 

محتوا چیست ؟

همانطور که گفتم ، قبل از اینکه به بحث شیرین تولید محتوا بپردازیم ابتدا باید خود محتوا را بشناسیم .

ما بار ها در طی روز با محتوا سر و کار داریم ؛ کلیپ خنده داری که دوست تان برای تان می فرستد، تصاویری که در اینستاگرام لایک می کنید، دوره آموزش طراحی سایت که نگاه می کنید و ….

محتوا بخش جدا نشدنی از دنیای دیجیتال است ، پس هرچه در این دنیا می بینید ، می شنوید و می خوانید یک محتوا به حساب می آید .

محتوا یعنی اطلاعات مفید و ارزشمندی که در اختیار کاربر قرار می گیرد ، اگر پیش خود تان می گویید که چرا باید محتوا تولید کنیم و این اطلاعات ارزشمند را به رایگان در اختیار مخاطب قرار دهیم باید بگویم که همین محتوا در نهایت باعث فروش شما می شود .

 

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا یعنی رساندن یک پیام به افراد از طریق کانال های اجتماعی ، حال می خواهد آن پیام به صورت متنی باشد (مثل همین مقاله ای که دارید می خوانید) ، ویدیویی باشد (مانند دوره طراحی سایت در شیراز) ، صوتی باشد(گوش کردن پادکست) و یا تصویری باشد (لایک کردن تصاویر در اینستاگرام).

امروزه هر کسب و کاری برای اینکه در اینترنت بفروشد نیاز دارد محتوا تولید کند ، با محتوا مخاطب جذب می شود، علاقه مند می شود و در نهایت می خرد.

حتما بخوانید  تولید محتوا در شیراز

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید ، قسمت وبلاگ سایت تان بهترین مکان برای تولید کردن محتوای شماست ، محتوا بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد و باعث جذب مخاطب می شود .

 چگونه تولید محتوا کنیم ؟

چگونه تولید محتوا کنیم ؟

تولید کردن محتوا کار سختی نیست ، کافیست درباره یک نیاز و یا دغدغه ی مخاطب تان صحبت کنید .

به طور مثال شما فروشگاه مبل دارید و متوجه می شوید که مخاطب هدف تان به این سوال بر میخورد که مبل راحتی بهتر است یا کلاسیک؟ شما در این باره یک محتوا تولید می کنید .

اما برای اینکه محتوای شما یک محتوای اصولی و ارزشمند باشد ، شما باید به 5 سوال زیر پاسخ دهید و بر اساس این پاسخ ها محتوای تان را بسیازید :

1 – در این محتوا چه پیام ارزشمندی را به مخاطب خود منتقل کنید؟ چه اطلاعات مفیدی؟

2 – قصد تان از منتقل کردن این اطلاعات مفید به کاربر چیست؟ می خواهید کاربر بعد از مشاهده محتوای شما چه کاری انجام دهد؟

3 – این محتوا را برای چه افرادی تولید می کنید؟ مخاطب هدف شما کیست؟

4 – این محتوا را از چه کانالی به دست مخاطب هدف تان می رسانید؟ سایت ، شبکه های اجتماعی یا …؟

5 – فرم محتوای شما چیست؟ صوتی ، تصویری یا … ؟

در ادامه هر کدام از این بخش ها را توضیح میدهیم تا بتوانید یک برنامه محتوایی خوب طراحی کنید .

 

محتوای تان حاوی چه پیامی است

فارغ از اینکه از تولید محتوا چه هدفی دارید ، چه بخواهید بفروشید چه برند خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید ، شما نیاز به دادن اطلاعات ارزشمند به کاربر تان دارید .

بر می گردیم به تعریف تولید محتوا یعنی رساندن یک پیام به مخاطب هدف ؛ حال این پیام تان چه چیزی است؟ آیا به درد کاربر می خورد؟

امروزه دور تا دور ما را تبلیغات محاصره کرده اند و اگر خریدار محتوای تبلیغاتی بخواهد ، کافیست فقط اطرافش را نگاه کند ، همچنین محتوای تبلیغاتی برای کاربر هیچ جذابیتی ندارد .

حتما بخوانید  تولید محتوا در شیراز

پس اگر می خواهید مخاطب جذب کنید و یا او را به خریدار تبدیل کنید ، نیاز به یک محتوایی دارید که پیامی ارزشمند برای مخاطب داشته باشد نه صرفا یک محتوای تبلیغاتی .

 

هدف از تولید محتوا

محتوای با کیفیت و ارزشمند شما اگر بدون هدف به مخاطب تان برسد ، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت .

تصور کنید که شما فروشگاه اینترنتی کفش دارید و در رابطه با کفش های مجلسی یک محتوای عالی تولید می کنید ، مخاطب تان از محتوای شما را می خواند و از وب سایت شما خارج می شود.

آیا هدف شما از تولید محتوا این بود؟ قطعا خیر ؛ شما باید کاربر را تشویق به خرید کنید یا از او اطلاعات تماس بگیرید و بازاریابی کنید و یا از او بخواهید که به محصولات شما نگاهی بیاندازد .

پس همیشه محتوای تان را برای یک هدف خاص و مشخص تولید کنید.

 

مخاطب هدف

محتوای شما نمی تواند برای همه مناسب باشد و نیاز همه را برطرف کند ، نه می توانید همچین محتوایی تولید کنید و نه اصلا تولید کردن این محتوا کار درستی است .

شما باید یک دسته از مخاطبین را در نظر بگیرید ، ببینید چه ویژگی هایی دارند ویژگی هایی از جمله: جنسیت ، سن ، علایق و …

سپس نیاز های آنها را بیابید و سعی کنید پیام اصلی محتوای تان همان چیزی باشد که کاربر دنبال اش است و نیاز اش را برطرف می کند .

 

کانال توزیع محتوا

این مورد ارتباط مستقیمی با مورد قبلی دارد ، وقتی شما مخاطب هدف خود را بشناسید ، می دانید که او در چه جایی بیشتر حضور دارد .

اگر به مسئله ای بر بخورد ، برای رفع مشکل اش در گوگل جستجو می کند؟ آیا بیشتر وقتش را در اینستاگرام می گذارند یا یوتیوب و یا ….؟

زمانی که بدانید مخاطب تان در چه کانالی بیشتر حضور دارد ، محتوای تان را نیز متناسب با همان کانال تولید و در آن توزیع می کنید .

حتما بخوانید  تولید محتوا در شیراز

 

فرم محتوا چگونه باشد

همانطور که در این مقاله گفتیم ، هر محتوا می تواند به 4 فرم تولید شود : صوتی ، تصویری ، ویدیویی و متنی .

زمانی که کانال توزیع را مشخص کردید به احتمال زیاد فرم محتوای شما نیز مشخص می شود .

مثلا اگر می خواهید در یوتیوب محتوای تان را قرار دهید ، قاعدتا باید ویدیویی باشد .

 

سخن آخر ..

اگر در فضای آنلاین فعالیت می کنید ، محتوا مهم ترین قسمت کار شماست ، پس با تولید محتوا همیشه با مخاطبین تان ارتباط موثر داشته باشید .

اما این ارتباط زمانی بهترین بازدهی را برای شما دارد که با استفاده از برنامه ی گفته شده بتوانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید ، به مثال زیر توجه کنید :

شما متوجه شدید که مخاطبین تان بیشتر به دنبال خواندن مقالات وب سایت هستند ، همچنین نیاز آنها را نیز فهمیدید .

پس شروع به نوشتن یک مقاله می کنید که در آن به رفع نیاز مخاطب می پردازید و در سایت تان منتشر می کنید ، البته به یاد داشته باشید که پشت این کار باید هدفی باشد پس می توانید در انتهای مقاله یکی از محصولات سایت تان را به مخاطب معرفی کنید.

 

در پایان چنانچه برای وب سایت خود نیاز به هاست سی پنل ارزان داشتید میتوانید از هاست های رویال سایت استفاده کنید .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *